Alla inlägg under december 2008

Av Jenny - 14 december 2008 20:07


Hellou!


Tredje advent. Vad tiden går fort..

Idag känner jag mig duktig. Jag har nämligen sugit, pantat, pyntat, postat och slagit in. Det ni! :-D


Vad? Hur? Kanske ni undrar.. Jo, jag har dammsugit lägenheten. Det var på tiden. Nu är så gott som alla dammrådisar utrotade här hemma. Sen kom jag mig äntligen för att gå till Ica och panta alla mina burkar och flaskor. Det var närmare 250 burkar och ca 10 PET-flaskor. Med andra ord är jag numera rik som ett troll och har bidragit till en bättre miljö. Ähum, kanske inte riktigt trollrik men jag har råd med två pizzor iallafall.. ;-)


Som inte det vore nog så har jag skrivit klart alla julkorten och postat dom. Har oxå så smått börja slå in julisar. Alla mina klappar är redan köpta. Sköönt! Resten av dagen har gått åt till att förvandla min lägenhet till ett juligare boende. Det enda som jag inte har i år är en julgran. Jag ska tillbringa jul/nyår uppe hos Honom. Det ska bli så roligt! Eftersom jag inte kommer att vara hemma, så njuter jag av hans gran istället för min egen. Älskar julen och allt som hör julen till.. Tycker att julen är en riktigt fin tradition. Det enda som känns lite jobbigt är om det blir för stressigt. Det är ju lätt hänt eftersom det är mycket som ska hinnas med. Men planerar man bara och är ute i god tid så behöver man ju inte jäkta ihjäl sig. :-)


Här är några kort från min lägenhet som jag har tagit idag.


Nu ska jag se på Svenska Hjältar-galan på tv!


Kram, kram!



    



Av Jenny - 13 december 2008 00:40


För några månader sedan bad jag er, mina läsare, om smakråd. Jag undrade vilka glasögon jag passade bäst i. Tyvärr kändes inte någon av dom rätt till hundra procent så det blev aldrig av att jag köpte några då. Jag är närsynt och använder mest linser, men skulle vilja ha ett par glasögon som jag kan använda som variation. Idag när jag var nere i centrum hittade jag ett par som kanske inte är så pjåkiga? Har lånat hem bågarna tills på måndag. Min mamma tycker att jag passar bra i dom, medans en killkompis till mig tycker att dom ser tantiga ut.. Hm, vad svårt! Jag kan inte bestämma mig..


Jag skulle bli glad om du som läser detta vill skriva en kommentar vad du tycker. Passar jag i dessa glasögon?



Av Jenny - 11 december 2008 22:42



En ny undersökning visar att kvinnor bara använder 30 procent av kläderna i garderoben stod det att läsa i Aftonbladet häromdagen. Resultatet togs fram inför brittiska The Clothes Show Live och är inte ett glädjande besked för alla shopaholics där ute. Generellt äger en kvinna runt 100 plagg men använder bara 30 av dem.


- Det kan handla om att tidigare favoriter inte längre är trendiga, inte är i säsong, inte passar längre eller att ägaren helt enkelt har tröttnat på plaggen, säger showens vd Gavin Brown i Daily Mail.


Ähum.. Jag öppnar försiktigt dörren till min klädkammare och kikar in. Jodå, mycket riktigt, där finns några plagg… Inte så några heller. Jag har hur mycket kläder som helst! Det är ju såå infernaliskt, fantastiskt, sagolikt, fenomenalt och toppenroligt att shoppa kläder! *börjar dregla bara vid tanken* Jag älskar alla slags kläder, från små roliga motivstrumpor och sexiga underkläder till läckra kappor och härliga festklänningar.


Jag har alltid tyckt om att gå runt i klädesaffärer, men sen jag blev singel för två år sedan har jag shoppat desto mer. Man kan säga att klädshoppandet blev mitt glädjesubstitut för en pojkvän.. Jag kan uppriktigt säga att jag har mer än hundra klädesplagg. Stora byrån är full, långa klädstången i klädkammaren är full, en garderob med Elfabackar är full och flera kartonger är fulla. Shit, vad mycket fullhet jag omger mig med. Och precis som det står i Aftonbladets artikel använder jag bara en bråkdel. Jag väljer ut de kläder som jag trivs bäst i och som sitter skönast.


Eftersom jag går upp och ner i vikt rätt ofta har jag en uppsättning kläder som jag använder när jag har gått upp i vikt, och en annan uppsättning när jag gått ner. Jag skulle exempelvis inte resonera som min mamma. Hon säger att hon inte kan gå ut och dansa för att hon inte har några kläder som passar längre. So what, inte avstår jag från att dansa för att kläderna har blivit dumma och krympt. Nä, då går jag hellre ut och shoppar nya kläder som passar så att jag kan gå ut och svänga mina lurviga ändå (kan för övrigt avslöja att ”mina lurviga” inte alls är lurviga. Den beskrivningen passar bättre in på Rönnerdahl. Ni vet han som virvlar sina lurviga ben under vita skjortan som viftar kring vadorna. *smile*).   


Jag citerar Aftonbladet igen: Cosmopolitan gjorde nyligen en liknande undersökning som visade att kvinnor tänker lika ofta på shopping som män tänker på sex. Kvinnor dagdrömmer om shoppingturer flera gånger per dag och hundratals gånger per vecka. Av de 778 kvinnor mellan 19 och 45 som blev intervjuade svarade 74 procent att de tänker på shopping en gång per minut.


Hm.. Wow, stämmer detta? Ja, kanske det.. Har inte reflekterat över hur ofta jag drömmer om shopping.. Jag har även hört tidigare att tjejer tänker minst lika mycket på sex som killar.. Vad tror ni om det? Om jag utgår från mig själv, så tänker jag på sex och shopping lika ofta. Eller vänta förresten.. Sen jag började lära känna killen som jag dejtar, tänker jag nog mer på sex än på kläder.. . ;-P Vem vet, han skulle kanske kunna få mig att dra ner på mitt klädeshandlande rentav. Det är säkert ingen omöjlighet och vore dessutom inte helt fel – både av ekonomiska och ”utrymliga” skäl. ;-D Jag ska kanske även passa på att tala om att jag inte är en sådan tjej som behöver ha en pojkvän som sällskap när jag shoppar kläder. ;-)


Aaaaj! Sheisse! Jag har fått kramp i foten! Under tiden jag har suttit och skrivit har jag haft datorn i knät och fossingarna på soffbordet. Nu får jag avsluta bloggandet och hoppa runt lite så att krampen försvinner! *stön*


Tjing tjing på er! 


Psst, medverka gärna i min undersökning som finns under min profilbild. :-D


Av Jenny - 11 december 2008 14:29


Hej Hopp Gummi Snopp! :-D


Tror ni inte att jag höll på och sätta foten rakt i en vovves krämhög på lunchrasten! Jojomensan. Jag hann precis bromsa foten en decimeter från "det bruna". Drog en lättnadens suck över att jag inte trampade i klaveret..eller jag menar i skiten. Såg att någon annan stackars själ redan klivit rakt där i. :-S Dumma hundägare som inte kan plocka upp efter sin hund! Tur att dom flesta ändå gör det, för annars skulle inte Stockholms trottoarer vara framkomliga. Sanna mina ord. *nickar menande med huvudet*


Vilket väder det är i Stockholm.. Det är grått, regnigt och fuktigt i luften.. riktigt ruggigt faktiskt. När jag sitter här i min reception och tittar ut genom fönstret på den gråa världen där utanför, kan jag inte låta bli att gäspa. Vädret gör mig dåsig. *znark* Jag är fortfarande raspig på rösten efter förkylningen och ibland när jag säger något kommer det inte ut något ljud. Det är som att ljudet fastnar nere i halsen.. Jag känner jag mig rätt fånig när jag står där stum med munnen öppen. Men efter lite hostande bestämmer sig rösten för att återvända, tack och lov. *smile*


Kul! Igår hade jag besöksrekord på min blogg. 40 personer tittade in på min sida. Välkomna allihop!


Jag tänkte skriva om en speciell sak i min blogg idag, men virrhönan Jenny har glömt vad det var.. Jag får skylla på tillfällig förkylningsglömska. ;-P

Ja nu vet jag! Jag lägger in en rolig historia som jag fick häromdagen istället. Jag hade inte hört den förut. Har ni? :-D


Må så gott allihop!


Två väninnor var ute på en 'tjejkväll', båda lyckligt gifta,trofasta och exemplariska fruar. Denna kväll blev det en aning för många Bacardi Breezer och när de var på väg hem,extremt berusade, blev de kissnödiga och bestämde sig för att smita in på kyrkogården.



När den ena av dem var klar insåg hon att hon inte hade något att torka sig med, så hon tog av sig sina trosor och använde dem. Den andra kvinnan hade på sig ett par mycket exklusiva och dyra trosor som hon absolut inte kunde tänka sig att använda.



Lyckligtvis hade hon satt sig bredvid en grav där det låg en vacker krans med ett stort sidenband i, så hon slet loss detta och torkade sig med det. När de var klara begav de sig hemåt, berusade och glada i hågen.



Nästa dag blev den ena kvinnans man oroad över att hans rara och oskyldiga fru låg kvar i sängen med en ordentlig bakfylla och funderade på vad som skett kvällen innan. Så han ringer upp den andra kvinnans man och säger:



"Dessa utekvällar måste genast upphöra! .. Jag har börjat misstänka det värsta.... I natt kom min fru hem UTAN trosor, och hon ligger fortfarande i sängen...."



"Det är väl ingenting" svarade den andre mannen, "Min fru kom hem med ett sidenband i rumpan, där det stod:


Från oss alla på brandstationen, vi kommer aldrig att glömma dig."


Hi hi hi hi!





Av Jenny - 10 december 2008 21:23


Go'kväll i stugorna!

Nu är snart julen här (jaså, visste ni redan det?)... Jag sitter här framför min tv-brasa och hör hur det knastrar från elden. Tar fram ett julkort och börjar plita ner en hälsning.. Om man vill att julkorten ska komma fram före jul ska de läggas på lådan innan den 16:e december. Jag är besviken på min tv-brasa. Den är inte alls lika mysig som den riktiga öppna spisen hos min manlige vän. Min brasa värmer inte, den luktar inte så där brasigt gott och jag har inte lika trevligt sällskap framför min brasa, som jag har haft uppe hos honom. Enda sällskapet jag har här är mina dammrådisar.. Jag skulle ha dammsugit min lägenhet, men jag har varit dunderförkyld och hängig i en veckas tid så det har inte blivit av. Har inte haft någon ork.

Jag är inte helt återställd ännu, men jag ska i alla fall jobba imorgon. Det blir ett endagsuppdrag inne i stora staden, på Södermalm närmare bestämt. Ska jobba mellan 10-17.15 på ett stort ganska känt företag. Har aldrig jobbat på Södermalm tidigare.. Undras om Södermalmsborna är duktigare på att plocka upp hundskitar än Östermalmsborna (se inlägget från den 23 oktober)? Hihi! Vilken intressant frågeställning – eller kanske inte. ;-)

Kollade lite på Nobelbanketten tidigare ikväll. Drottningen och prinsessorna var lika fina som vanligt. :-) Vår konung tycker jag har fått mer pondus nu sen han blev gråhårig. Appropå gråhårighet och att bli gammal.. Har ni funderat på hur ni beter er mot äldre människor? Det har jag. Speciellt efter att ha sett inslaget här nedanför från Aftonbladet.se. Jag tycker att man ska visa respekt och hänsyn mot äldre. Om någon ”gamling” ber mig om hjälp, så hjälper jag gärna honom/henne. En vacker dag står man där själv. Man är inte lika rörlig och snabb. Man kanske har värk, dåligt minne och nedsatt syn och/eller hörsel. Då skulle jag bli så tacksam om någon vänlig själ ville stanna upp och hjälpa mig att läsa skylten eller kanske knyta mina skosnören, eller vad det nu månne vara som jag skulle finna knepigt eller svårt.. Detta lilla inslag gjorde att jag fick mig en extra tankeställare. Det handlar om en 28-årig tjej som ger sig ut på stan, utklädd och sminkad till att vara en 82-årig tant. Titta gärna själv vettja. :-)

Kram från Jenny


Av Jenny - 10 december 2008 15:25

Hej på er mina vänner!


Tiden går rysligt fort idag..

Jag hittade denna fina klocka på nätet. :-) Skulle vilja att den alltid var synbar på min blogg tex i närheten av min profilbild, men jag är inte så duktig på web-layoutande så jag vet inte om det går att fixa.. *grubblar och kliar mig i huvudet*


Over and out..

Av Jenny - 10 december 2008 00:02


Ett gott skratt förlänger livet. :-D


Ni brudar som inte är sugna på sex, får se upp när era män börjar ställa frågor som dessa.. ;-)  


Av Jenny - 9 december 2008 11:23


När jag var liten gjorde mormor vita julkakor med kristyr som hon bjöd mig på varje jul. Jag älskade dessa kakor! Dom såg roliga och fantasifulla ut och var väldigt smaskiga att äta. :-D


Nu är mormor dement och kan tyvärr inte göra såna kakor längre. Men till min glädje har jag fått hennes recept. Ikväll bestämde jag mig för att baka. Jag kavlade upp mina ärmar och satte igång att kavla för allt vad jag var värd. Resonerade som så att jag kan lika gärna göra två satser med deg när jag ändå är i farten. Uj uj uj, säger jag bara. Jag tillverkade vita julkakor på löpande band. Ut med en plåt från ugnen, in med nästa... Degen ville aldrig ta slut! När jag hade gräddat klart alla kakorna räknade jag dom nyfiken som jag var. 200 kakor blev det! Inte konstigt att jag tyckte att det tog lång tid.


Efter att kakorna svalnat satte jag mig och spritsade på kristyr. Jag fick hålla tungan rätt i mun för det var riktigt knepigt.. Kristyren hamnade inte där jag ville att den skulle hamna. Haha! När jag ser på mina kakor ser det ut som ett barn har gjort dom. Men vad gör väl det? Jag hade roligt medan jag höll på. :-P


Jag satt framför tv:n och dekorerade kakor samtidigt som jag såg en film om en mamma som hade cancer. Till slut dog mamman och då forsade tårarna på mig. Kakorna fick vänta tills jag hade torkat bort alla tårarna.


Här nere ser ni resultatet av Bagare Jennys bakning. Jag har gjort giraffer, elefanter, dinosaurier, hundar och diverse andra mer traditionellt formade cookisar. Nu har jag kakor så det räcker hela julen. ;-D


Är du intresserad av att få receptet på dessa kakor, så skriv en kommentar så lägger jag in det i min blogg.





   

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards