Alla inlägg den 4 augusti 2009

Av Jenny - 4 augusti 2009 22:17




Tjaba´! Tjena! Hallå där!


Kommer ni ihåg att jag berättade för er att jag tillbringade en av mina semesterveckor på dansvecka i Malung - Världens Enda Krammärkta Dansarrangemang? *fniss* Jovisst sörrni, jag och min bästa väninna Mia spenderade en jätterolig vecka där uppe i vackra Dalarna. Det är vi två som sitter i solstolarna här ovan och softar och har det fetagrymt bra! Jag tänkte ta och berätta lite om hur veckan var där uppe. :-)


Jag hämtade upp Mia med min bil söndagen den 12 juli. Jag har konstaterat denna sommar att jag är superdålig på att packa lätt.. Det var faktiskt tur att det bara var jag och Mia som skulle åka i bilen. Hela bakluckan var full med diverse väskor, solstolar, stövlar. Och som ni ser lyckades vi även proppa hela baksätet fullt oxå!


Vi fick med allt - trodde vi. Längs med vägen kom vi på att vi hade glömt att ta med oss cd-spelaren som vi hade tänkt att poppa musik med. Mia kom underfund att hon hade glömt underlakan till sängen och en jacka som hon kunde ha på sig på kvällarna efter dansen. Oups, jaja det var ingen idé att vända. Vi fick klara oss utan dom prylarna helt enkelt.


Vi kom inte så långt förrän våra magar kurrade i kapp. LUNCH! - skrek våra kistor. Vi körde in i Kallhäll och stoppade i oss varsin tunnbrödrulle från korvmojjen där. Mia spillde på byxbenet..


Tihi, kan avslöja att det är inte första gången Mia spiller på sig när vi är på semester. Här är bildbevis på att hon har spillt på benet förut. *ler*

Ser ni fläcken på hennes byxor? Kortet är från när vi campade på Gotland år 1995. Mia då! *fnissar*


Efter några timmar anlände vi till Malung. Vi hyrde in oss i ett stort gammalt hus från 1910. Den lilla armviftande människan ni ser framför kåken är undertecknad. ;-)


Första halvan av veckan hade vi nästan hela huset för oss själva. Det var bara jag, Mia och två tjejer från Värmland som camperade ihop. Jag och Mia fick bo kungligt må ni tro. Vi fnissade och sa till varandra att vårt rum såg ju ut som en riktig bröllopssvit. Wow, vad romantiskt, eller hur? Men var fanns våra brudgummar kan man ju fråga sig? *smile* Vi väntade hela veckan på att dom skulle dyka upp.. men dom kom aldrig. *skojar friskt*


Visst ser rummet tjusigt ut? Efter några dagar var det inte lika fashionabelt.. Som ni vet hade vi med oss "lite" grejor.. Håll i er, efter några dagar såg det ut så här i vårt rum:

Ujuj, det är nästan så att man skäms lite.. Men det var ju bara jag och Mia som såg det. Jaa, osså ni oxå nu förståss.. ;-P


Efter att vi gjort oss hemmastadda i vårt nya rum på söndagskvällen, gjorde vi oss iordning för dansen. Det är så kuul att dansa! Men det har jag ju sagt några antal gånger förut. Ni som är mina trogna läsare har väl blivit alldeles såriga i öronen vid det här laget av att höra om allt mitt danseri. Eller jag menar att ni har blivit såriga i ÖGONEN av att läsa om 'ett. *ler pillemariskt*


Dansveckan i Malung. Så här stod det i Aftonbladet..


Kramgo fest i Malung.

40 000 trängs, dansar och svettas.


Dansband är riktigt hett.

Och dansbandsveckan i Malung är större än någonsin med fem nytalkade dansbanor, 61 dansband och 40 000 danssugna besökare från hela landet.

Aftonbladets utsände rapporterar direkt från dansgolvet.


”Dansbandskampen” i TV förändrade allt. Dansbanden som alltid hållit landsbygden och Finlandsfärjorna i ett järngrepp, men som aldrig erövrat storstäderna, blev plötsligt accepterade överallt.

– Tack vare ”Dansbandskampen” har många vågat testa på och märker att de gillar det, säger Petter Mårtensson, 26, från Strängnäs som är här för första gången och som redan hunnit byta tröja två gånger.


För det är svettigt och det är proppfullt på alla dansgolv. Och i festivalområdet. Men knappt några berusade människor.

Kön till vattenkranen är längre än till öltältet. Alkohol och dans hör inte ihop, säger alla man frågar.

– Vill du veta vem det är som verkligen är här för att dansa, titta på deras skor och på vem som dricker vatten, säger Therese Hansson, 25, som är Petters danspartner.


Läs hela reportaget här. :-)

http://www.aftonbladet.se/wendela/ledig/article5508762.ab


Nu måste jag krypa till kojs. Hinner tyvärr inte skriva mer nu..

Jag fortsätter att blogga om Malung imorgon. *ler*


Natti natti allihopa! Kram från Jenny







Av Jenny - 4 augusti 2009 15:18


Läste följande i Veckorevyn idag på lunchen:


"När du blir äldre är det viktigt att äta regelbundet, cirka var tredje timme. Mindre mängd, men vid fler tillfällen, för att hålla en jämn förbränning. Se också till att du får in minst en halvtimmes snabb promenad eller annan träning varje dag. Drick två liter vatten per dag, det är bra både för kroppen och för att minska suget efter för mycket mat. Försök att inte äta timmarna innan du går och lägger dig, då behöver du inte fylla på med energi. Och var noga med sömnen, brist på sömn påverkar också vikten."


Uffa, vad jag skäms.. Jag lyckas sällan följa dessa goda råd. Speciellt dålig är jag på dom två sista råden, kvällsätning och tillräckligt med sömn. Min stora kvällslast är popcorn. Det är ju så mumsigt att poppa sig en påse micropop och äta. Ajabaja, Jenny, du får allt dra ner på dessa vita fluffiga majskorn. När kvällen kommer måste jag komma in i andra andningen eller nå´t. Det är ju så svårt att gå och lägga sig. Jag är ju pigg vettja. Men morgonen därpå är jag allt annat än pigg. Måste bli skärpning på sovarfronten oxå.. Men det är inte så lätt.. *suckar för mig själv* Känner ni igen er? Har ni oxå problem att komma i säng på kvällarna?


Idag kom fd Fame Factory-deltagaren och fd sångaren i Barbados, Mathias Holmgren, till mitt jobb. Coolt att träffa honom i verkligheten. Han var sig lik, tihi. :-)



Mmm, har ni märkt att solen skiner idag? Jaså, det hade ni? *fniss* Visst är det skönt!? Jag tog mig en tunnbrödrulle i grillkiosken på Strandvägen. Satte mig under ett parasoll i skuggan och njöt för fulla muggar. Det var riktigt rogivande att sitta där och mumsa på rullen, bläddra i Veckorevyn och då och då titta upp på människorna som gick förbi.


Det fina vädret kommer att hålla i sig hela veckan enligt dagens Metro-tidning. Jag är lite badsugen! Har inte haft tillfälle att bada sen jag var i Malung på semester vecka 29. Man kanske skulle ta och smita iväg en sväng till beachen när man kommer hem? Inte så dum idé.. :-P


A big hug from me!


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards