Alla inlägg den 29 augusti 2008

Av Jenny - 29 augusti 2008 07:45


Gissa vem som är ledig idag!? Jo, undertecknad! Helt underbart! Idag ska jag sova till klockan hundra! Ja visst, tjena.. slog upp mina korpgluggar, pigg som en mört och tänkte att klockan kanske var 9 eller nåt. Vände på huve´t och spana in klockan på nattduksbordet. Hon var bara 5 på morgonen! Funderade på om jag skulle försöka somna om, men jag kände mig så pigg och jag har ju mycket som jag ska hinna med idag. Morgonstund har ju tydligen guld i mun, så jag studsade upp och började pula med diverse grejor. Tror jag vet varför jag var pigg trots den tidiga timmen, jag somnade redan kl 21 igårkväll. Helt utslagen var jag..

I förrgår fyllde jag ju som bekant år. Dagen gick jättefort. Jag hade mycket att göra på jobbet. Efter kneget åkte jag till Gröna Lund inne i stan. Ställde bilen på Östermalm (för att slippa betala dyr p-avgift på Djurgården) och gjorde något som jag sällan gör: jag åkte spårvagn sista biten. Måste säga att det har verkligen sin charm, att sitta och glida fram i detta gamla åkfordon (se kortet nedan).

På Gröna Lund spelade bandet Streaplers. Ni vet, det var det bandet som jag skrev om tidigare i bloggen. Det var ju dom som fick mig att börja dansa en gång i tiden. Kvällen blev trevlig och jag träffade rätt mycket folk som jag kände. Till och med mina grannar som bor på samma våningsplan som mig, var där. Visste inte att dom var Streaplers-diggare? Dom dansade ingenting utan satt bara och lyssnade. Själv stuffade jag en hel del. :-)

Vill tacka alla goa vänner som har skickat grattis-hälsningar till mig! Under dagen har jag fått jättemånga hälsningar på hotmailen, på Dansmaffian-siten och på Facebook. Har även fått telefonsamtal, sms och flera födelsedagskort via vanliga posten också. Mina arbetskamrater gav mig en jättefin blombukett (se kortet nedan) och en flaska rosévin. Jag blev verkligen superduper-glad för all uppmärksamhet! TUSEN TACK ALLIHOPA!! Sänder en varm kram till er alla! :-D

I våras var jag grymt duktig när det gällde att träna! Jag var på gymmet tre gånger varje vecka. Sen kom sommaren och med den semestertider.. Semester = ingen träning. Sad but true… Faktum är att jag inte har lyckats komma igång med träningen igen.. inte gymträningen iallafall. Däremot har jag ju både dansat och åkt inlines.. Nu måste jag ta mig i kragen och studsa iväg till gymmet endera dagen! Rumpan ska bli fastare. Om sanningen ska fram så är jag rätt nöjd med min kropp som den är, men lite muskler skadar ju inte att ha vettja. Häromdagen shoppade jag ett par billiga nya träningsdojjer (se kortet nedan) . Gymmet – snart kommer jag! :-)

Kramelikram från Jenny



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards