Direktlänk till inlägg 21 juni 2009

Min midsommar :-D

Av Jenny - 21 juni 2009 19:09


Nu är midsommarhelgen snart slut. Jag har dansat, festat, dansat igen, solat, hälsat på mormor och solat igen. Där har ni snabbversionen av min helg. ;-) Jaså, tycker ni att jag ska berätta lite mer ingående? Okej då. *smile*


I torsdags fick jag inget jobbuppdrag. På eftermiddagen bestämde jag mig för att det var dax att damma av dansskorna och shejka loss lite på dansgolvet. Jag och Mia trotsade dom regntunga skyarna och begav oss till Hågelbyparken i Tumba. Bandet Expanders spelade upp till dans denna kväll. Trots att det regnade från och till under kvällen, så blev det en lyckad danskväll. Själva dansbanan var under tak. Det kom lagom mycket folk. Jag dansade nästan hela kvällen igenom. Var på hugget och "haffade" en massa nya killar som jag aldrig dansat med tidigare. Som tjej ska man gärna vara lite allert om man vill dansa mycket. På dom flesta danser är det nämligen tjejöverskott. Men jag tog för mig och bjöd upp, så till vida inte jag själv blev uppbjuden förstås. ;-) Jag hade med mig kameran, men jag var så upptagen så jag hade inte en tanke på att plocka fram den och fota. Så tyvärr, läsare, får ni inte se några bilder från denna kväll..


Haha, stackars min kropp, den fick sig en totalchock denna kväll. Vad är det här? Ska vi börja röra på armarna, benen och vicka på höfterna? Vad gör hon med oss? Uj, vad ovant! I början kändes det som att jag fick sparka igång kroppen. Allt gick i slowmotion.. Nuuu lyfter jag det eeena benet, och seeen är det dax att lyfta det aaandra.. Men efter några danser började mina kroppdelar fatta galoppen och vara med mer på noterna. *ler* Kände mig som ett gammalt lokomotiv som i början gnisslade, pustade och krängde hit och dit.. Sen började det gå fortare och fortare! Till slut virvlade jag runt över dansgolvet så att svetten lackade. Inte ens myggorna hann ikapp mig. Tihi! :-D


Dagen därpå var det midsommarafton. Jag gjorde iordning och tog med mig nubbvisehäften, hemmagjord sill och sallad. Det var mitt bidrag till knytisfesten som hölls hemma hos min väninna Sissi och hennes pojkvän Niklas:


Mouna var chaufför denna dag och hämtade upp Mia och mig. När vi kom fram hjälptes vi åt att förbereda maten. Här är Mia i full färd med att garnera tårtorna:


Teamworket var på topp! Mouna vispade ännu mer grädde:


Jag och Niklas söner hjälptes åt att lägga ut en lååång pappersduk på borden i trädgården och tejpa fast duken undertill så att det inte skulle flyga iväg. Det blåste nämligen lite.. Rätt vad det var började stora regnmoln torna upp sig ovanför oss. Jahapp, svensk midsommar i ett nötskal: det började regna förstås.. Fort in med pappduken igen. Tur att vi inte hade hunnit duka upp allting. Som ni ser gick det inte att sitta ute längre..


Vi var tio stycken som slog sig ner vid långbordet i det stora köket. Vi skålade, sjöng nubbvisor, åt sill och potäter så att det stod härliga till. Här sitter Mia, jag och Mouna så fint uppradade bredvid varandra. SMILE!


Efter sillätandet grillade vi och åt ännu mer. Nu hade det slutat regna som tur var.


Jag, Mia och Mouna tog en liten promenix runt kvarteret medan dom andra spelade kubb.


Wiiihii! Vad skoj det är att hoppa på studsmattan! :-D Här ser ni mig i rosa fleecetröja. Man blir som barn på nytt, tihi!

     

Efter allt hoppandet hade vi lyckats göra lite plats för jordgubbstårtorna. Mumsfillibabba, vad smarrigt det var!


Här är Niclas som visar något riktigt spännande för sin flickvän Anna. Vad han pekar på? Njaee, det vette gudarna! ;-D


Klockan åtta på kvällen åkte jag, Mia, Mouna, Niclas och Anna till en utedansbana där det anordnades dans till cd-spelare. Vi var väl upp emot 30-40 personer som hade det riktigt trevligt där. Jag dansade mycket den här kvällen med. Klockan var närmare ett på natten när jag stapplade in genom min ytterdörr. Oj, vilken motionsinjektion jag har fått dom här två dygnen!

 
 
Ingen bild

Patrik

21 juni 2009 21:46

Verkar ha blivit en trevlig midsommar trots regn. Några kända ansikten på bilderna.
För egen del blev det grillning + dans på Skansen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 3 juni 2014 20:48

Hellou!   Nu har Erik hunnit bli 15 månader och jag mår toppen! Har gått ner alla 18 gravkilon plus några extra kilon och alla fysiska och psykiska besvär är borta. Jippey!   Erik väger 12 kg och är 80 cm lång. Världens snällaste unge är han....

Av Jenny - 8 mars 2014 08:23

Hej!   Nu har Erik fyllt ett år! Stora killen kan inte gå själv ännu, men det är nog bara en tidsfråga innan han släpper taget och stapplar iväg på egen hand.   Han säger två ord: "den" och "där". Allting ska pekas på och så säger han den nä...

Av Jenny - 23 januari 2014 19:30

Hej!   Snart, om 22 dagar rättare bestämt, kommer min älskade son att fylla ett år. Ett år har gått sen mitt liv förändrades totalt och jag blev mamma. Det var jättetungt i början eftersom jag drabbades av förlossningsdepression. Idag hittade jag...

Av Jenny - 5 december 2013 10:35

Morsning korsning!   Holy macaroni vad snabbt tiden går och vad fort lillskrutten utvecklas. Ja, jag vet att jag skrev det även i mitt förra inlägg men så är det verkligen. Nästa vecka fyller min lille pojke tio månader. Han har upptäckt att geno...

Av Jenny - 23 november 2013 16:51

Hellou!   Jag är ensam hemma just nu. Är tyvärr förkyld och har nackspärr. Även om det finns en del städande som jag skulle behöva göra, så är det bara att strunta i det och sitta ner och ta det lugnt. Klarar ju inte av att göra något när huvudet...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards