Alla inlägg den 11 augusti 2009

Av Jenny - 11 augusti 2009 16:32


Gud vad jag älskar min handväska. :-P


Den har jag med mig nästan vart jag än går och om jag någon gång mot förmodan inte har den med mig så känner jag mig naken. Känner ni igen er? Ja, det är ju inte så vanligt att killar bär handväska, men ni tjejer känner kanske igen er? :-)


I min väska har jag mitt survival-kit kan man säga. *ler* Den är fullproppad med allt möjligt såsom nycklar, plånbok, ett lypsyl, två olika läppglans, nagelklippare, nagelfil, astmaspray, huvudvärkstabletter, solglasögon, tandpetare, mobilen, en spegel, mascara plus diverse annat smått och gott. Jag kan knappt förstå hur killar klarar sig utan handväska? Gör ni det, tjejer?


Peppar, peppar, jag har glömt min kamera vid några tillfällen, men min handväska har jag stenkoll på. Det räcker med att jag går några få meter, så känns det tomt om jag inte har handväskan hängandes över axeln. Denna väska är en gryymt bra uppfinning! Me like a lot. :-D


Man kan ha både det ena och det andra i väskan. En voffsing till exempel..


Min handväska är inte så stor men den har många fack där jag kan sära på mina pinaler. Plånboken och mobilen i ett fack, mediciner i ett annat, nycklar i ett tredje och SL-kortet i ett fjärde. Superbra verkligen. *tummen upp*


Handväskorna finns ju i alla möjliga färger och storlekar. Här har jag hittat en väldigt annorlunda handväska när jag sökte runt på nätet. Kan denna väska vara något för dig kanske? ;-)


Här är lite fakta från tidningen Allas:


"- Max två kilo får handväskan väga, säger Birgitta Häggmark som är leg arbetsterapeut på Södersjukhuset i Stockholm. Annars drar man gärna upp axeln under örat för att den inte ska halka ner och så får man en snedbelastning som kan ge inflammation och värk i nacke och axlar. Håller man en för tung väska i handen eller på armen kan man få ont i fingrar och i handleder. Och är väskan väldigt stor, tung och otymplig så att man måste hålla ut den från kroppen för att den inte ska slå i benen hela tiden finns det risk för tennisarmbåge.


Allra bäst är en handväska i form av ryggsäck eller att bära handväskan i en lång axelrem tvärs över bröstet, då fördelas tyngden jämnt och man minskar risken för skador. Ryggsäcken är dessutom en moderiktig investering i sommar.

- På ryggen kan man bära ganska tungt, lite beroende på hur vältränad man är förstås, säger Birgitta som själv har sina tillhörigheter i en ryggsäck."


Kram: Jenny





Av Jenny - 11 augusti 2009 13:29


Hej mina vänner!


F´låt för att jag inte har skrivit på ett tag. Som jag nämnde tidigare händer det så mycket i mitt liv just nu. Ibland kan det vara riktig stiltje på upplevelse-fronten, sen kommer det perioder när det händer mucho cosas. En sån där intensiv period är jag inne i just nu uppenbarligen. Men det är ju jätte-roligt! Jag går runt och bara myser. :-P Svävar runt på mina må-bra-moln och tycker att livet leker. *ler stort*


Men det är tråkigt att jag inte hinner skriva om allt jag är med om här i bloggen. Men så fort jag bara får tid över ska jag ta igen förlorad bloggtid!


Här är en rolig historia:


17 blondiner väntar utanför en nattklubb.
En kille kommer förbi,

- Varför står ni här och väntar, varför går ni inte in?

En av blondinerna svarar,

- Vi väntar på en till, man måste vara 18 för att komma in.


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards