Alla inlägg den 6 augusti 2009

Av Jenny - 6 augusti 2009 19:37


Hej på er!


Jag blev så glad när jag ringde till pizzerian idag. Det visade sig att dom hade kvar min kasse där! Ni vet den som jag råkade glömma där igår.


Efter jobbet åkte jag dit för att hämta påsen. Min jeansjacka och min bok låg kvar där i, men min nya Canon-kamera var borta. Någon hade snott den.. Så nu är jag jätte-ledsen. Min älskade kamera som jag brukar ta kort med var och varannan dag.. Jag vet att jag får skylla mig själv som glömde kassen, men jag blir besviken på den oärliga människan som snodde med sig kameran. Buhuu! *snyft och stön*


Jag orkar inte skriva om Malung just nu.. Luften gick lixom ur mig..


Kramis från mig..




Av Jenny - 6 augusti 2009 09:15


Puh!


Puh är det rätta ordet. Vid midnatt igår skulle jag lägga mig och läsa min nya bok som jag hade köpt. Boken var putz weg gegangen! Jag letade runt i min lägenhet. Ingen bok någonstans. Sist jag hade boken låg den i en påse tillsammans med min jeansjacka och min älskade digitalkamera. Och om jag minns rätt så höll jag senast i den påsen när jag väntade på min pizza som jag skulle ta med mig hem från pizzerian i centrum igår. Woups! Jag mååste ringa till pizzerian sen idag och höra om dom möjligtvis har påsen med mina grejor.. Nu blir jag ju lite orolig. Jag brukar hålla bra reda på mina grejor, men faktum är att jag råkade glömma kvar min kamera på en restaurang i Malung nu på semestern oxå! Cyklade tillbaka till restaurangen dagen därpå och lyckades få tillbaka den. Tur verkligen! Hoppas jag har tur även denna gång..


Idag glömde jag att sätta på mig min underkjol. Så nu sitter jag på jobbet med en vääldigt genomskinlig kjol. Haha, hoppas att man inte ser igenom allt för mycket. Vem vet, killarna kanske uppskattar det? *fniss*


Klockan är inte ens tio på morgonen och jag har redan hunnit med ett riktigt motionspass. Det ni! Ett ofrivilligt sådant förstås.. Vd-sekreteraren har semester här på skivbolaget där jag jobbar, så jag fick rycka in och hjälpa vd:n med ett viktigt möte. Mötet hålls i ett konferensrum som ligger låångt bort åt tjotahejjti i kontorslokalen. Köket ligger så långt bort från detta konferensrum som det bara går att komma. Jag har kutat fram och tillbaka med brickor fulla med te- och kaffetermosar, koppar, glas, servetter, bullfat, fruktfat, vattenflaskor, m.m. Klumpedunsen Jenny lyckades snubbla över tröskeln in till konferensrummet. Alla glas och vattenflaskor på brickan ramlade omkull. MEN jag hade tur i oturen, ingenting gick sönder! *drar en lättnadens suck* Däremot förde jag en himla massa oväsen när jag snubblade och försökte balansera brickan med alla glas och flaskor. Vd:n kom och frågade om det gick bra. Det var lite pinsamt. :-o


Nu sitter jag på min kontorsstol och pustar ut. Vad käckt att man har fått en mindre smickrande svettfläck längst ner i slutet av ryggraden utanpå blusen. Jaja, det torkar ju. Vd:n blev iallafall jättenöjd med min framdukning. *smile* Till lunch har jag beställt sallader till mötesdeltagarna. Det blir nog bra. :-)


Over and out!




Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards