Direktlänk till inlägg 15 juni 2009

Marley och Jag - boken om en busig labrador :-)

Av Jenny - 15 juni 2009 23:24


Framför mig i sängen ligger en stor hög med pappersbollar. Hua, jag är alldeles slutkörd. Vilken pärs. Ögonlocken känns ömma, näsan är röd och jag är kokhet i hela kroppen. Nu tror ni kanske att jag är sjuk och har feber? Men icke då. Jag har bara läst ut boken "Marley och jag". Det tog sin tid att avsluta dom sista kapitlena för jag fick ideligen avbryta läsandet pga svår blindhet. Den ena tårsjön efter den andra uppstod i mina ögon. Vi pratar inte om att fälla några tårar, utan här pratar vi mass-tårs-invasion! :-o


Jag hade blivit förvarnad av vänner som redan läst boken. Så jag hade redan ställt fram toarullen och stålsatt mig inför vad som komma skulle.


Har ni läst "Marley och jag" tidigare? Eller kanske sett filmen? Jag har hört att boken ska vara bättre än filmen. Men så är det ju oftast. Här kommer en kort sammanfattning av handlingen:


"Jenny och John skulle just börja sin gemensamma tillvaro. De var unga och kära, de hade ett litet hus och inte ett bekymmer i världen. Så bestämde de sig för att öva sina föräldratalanger på en hund. In i deras hem kom Marley, en gyllengul labradorvalp som snabbt växte till en bredbröstad fyrtiofemkilos ångvält. I dundrande fart tog han sig fram genom livet, han sprang genom dörrar, hälsade alla gäster med en dreglig puss och tuggade i sig alltifrån pennor till ett använt graviditetstest. Men lika vilt som han betedde sig, lika obegränsad var hans tillgivenhet. Och för familjen Grogan blev han en ovärderlig gåva."


"Marley och jag" är en berättelse om villkorslös kärlek och lojalitet, om hur en hund kan lära oss vad som verkligen betyder något. Det är en bok för alla som älskar djur, för alla som har ett stort hjärta.


Jag rekommenderar denna bok. *ler* Jag älskar hundar och blir bara ännu mer övertygad om att uttrycket "hunden är människans bäste vän" verkligen stämmer efter att entusiastiskt ha plöjt igenom denna bok. Jag kan känna sorg över att jag har straffats med pälsdjursallergi. Det känns som ett straff, för jag kommer inte att få uppleva den villkorslösa kärleken från en hund. Ibland känns livet ganska orättvist. *suckar*


Kram från Jenny


Ps. My god, vilket rötägg till hund! Men ack så charmig på många sätt! :-D Ds.



 
 
Ingen bild

Patrik

21 juni 2009 21:57

Hmmm...har svårt att föreställa mig att en bok kan vara så berörande.
Ang hund : en tidigare danspartner hade hund istället för pojkvän under 10 år...sen dog tyvärr vovven..så hon kunde satsa mer på dans.
Nu har hon pojkvän + ny hund ...o dansar inte. Tänk vad pojkvän o hund kan göra för (och emot) dansen ...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 3 juni 2014 20:48

Hellou!   Nu har Erik hunnit bli 15 månader och jag mår toppen! Har gått ner alla 18 gravkilon plus några extra kilon och alla fysiska och psykiska besvär är borta. Jippey!   Erik väger 12 kg och är 80 cm lång. Världens snällaste unge är han....

Av Jenny - 8 mars 2014 08:23

Hej!   Nu har Erik fyllt ett år! Stora killen kan inte gå själv ännu, men det är nog bara en tidsfråga innan han släpper taget och stapplar iväg på egen hand.   Han säger två ord: "den" och "där". Allting ska pekas på och så säger han den nä...

Av Jenny - 23 januari 2014 19:30

Hej!   Snart, om 22 dagar rättare bestämt, kommer min älskade son att fylla ett år. Ett år har gått sen mitt liv förändrades totalt och jag blev mamma. Det var jättetungt i början eftersom jag drabbades av förlossningsdepression. Idag hittade jag...

Av Jenny - 5 december 2013 10:35

Morsning korsning!   Holy macaroni vad snabbt tiden går och vad fort lillskrutten utvecklas. Ja, jag vet att jag skrev det även i mitt förra inlägg men så är det verkligen. Nästa vecka fyller min lille pojke tio månader. Han har upptäckt att geno...

Av Jenny - 23 november 2013 16:51

Hellou!   Jag är ensam hemma just nu. Är tyvärr förkyld och har nackspärr. Även om det finns en del städande som jag skulle behöva göra, så är det bara att strunta i det och sitta ner och ta det lugnt. Klarar ju inte av att göra något när huvudet...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards