Direktlänk till inlägg 19 maj 2009

En otursdag - yes indeed..

Av Jenny - 19 maj 2009 13:35


Igår gick det mesta åt fanders kan man säga.. En nego-dag helt enkelt. :-(


Kom till mitt nya jobb på morgonen. Det visade sig att det hade blivit någon missuppfattning någonstans, för det var inget heltidsjobb som jag trodde, utan jag skulle vara back up bara när det behövdes. Det var en mycket speciell reception med högt tryck i. Det kom ca 200 besökare varje dag och man jobbar minst tre stycken där. Dom hade en knäpp policy: Ingen av receptionisterna fick sitta ner så länge som det fanns besökare i salen. Och besökare fanns det konstant där..


Min stackars stelopererade rygg protesterade efter bara några få timmar. Det har gått så bra på alla mina andra jobbuppdrag genom åren, men där har man fått sitta kontinuerligt och avlasta ryggen. Jag plågade mig igenom dagen. Redan på morgonen hade jag påpekat att jag var stelopererad i ryggen och jag inte visste om jag orkade stå så mycket som krävdes. Efter lunchen sa jag som det var, att det inte gick. Jag tog en Alvedon och bet ihop resten av dagen. Jag kom bra överens med mina arbetskollegor och dom tyckte att det var tråkigt att jag inte kunde jobba kvar där.


Idag har jag fortfarande ont i ryggen och har vilat den hela förmiddagen. Som tur var fick jag inget nytt jobbuppdrag idag. Troligen får jag inget imorgon heller eftersom dom flesta företag jobbar halvdag. Då bryr dom sig i regel inte om att ta in någon konsult, vilket ju är ganska förståeligt.


Nästa tråkiga grej som hände igår gällde mamma. Mamma och jag jobbar för samma bemaninngsföretag. Hon är den konsult som har rekordet att vara uthyrd längst till ett och samma ställe: 13 år! I vintras bestämde dock den nytillsatte chefen att hennes tjänst skulle utlysas. Dom fick in hundratals ansökningar inklusive mammas ansökning. Hon var dock osäker på om hon skulle få jobbet. På många andra ställen är det ganska självklart att man får tjänsten om man har varit inhyrd länge, men så har det inte varit på det stället hon varit uthyrd till. Det är ingen garanti att man får jobbet även fast man har jobbat där länge.


Så blev det inte i mammas fall heller. Igår fick hon reda på att receptionisttjänsten gått till någon annan. Det tyckte jag var dåligt! Hon har uppenbarligen gjort ett gott jobb eftersom hon har fått jobba där i tretton år, men hon duger inte att vara fastanställd där. Stackars mamma. Hon var i och för sig inställd på att hon inte skulle få tjänsten. Men jag förstår att hon tycker att det känns jobbigt att börja hoppa runt på olika ställen igen efter att ha varit så länge på en och samma arbetsplats. Hon får lov att börja med att gå på praktik för att lära sig alla nya växelsystem, m.m Sicken omställning..


Den tredje tråkigheten för dagen var att min kompis Mia inte trodde att hon skulle ha tid att åka utomlands med mig i juni. Snyft, jag som hade fått beviljat ledigt å allt.. Hade verkligen sett fram emot att åka vecka 24. :-o


Som ni märker var det inte någon turdag igår. Till och med vädret visade sig från en mörk sida. Det duggade och regnade ordentligt om vartannat. När jag gick till Ica på kvällen, så lixom yrde det fina duggregnet omkring så att det regnade i ansiktet även fast jag hade paraply.. *blä*


Ämnesbyte: Imorgon kommer jag att åka till Göteborg! Har inte varit där på två år. Det ska bli kul att bege sig till västkusten igen. :-) Åker imorgon och kommer hem på söndag igen. På torsdagkvällen ska vi till Liseberg och se på Streaplers 50-årsjubileumsshow! Jag känner ju killarna i bandet litegrann så det ska bli extra kul att se showen. Streaplers har jag gillat i 12 år (läs mitt blogginlägg den 17 augusti förra året om bandet och glädjen över att upptäcka hur roligt det är att dansa).


Här är två kort på Streaplersgrabbarna tagna i turnébussen när vi åkte till Lidköping för en spelning där. Alla är så inne i filmen som visades, SOS Sällskapsresan. :-)




Här är ett nytaget kort på bandet, taget i samband med att dom firar 50 år.

Nu ska jag göra lite nytta här hemma, börja packa med mera. :-D


Ha det så bra allihopa.


Kramizar från mig

 
 
Ingen bild

Patrik

19 maj 2009 17:51

Inte klokt att man ska behöva stå upp hela arbetsdagen. Undrar vad facket säger om det...
Att man har suittit som konsult/bemanning på en tjänst är ingen garanti för anställning. Har en arb. kamrat som suttit hos en o samma kund i 5 år, gjort suveränt arbete, sökte jobb där o fick nobben..
Regnet känns positivt för min kolonilott iaf.. och du kan ju passa på att inviga dina nya fina trendiga stövlar !
Jag har sett Liseberg från utsidan, men insidan dröjer nog o i synenrhet åk-attraktionerna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 3 juni 2014 20:48

Hellou!   Nu har Erik hunnit bli 15 månader och jag mår toppen! Har gått ner alla 18 gravkilon plus några extra kilon och alla fysiska och psykiska besvär är borta. Jippey!   Erik väger 12 kg och är 80 cm lång. Världens snällaste unge är han....

Av Jenny - 8 mars 2014 08:23

Hej!   Nu har Erik fyllt ett år! Stora killen kan inte gå själv ännu, men det är nog bara en tidsfråga innan han släpper taget och stapplar iväg på egen hand.   Han säger två ord: "den" och "där". Allting ska pekas på och så säger han den nä...

Av Jenny - 23 januari 2014 19:30

Hej!   Snart, om 22 dagar rättare bestämt, kommer min älskade son att fylla ett år. Ett år har gått sen mitt liv förändrades totalt och jag blev mamma. Det var jättetungt i början eftersom jag drabbades av förlossningsdepression. Idag hittade jag...

Av Jenny - 5 december 2013 10:35

Morsning korsning!   Holy macaroni vad snabbt tiden går och vad fort lillskrutten utvecklas. Ja, jag vet att jag skrev det även i mitt förra inlägg men så är det verkligen. Nästa vecka fyller min lille pojke tio månader. Han har upptäckt att geno...

Av Jenny - 23 november 2013 16:51

Hellou!   Jag är ensam hemma just nu. Är tyvärr förkyld och har nackspärr. Även om det finns en del städande som jag skulle behöva göra, så är det bara att strunta i det och sitta ner och ta det lugnt. Klarar ju inte av att göra något när huvudet...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards