Direktlänk till inlägg 28 augusti 2009

Min 31:a födelsedag!

Av Jenny - 28 augusti 2009 11:49


Chao!


Tänka sig vilken skillnad det är nu när man har blivit ett år äldre.. 31 bast! Nej, jag bara skojade. Känner ingen skillnad alls.. Jag är samma gamla vanliga Jenny som jag alltid varit. Lite mer erfaren, lite barnsligare, lite tokigare och med betydligt mer hallontårta i magen. Tihi!


Igår när jag vaknade stängde jag av min skrålande klockradio klockan 6. Låg där och funderade ett litet tag.. Javisst ja, det var ju min födelsedag. Men det var något som fattades! :-o Jag veet att jag nu är 31 år och inte borde bry mig om det.. Men i alla års tid, sen jag var fyra år, har mamma spelat låten Happy Birthday med gruppen Harpo för mig på min födelsedagsmorgon.


När jag bodde hemma vaknade jag av att hon satte på den låten på hög volym och kom in i sovrummet med en frukostbricka och paket. När jag sedan flyttade hemifrån brukade hon ringa och väcka mig och spela upp min födelsedagslåt i luren. När jag hörde den där Harpo-låten, ja då kändes det verkligen att nu är det min födelsedag. :-D Förra året när jag fyllde 30 sa mamma att det var sista gången hon spelade upp den för mig. Hon menade på att nu är jag så gammal. I know, hon hade rätt.........


Jag låg där i sängen och funderade lite, sen hoppade jag ur sängen med ett skutt och gick bort till stereon i vardagsrummet. Jag rotade fram ett gammalt vitt kassettband (som jag fått av mamma för ett år sedan) och stoppade det i bandspelaren. Ut genom högtalarna strömmade dom välbekanta tonerna av Harpos Happy Birthday. Jag trippade tillbaka till sängen och kröp ner under täcket.. Aaah, jippey, nu var det verkligen min födelsedag!! *ler stort*


Efter ett tag gick jag upp och gjorde mig iordning. Jag hade tur. Mitt bemanningsföretag ringde aldrig så jag behövde inte åka in till stan på något jobb. *tummen upp* Jag ringde upp min bonus-farmor och berättade att hon kunde komma redan på eftermiddagen istället för på kvällen. När klockan var 14 åkte jag in till vår huvudstad och hämtade henne. Stackaren har fått så dålig syn och är lite allmänt virrig, så jag tyckte att det var bäst att jag åkte och hämtade henne istället för att hon skulle åka kommunalt till mig.


Väl tillbaka i min hemkommun åkte vi till en kinarestaurang och åt lunch-middag. Vi blev jätte-nöjda för det var lika gott som alltid. Det är för övrigt samma ställe där dom har börjat satsa på danskvällar till dansband. Nu i höst kommer banden Blender, Wahlströms och Casanovas att spela här på torsdagar. Ska bli så roligt att gå dit då. *smile*


Efter maten åkte vi och handlade en stor fet tuschpenna åt min farmor i bokhandeln. Hon behöver en penna som hon kan skriva stort och synligt med. Hon ser ju så attans dåligt. Fasen oxå att hennes syn håller på att förändras. I don´t like it.. :-( Vi handlade även lite grejor till mitt födelsedagsfika.


Väl hemma hos mig ordnade jag det sista här hemma, bäddade sängen och diskade. Klockan 19 kom min lilla mamma och min bästis Mia. Jag hade inte brytt mig om att bjuda en massa folk denna gång. I år kändes det som att det kvittade. Jag börjar väl bli gammal I guess.. ;-)


Jag fick såå fina blommor! Titta själv va fina..



Av Mia fick jag även ett set med superfina skålar.. :-D


Av mamma, mormor och min bonus-farmor fick jag pengar så nu ska jag gå och införskaffa mig en ny kamera!!! Jaaa, vad roligt det ska bli! Jag älskar att ta kort och jag är så ledsen över att min gamla kamera blev snodd..


Jag fick faktiskt en otroligt generös present redan förra veckan. Jag har ju jobbat tre veckor på det där skivbolaget som jag har berättat förut. När jag slutade för en vecka sen fick jag en massa cd-skivor och livekonsert-dvds! Jag blev tok-glad verkligen! Det måste ju betyda att dom uppskattade mitt arbete där. Dom sa att vi ses säkert snart igen.. :-)


När alla hade kommit slog vi oss ner vid matbordet och så bjöd jag på den där mumsiga hallontårtan som jag visade er i mitt förra inlägg. :-P


Födelsedagsbarnet tar första tårtbiten..


Efter fikat öppnade jag presenterna. I detta paket låg skål-setet. :-)


Jag fick även ett par läckra spetstrosor av Mia. Tihi, det har hänt att vi ger varandra trosor i födelsedagspresent/julklapp. Som en rolig grej bara. Roligt att få underkläder i present även fast man inte har någon pojkvän. ;-) Nu ska jag bara försöka få tag i en kille som jag kan tros-mannekänga för. *ler finurligt*


Ja, det var min 31 födelsedag det.. En riktigt trevlig dag! :-D


Tack och hej - leverpastej!







   

 
 
Ingen bild

Patrik

22 september 2009 08:49

Ser ut att ha varit en trevlig fördelsedag. Hoppas du ser fram emot nästa lika mycket

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 3 juni 2014 20:48

Hellou!   Nu har Erik hunnit bli 15 månader och jag mår toppen! Har gått ner alla 18 gravkilon plus några extra kilon och alla fysiska och psykiska besvär är borta. Jippey!   Erik väger 12 kg och är 80 cm lång. Världens snällaste unge är han....

Av Jenny - 8 mars 2014 08:23

Hej!   Nu har Erik fyllt ett år! Stora killen kan inte gå själv ännu, men det är nog bara en tidsfråga innan han släpper taget och stapplar iväg på egen hand.   Han säger två ord: "den" och "där". Allting ska pekas på och så säger han den nä...

Av Jenny - 23 januari 2014 19:30

Hej!   Snart, om 22 dagar rättare bestämt, kommer min älskade son att fylla ett år. Ett år har gått sen mitt liv förändrades totalt och jag blev mamma. Det var jättetungt i början eftersom jag drabbades av förlossningsdepression. Idag hittade jag...

Av Jenny - 5 december 2013 10:35

Morsning korsning!   Holy macaroni vad snabbt tiden går och vad fort lillskrutten utvecklas. Ja, jag vet att jag skrev det även i mitt förra inlägg men så är det verkligen. Nästa vecka fyller min lille pojke tio månader. Han har upptäckt att geno...

Av Jenny - 23 november 2013 16:51

Hellou!   Jag är ensam hemma just nu. Är tyvärr förkyld och har nackspärr. Även om det finns en del städande som jag skulle behöva göra, så är det bara att strunta i det och sitta ner och ta det lugnt. Klarar ju inte av att göra något när huvudet...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards