Alla inlägg under december 2008

Av Jenny - 3 december 2008 09:33


Godmorgon!


Har ont i halsen idag och är hostig.. Lite jobbigt, men jag är iallafall på jobbet. Hoppas att det inte blir värre. Många av mina vänner är hemma och är totaldäckade.. Det är förkylningstider just nu. Men så är det ju varje år vid den här tiden.


Jag har hittat en trevlig och spännande blogg som handlar om pyssel och där man kan få tips på hur man kan skapa fina saker till hemmet. Gå gärna in här och läs: http://blomsterverkstad.blogspot.com/ Jag blir väldigt sugen på att sätta igång med både det ena och andra! :-P Kul!


Jag är ju pälsdjursallergiker - tyvärr. Man kanske skulle satsa på akvariefiskar istället? Ett sånt här akvarium måste jag bara skaffa till mitt badrum. Snyggt va? Haha! Tur att cisternen inte töms på vatten och fiskar när man spolar, utan att dom behållarna är separerade från varandra! :-P



Av Jenny - 2 december 2008 22:19


Hej alla vänner!


Jag vet.. jag har varit dålig på att skriva på sistone.. Varför? En orsak är att jag har varit och hälsat på min snygging i helgen. Vi har hjälpts åt att inreda hans lille sons rum. Det var jättekul tycker jag! Synd bara att vi inte hade så mkt tid på oss. Jag skulle gärna fortsatt att hjälpa till att göra fint om jag bara hade haft tid. Har en massa energi och är sugen på att hålla på med heminredning och pysslande/skapande just nu. Jag har inte haft ngn anledning att inreda här hemma på sistone. Visst, för ett år sedan när jag flyttade in här, så hade jag fullt upp med att göra det hemtrevligt. Men nu finns det inte så mkt mer att göra.. Alla saker är på plats.. Jag har inte så stor lägenhet och alla ytor är som sagt redan inredda. Så det är kul att få hjälpa till hos Honom. :-D  


Sen har jag för stunden fått lite idé- och inspirationstorka vad det gäller bloggskrivandet.. Har inte kommit på ngt att skriva om.. Men det kanske inte är så konstigt att man kan få det när man, som jag, har skrivit nästan varje dag i fyra månaders tid.. Ibland vill jag inte skriva för jag känner att det är bara tråkiga grejor som har hänt.. Jag vill inte vara en gnällspik. Det kan ju inte vara så kul för dig att läsa om hur jobbig dag jag har haft på jobbet till exempel.. eller att jag är toktrött.. Samtidigt ser jag ju min blogg som ett sätt att få utlopp för känslor och tankar.. och man kan ju inte vara på topp varje dag. Man är ju bara människa.. Så jag vet inte hur jag ska göra... Vad är en bra blogg? Vad tycker du som läsare? Vad tycker du att man ska/kan skriva om?


Appropå pysslande så har jag gjort en dörrkrans åt mannen som jag var hos i helgen. Jag blev riktigt nöjd med resultatet. Tänk vad man kan få till med en halmkrans, mossa, några kottar och några torkade apelsinskivor.. Rosetten blev oxå skapligt ok. *smile* Här under kan ni se hur resultatet blev. :-) 


Har inte ni, liksom jag, undrat vart internet slutar någonstans? Heureka! Jag har nu fått reda på det. Klicka på den här länken så finner ni oxå ut svaret. Tihi!


http://www.slutet.se/


Här kommer en intressant nyhet: H&M ska från och med februari nästa år börja sälja heminredningssaker, utöver sina kläder. Mest heminredning i textil såsom gardiner och sängkläder. Det ska bli spännande att se vad H&M kommer att erbjuda på den fronten nästa år. :-P


Nu ska jag sova och samla kraft för ytterligare en arbetsdag. Hoppas att det inte kommer att regna lika mkt imorgon som det har gjort idag..


Kram och natti natti!


Av Jenny - 2 december 2008 11:42


Hej hopp!


Snart är det jul och det är dags att börja öva in julsångerna! :-D



Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards