Alla inlägg den 27 augusti 2008

Av Jenny - 27 augusti 2008 10:23


It´s my birthday today!


En söndag för 10 958 dagar sedan föddes lilla fröken Jenny. Tänk vad tiden går fort. Jag har nu hunnit bli 30 bast med andra ord.


Imorse när jag låg i sängen ringde telefonen. När jag svarade hörde jag tonerna av min egen födelsedagslåt: Happy Birthday med Harpo. Det var mamma som ringde och spelade upp den för mig. När jag hör den låten så vet jag, att nu idag är det min födelsedag! En mysig känsla. När jag var liten och bodde hemma så väckte alltid mamma mig med den låten och så kom hon in med frukost på sängen och dagens första paket. Numera får jag inte frukost på sängen när jag fyller år, men mamsen ringer alltid tidigt på morgonen och spelar den låten i telefonen. Kan inte låta bli att hålla tillbaka tårarna när jag ligger i sängen med luren mot örat. Det är en riktigt fin tradition och den är betydelsefull för mig eftersom jag har så många minnen till den. :-) När jag får egna barn vill jag gärna ge dom varsin egen födelsedagslåt att spela upp på morgonen när dom fyller år. :-D


Idag har jag fullt upp på jobbet. Ikväll ska jag eventuellt åka och dansa på Gröna Lund. Vädret får avgöra hur jag gör ikväll. Just nu skiner solen men det skulle enligt väderleksrapporten regna ikväll...


Kramisar från födelsedagstjejen!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards