Direktlänk till inlägg 15 maj 2009

Jag har fått en chans!

Av Jenny - 15 maj 2009 21:02


Igår fick jag reda på att en konsultkollega på bemanningsföretaget där jag jobbar hade blivit erbjuden avgångsvederlag under tre månader och sedan sluta, alternativt förkovra sig genom olika kurser och gå en kurs i intervjuteknik. Min kollega, som heter Anna, har jobbat fem år för vår arbetsgivare. Jag har bara jobbat hälften så lång tid. Jag blev rätt byxis när jag hörde det.. Varför ville dom avskeda henne och varför har inte även jag blivit erbjuden avgångsvederlag??


Istället inträffade något helt annat idag.. En av konsultcheferna ringde upp mig i förmiddags och erbjöd mig ett långuppdrag i deras reception på huvudkontoret som ligger mitt i city. Av alla konsulter som dom har att välja mellan, så väljer dom lilla mig. :-o Hon som ringde sa att dom tyckte att jag gjorde ett sånt bra jobb. Hon sa även att hon tyckte att jag lät så trevlig i telefon när jag svarade! Ujuj, man tackar och bockar. *ler stort* Jag känner mig faktiskt riktigt hedrad.


Uppdraget börjar redan på måndag. Jag kommer att jobba heltid tillsammans med två andra receptionister, en kille (ovanligt med en manlig receptionist - men kul!) och en tjej. Ska bli riktigt spännande och intressant att se hur det är att jobba i den receptionen. För en gångs skull vet jag exakt vart min nya arbetsplats ligger. ;-) Jag kommer inte att jobba för något annat företag, utan på det företaget där jag faktiskt är anställd. Dom är verkligen mina egna kollegor. Strange feeling för en omkringhoppande konsult som jag.


Håll nu tummarna, alla mina läsare, att jag kommer att trivas där!! Det känns som att jag inte har så många andra val än att fortsätta på detta uppdrag, oavsett vad jag tycker om det.. Jag vill ju inte bli uppsagd. Dom ger mig ju en chans. I must take it.  


Det var ett år sedan jag hade ett längre uppdrag där jag jobbade heltid. Detta innebär mer pengar i plånkan. *tummen upp* Nackdelen är det geografiska läget. Centralare än detta läge går inte att komma. Mitt i smeten a´ la vår huvudstad. Och jag råkar ju ha en släng av shoppaholic-mani.. Gissa vad det kryllar av runt kneget! AFFÄRER! :-S Här gäller det att stålsätta sig. ;-P


Klem klem!


 
 
Ingen bild

Patrik

3 juni 2009 13:52

Grattis. Kul att bli utvald . Alltid något visst med det.
Trevligt att få jobba med sina egna kollegor för en gångs skull. Det är inte en konsult förunnat så ofta.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 3 juni 2014 20:48

Hellou!   Nu har Erik hunnit bli 15 månader och jag mår toppen! Har gått ner alla 18 gravkilon plus några extra kilon och alla fysiska och psykiska besvär är borta. Jippey!   Erik väger 12 kg och är 80 cm lång. Världens snällaste unge är han....

Av Jenny - 8 mars 2014 08:23

Hej!   Nu har Erik fyllt ett år! Stora killen kan inte gå själv ännu, men det är nog bara en tidsfråga innan han släpper taget och stapplar iväg på egen hand.   Han säger två ord: "den" och "där". Allting ska pekas på och så säger han den nä...

Av Jenny - 23 januari 2014 19:30

Hej!   Snart, om 22 dagar rättare bestämt, kommer min älskade son att fylla ett år. Ett år har gått sen mitt liv förändrades totalt och jag blev mamma. Det var jättetungt i början eftersom jag drabbades av förlossningsdepression. Idag hittade jag...

Av Jenny - 5 december 2013 10:35

Morsning korsning!   Holy macaroni vad snabbt tiden går och vad fort lillskrutten utvecklas. Ja, jag vet att jag skrev det även i mitt förra inlägg men så är det verkligen. Nästa vecka fyller min lille pojke tio månader. Han har upptäckt att geno...

Av Jenny - 23 november 2013 16:51

Hellou!   Jag är ensam hemma just nu. Är tyvärr förkyld och har nackspärr. Även om det finns en del städande som jag skulle behöva göra, så är det bara att strunta i det och sitta ner och ta det lugnt. Klarar ju inte av att göra något när huvudet...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards