Direktlänk till inlägg 4 augusti 2009

Dåliga vanor, kändisbesök och badsug

Av Jenny - 4 augusti 2009 15:18


Läste följande i Veckorevyn idag på lunchen:


"När du blir äldre är det viktigt att äta regelbundet, cirka var tredje timme. Mindre mängd, men vid fler tillfällen, för att hålla en jämn förbränning. Se också till att du får in minst en halvtimmes snabb promenad eller annan träning varje dag. Drick två liter vatten per dag, det är bra både för kroppen och för att minska suget efter för mycket mat. Försök att inte äta timmarna innan du går och lägger dig, då behöver du inte fylla på med energi. Och var noga med sömnen, brist på sömn påverkar också vikten."


Uffa, vad jag skäms.. Jag lyckas sällan följa dessa goda råd. Speciellt dålig är jag på dom två sista råden, kvällsätning och tillräckligt med sömn. Min stora kvällslast är popcorn. Det är ju så mumsigt att poppa sig en påse micropop och äta. Ajabaja, Jenny, du får allt dra ner på dessa vita fluffiga majskorn. När kvällen kommer måste jag komma in i andra andningen eller nå´t. Det är ju så svårt att gå och lägga sig. Jag är ju pigg vettja. Men morgonen därpå är jag allt annat än pigg. Måste bli skärpning på sovarfronten oxå.. Men det är inte så lätt.. *suckar för mig själv* Känner ni igen er? Har ni oxå problem att komma i säng på kvällarna?


Idag kom fd Fame Factory-deltagaren och fd sångaren i Barbados, Mathias Holmgren, till mitt jobb. Coolt att träffa honom i verkligheten. Han var sig lik, tihi. :-)



Mmm, har ni märkt att solen skiner idag? Jaså, det hade ni? *fniss* Visst är det skönt!? Jag tog mig en tunnbrödrulle i grillkiosken på Strandvägen. Satte mig under ett parasoll i skuggan och njöt för fulla muggar. Det var riktigt rogivande att sitta där och mumsa på rullen, bläddra i Veckorevyn och då och då titta upp på människorna som gick förbi.


Det fina vädret kommer att hålla i sig hela veckan enligt dagens Metro-tidning. Jag är lite badsugen! Har inte haft tillfälle att bada sen jag var i Malung på semester vecka 29. Man kanske skulle ta och smita iväg en sväng till beachen när man kommer hem? Inte så dum idé.. :-P


A big hug from me!


 
 
Ingen bild

Patrik

6 augusti 2009 11:02

Sådana där råd tycker jag ändrar sig över tiden. Ibland ska man äta mycket och sällan , ibland lite och ofta.
Mitt råd: lev så du mår bra och utforma din livsstil och matintervall så det passar dig för det liv som du lever just nu.
Själv äter jag inte popcorn eller snacks i någon form anat än på fester där man blir bjuden. Coca Cola har jag inte druckit på 2000-talet och dessförinnan, kanske 1 flaska i livet.
Tunnbrödsrulle... det har jag inte heller ätit (tycker tunnbröd smakar wellpapp eller åt det hållet iaf)

 
Ingen bild

Jenny "Ladyhawke"

6 augusti 2009 21:11

Vad köper du och äter om du vill unna dig "något extra" någon gång? :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 3 juni 2014 20:48

Hellou!   Nu har Erik hunnit bli 15 månader och jag mår toppen! Har gått ner alla 18 gravkilon plus några extra kilon och alla fysiska och psykiska besvär är borta. Jippey!   Erik väger 12 kg och är 80 cm lång. Världens snällaste unge är han....

Av Jenny - 8 mars 2014 08:23

Hej!   Nu har Erik fyllt ett år! Stora killen kan inte gå själv ännu, men det är nog bara en tidsfråga innan han släpper taget och stapplar iväg på egen hand.   Han säger två ord: "den" och "där". Allting ska pekas på och så säger han den nä...

Av Jenny - 23 januari 2014 19:30

Hej!   Snart, om 22 dagar rättare bestämt, kommer min älskade son att fylla ett år. Ett år har gått sen mitt liv förändrades totalt och jag blev mamma. Det var jättetungt i början eftersom jag drabbades av förlossningsdepression. Idag hittade jag...

Av Jenny - 5 december 2013 10:35

Morsning korsning!   Holy macaroni vad snabbt tiden går och vad fort lillskrutten utvecklas. Ja, jag vet att jag skrev det även i mitt förra inlägg men så är det verkligen. Nästa vecka fyller min lille pojke tio månader. Han har upptäckt att geno...

Av Jenny - 23 november 2013 16:51

Hellou!   Jag är ensam hemma just nu. Är tyvärr förkyld och har nackspärr. Även om det finns en del städande som jag skulle behöva göra, så är det bara att strunta i det och sitta ner och ta det lugnt. Klarar ju inte av att göra något när huvudet...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards