Direktlänk till inlägg 20 augusti 2008

Jag är visst lik Helena Bergström?

Av Jenny - 20 augusti 2008 00:00


Hellou hellou!

Ah, vad nice.. nu är tvättstugan avklarad för den här gången. Alla kläder är tvättade, torkade och vikta. Knäpp som jag är så tycker jag att det är någorlunda kul att tvätta kläder.. det finns hushållssysslor som är mycket tråkigare.. stryka kläderna till exempel. Det är booring!


Nu har jag jobbat två dagar på min nya arbetsplats. Den här veckan jobbar jag parallellt med den nuvarande receptionisten som ska sluta på fredag. Hon håller på att lära mig alla nya rutiner och hur företaget är uppbyggt. Det känns som att det kommer att gå bra. Växeln och hänvisningssystemet klarar jag utan problem. Jag har jobbat med den här växel tidigare på två andra företag. Det som är ganska nytt för mig däremot, och som i princip kommer att vara min största arbetsuppgift, är att boka flyg/tåg-resor och hotellboende för alla IT-konsulterna när dom ska iväg på diverse jobbuppdrag. Men det är ju inte heller så krångligt..

Företaget där jag jobbar håller till i en gammal herrgård beläget precis vid vattnet. Jag har med andra ord sjöutsikt från mina fönster i receptionen. Very nice indeed! Huset ligger på en stor tomt med flera äppelträd och bredvid ligger fårhagar. Läget är helt underbart och passar mig, som egentligen inte är någon stadsmänniska, väldigt bra. Kan tillägga att det ändå bara är fem minuters promenad till tunnelbanan. Arbetsmiljön skiljer sig verkligen mot vad jag är van vid. Tidigare har jag ju jobbat i centrala Stockholm med alla stora höghus, myllrande människor och avgasiga bilar..

Vet ni vad jag har kommit fram till? Jag är tydligen lik skådespelerskan Helena Bergström. :-o Jag har inte alls tänkt på det tidigare men nu har säkert tio olika personer, oberoende av varandra, påpekat detta för mig. Senast när jag var på nattklubben och discoteket Golden Hits i Stockholm, kom det fram en kille till mig i baren och frågade mig om jag visste vem jag var lik. Jag svarade ”Helena Bergström?”. Han höll med mig och undrade om jag möjligen var hennes syster. Haha, vad knasigt. Själv kan jag inte se att vi är lika, hon och jag. Men det är vi tydligen alltså.. Fulare kvinna skulle man kunna likna, så jag får väl ta det som en komplimang. ;-D

Nu ska jag gå och lägga mig. Imorgon eftermiddag ska jag sitta helt själv i repan. Hoppas att det kommer att gå bra.

Godnattkram till er allihop!


 

 
 
Ingen bild

Patrik

16 juli 2009 23:12

Håller med om att tvätt är roligare än strykning. Jag brukar stryka när jag tittar på TV, så kombinerar man nytta med nöje..
Kul att få komma till arbetsplatser med så olika omgivningar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 3 juni 2014 20:48

Hellou!   Nu har Erik hunnit bli 15 månader och jag mår toppen! Har gått ner alla 18 gravkilon plus några extra kilon och alla fysiska och psykiska besvär är borta. Jippey!   Erik väger 12 kg och är 80 cm lång. Världens snällaste unge är han....

Av Jenny - 8 mars 2014 08:23

Hej!   Nu har Erik fyllt ett år! Stora killen kan inte gå själv ännu, men det är nog bara en tidsfråga innan han släpper taget och stapplar iväg på egen hand.   Han säger två ord: "den" och "där". Allting ska pekas på och så säger han den nä...

Av Jenny - 23 januari 2014 19:30

Hej!   Snart, om 22 dagar rättare bestämt, kommer min älskade son att fylla ett år. Ett år har gått sen mitt liv förändrades totalt och jag blev mamma. Det var jättetungt i början eftersom jag drabbades av förlossningsdepression. Idag hittade jag...

Av Jenny - 5 december 2013 10:35

Morsning korsning!   Holy macaroni vad snabbt tiden går och vad fort lillskrutten utvecklas. Ja, jag vet att jag skrev det även i mitt förra inlägg men så är det verkligen. Nästa vecka fyller min lille pojke tio månader. Han har upptäckt att geno...

Av Jenny - 23 november 2013 16:51

Hellou!   Jag är ensam hemma just nu. Är tyvärr förkyld och har nackspärr. Även om det finns en del städande som jag skulle behöva göra, så är det bara att strunta i det och sitta ner och ta det lugnt. Klarar ju inte av att göra något när huvudet...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards