Alla inlägg den 25 augusti 2008

Av Jenny - 25 augusti 2008 21:19


Min kära bil ville inte åka med mamma och mig till affären igår. Vaffö gör den på dette vise kan man undra!? Jag vred om tändningsnyckeln – nothing happened. Totalt stendöd.

Min kompis Totte kom som en räddande ängel och hjälpte mig att starta min bil med hjälp av sin fräna porsche (!) och mina tändkablar. Jag kunde dock inte köra så långt med bilen förrän den sa god natt igen.. :-(

Ikväll har min bil till min stora glädje piggnat till igen! Jag sänder ett STORT tack till Totte för starthjälpen igår och skjutsen idag, Pierre som skänkte ett bilbatteri till mig och Jan-Erik som hjälpte mig att få dit det nya batteriet som egentligen inte passade så bra, men skam den som ger sig.. allt löser sig med lite våld. ;-P Jag slapp att köpa ett nytt batteri som var tanken från början. Så man kan med andra ord säga att jag har sparat 800 pix idag! Superduper-bra! :-D

Första ensamma dagen på nya arbetet har gått bra faktiskt. Som tur var så fick jag inte in några resebokningar, bara några hotellbokningar. Nu håller jag tummarna att morgondagen blir lika lugn. :-P Imorgon är min sista dag som 29-åring..

Här är ett kort på min kära bil. Önskar att jag hade tid och pengar att köra mer med den än vad jag gör numera. Inte konstigt egentligen att batteriet tar slut när jag bara åker korta snuttar..  Ångrar inte en sekund att jag tog körkort för elva år sedan. Jag älskar att köra bil! Nu ska jag fira med en burk cola. *slurp*

Vink vink!



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards