Alla inlägg den 12 juni 2009

Av Jenny - 12 juni 2009 16:02


Hujjedanne mej!


Ett stilla sommarregn kan ju vara rätt mysigt.. Men vad är detta?

Det här skulle jag vilja likna vid syndafloden i Första Moseboken!! "Enligt syndaflodsberättelsen säger Gud till Noa att det skulle regna i 40 dagar och nätter." Ujuj, måtte det inte bli så långvarigt regn denna gången med! ;-o Jaha, kära vänner, det kanske är bäst att vi kavlar upp ärmarna och förbereder oss.. Det ser mörkt ut detta. Fram med såg (nu kommer min nya fogsvans väl till pass!), hammare och spik! Det är dax att tota ihop en ny ark. Eller? Jag är väl inte lite väl olycksbådande i mitt framtids-spåeri? Jo, nu tog jag i så att jag nästan gjorde i byxan. ;-)


Nä, fram med lite cola och Ritter Sport med hasselnötter i! Dax att dyka ner i sängen till min braiga bok. Nu får det regna bäst det vill. Jag har det varmt och mysigt här i mitt sovrum. *ler*


Återkommer snart med ett nytt inlägg om mitt senaste projekt... :-D



 

Av Jenny - 12 juni 2009 10:16


Jag älskar att inreda! Det är hur roligt som helst. :-D


Här har jag hittat ett bildspel på Aftonbladet med en massa fina tips och idéer på vad man kan göra för att piffa upp sitt boende och göra det mer hemtrevligt. Det är ju faktiskt bara fantasin som sätter gränser..


http://www.aftonbladet.se/hemtradgard/article5362509.ab?service=galleryFlash 


Min kompis Mia är superduktig på att inreda tycker jag. Nu i dagarna har hon köpt ett eget hus. I princip allting i det huset behövs renoveras. Ska bli intressant att följa hennes arbete med förvandlingen. Jag ställer gärna upp som bollplank om hon behöver smakråd. :-) :-P



Av Jenny - 12 juni 2009 01:05


Hej allihopa! Det är Klumpedunsen här..


Ok, jag kanske inte ser så klumpedunsig ut.. Men skenet bedrar. ;-) Minns ni att jag skrev den 24:e augusti förra året att jag lyckades ha ner en porslinslampa så att den gick i tusen bitar? Jodå, så smidig var jag.. Å idag har jag lyckats göra om samma bravad! Skulle just till att vinkla persiennen i vardagsrumsfönstret, vänder mig lite oförsiktigt om från fönstret och lyckas med handen slå till den lampan som jag köpte för att ersätta den gamla tusenbitarslampan. Så nu har jag lyckats åstadkomma ytterligare en tusenbitarslampa. Great! Bra jobbat, Klumpedunsbruden. Nä, det är ingen idé att gräma sig.. Gjort är gjort. Hoppas att den sortens lampa fortfarande finns att köpa på Village. Älskar den verkligen. :-P Man kan ju dock inte påstå att jag är så rädd om den.. Men den man älskar agar man, eller i detta fallet, slår ner. Ähum.. *rodnar*


Idag tog jag bilen in till stora staden. Jag skulle träffa Rikard, min vän, där. På vägen in ser jag en trafikolycka. Alltså jag ser inte när den inträffar, men jag åker förbi olycksplatsen där bilarna har krockat. Olyckan inträffade i motsatta körriktningen. Det fullkomligt kryllar av polisbilar, ambulanser och brandbilar. Jag ser dom demolerade bilarna, rejält kvaddade. Och på flera bårar ligger det människor. Eftersom jag kör i motsatta körfilen åker jag förbi ganska snabbt. Men jag kan inte låta bli att få tårar i ögonen när jag ser människorna på bårarna. Usch, stackarna! Hemskt. Jag blev riktigt illa till mods. Var tvungen att byta låt på cd-skivan, för ut ljöd en glad poplåt. Kändes så fel att lyssna på den hurtiga gladsången just då.. :-I


Träffar Rikard vid entrén till Åhléns City. Det är ett riktigt klassiskt mötesställe. Du har kanske oxå stämt träff med någon där förut? Hur som helst, Rikard stod redan och väntade på mig när jag anlände. Det var kul att se honom igen. :-) Vi tågade bort till JC och provade jeans åt honom. Jag är hans personlige klädsmaksrådgivare, tihi. Han måste tycka att jag har bra smak eftersom jag har varit det ända sedan vi gick i gymnasiet tillsammans för 12 år sedan. *smile*


Vi hittade ett par snygga jeans som han tjackade. På vägen ut fastnade jag vid ett solglasögonställ. Haha, vilka roliga och knäppa glasögon det fanns där! Var ju bara tvungen att prova några stycken. Här kan ni se en av dom knäppaste:


Käcka va? Det var ganska svårt att se i dom. Allting blev ju randigt. :-o Hehe, skulle aldrig få för mig att köpa dom brillorna. Skulle du?


Klockan hade hunnit bli två och våra magar kurrade högljutt. MAT skrek dom. Vi knallade bort till en pizzeria på Kungsgatan. Du vet vilket ställe jag menar, Zandra, för vi har käkat där tidigare. :-) Grymt goda vedungsbakade pizzor har dom där. Me like a lot! Jag blev inte besviken denna gången heller. Den slank ner som en skit i en länsman. Yepp, så var det. ;-P


Efter matintaget susade vi iväg in my car. Vi went to Kista serrni. Varför börjar jag prata svengelska helt plötsligt? Öh, nä nu skärper jag till mig och fortsätter på mitt modersmål.. I Kista köpte jag mig ett par rosa örhängen i märket SNÖ. Ni vet att jag är ett rosa-fan va? Jaså, visste ni redan det.. ;-)


På Gina Tricot kunde jag inte låta bli att prova några skojiga solglasögon igen. :-D Vad diggar ni dessa snyggingar? Man behöver helt klart inte vara orolig för att bränna sig i pannan när man har dessa på sig (inte någon annanstans i ansiktet heller för den delen eftersom dom täcker hela fejjan):


Kan inte låta bli att ställa mig frågan: Är det verkligen någon som köper såna här brickor? Alltså förutom dom som ska gå på maskerad? Crazy och riktigt underhållande. *fniss*


Vi gick på bio oxå när vi var i Kista. Vi såg den animerade filmen "Monsters vs Aliens". Har jag berättat för er tidigare att jag är förtjust i animerade filmer? Jaså, det hade jag visst. My god, ni vet ju verkligen allt om mig vid det här laget! ;-) Filmen var klart godkänd. Men Rikard tyckte visst bättre om den än vad jag gjorde. Jag beundrar skaparnas otroliga fantasi. Är helt fashinerad. Vart får dom allt ifrån? :-D


Det var en ganska trött men glad Jenny som kom hem. Min första semesterdag har varit trevlig. *ler* Avslutade kvällen med att snacka i telefonen med Mia. Vi slog nästan pratrekord! 1 timme och 45 minuter. Bla, bla, bla... Vi bestämde att vi skulle äta middag tillsammans imorgon. Sen pratade vi om "några" andra saker oxå.. ;-)


Nu är det läggdags!



Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards