Alla inlägg den 3 juni 2009

Av Jenny - 3 juni 2009 12:13


Aaaaaaaoooouuu!!


Nu börjar suget infinna sig igen. Suget efter att prova på någon ny frisyr. Haha, jag kan verkligen aldrig hålla mig till bara en frisyr. Snacka om att ha beslutsångest. Eller ångest skulle jag inte vilja kalla det för, utan jag vill helt enkelt ha variation. Sen blir det så mycket svårare eftersom jag har spikrakt hår som är supermjukt. Det innebär att jag måste greja med det en hel del för att få upp volymen, annars ligger håret platt som en pannkaka. Jag tycker att det är booring att stå framför spegeln och joxa med barret. Men man är ju tvungen.. :-o När man som jag jobbar som receptionist/telefonist så kan man ju säga att man är företagets ansikte utåt. Då kan man ju inte se ut hur som helst..


Hm, tänkt om man kunde dra på sig en keps på kålan på morgonen och slippa fixa håret. Guud, vad skönt! Wohoo, här kommer kepa-receptionisten! *smile* Nää, det går ju bort tyvärr. Måste allt fortsätta att morgonhårjoxa. *stönar lite lätt*


Okej.. Vad tycker ni om dom här frisyrerna?


Bild 1


Bild 2.


Igårkväll var jag på infomöte hos mitt bemanningsföretag. Var inte hemma förrän 21.15 så det blev rätt sent. Mötet var intressant. Fick bland annat veta att enligt undersökningar som fackförbundet Unionen gjort bland diverse olika människor, så var det bara 5 % av alla som kunde tänka sig att jobba som konsult.


Det var förvånande tycker jag. Men det är inte alla som passar för konsult-yrket. Det är ju väldigt krävande och det gäller att man är flexibel. Hela tiden ska man lära sig nya rutiner, lära känna nya kollegor, nya arbetsuppgifter, nya arbetstider och ny adress. Man ska göra ett bra jobb gentemot kunden OCH gentemot sitt bemanningsföretag. Ja, det är många krav som ställs på en konsult. Det är ovanligt att man jobbar som konsult hela sitt liv.


Kram Jenny!   

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards