Direktlänk till inlägg 23 augusti 2008

That´s what friends are for..

Av Jenny - 23 augusti 2008 04:05


Klockan är mycket.. borde egentligen ligga i sängen och snusa.. Jag har faktiskt sovit i två timmar redan, men en kompis till mig var ledsen och behövde prata, så vi snackade i telefon i en och en halv timma nu mitt i natten. Livet går verkligen upp och ner hela tiden. It´s like a rollercoaster. Det är tur att man har vänner att dela glädje och bekymmer med. 


”Om du är ensam, så är jag din skugga
  Om du vill gråta, är jag din axel
  Om du vill vara glad, är jag ditt leende
  Om du någon gång behöver en vän, är jag mig själv”


Jag kan inte föreställa mig hur livet skulle vara om jag inte hade mina vänner? Jag tycker att det är guld värt att kunna prata med dom om allt möjligt. Man känner sig inte lika ensam, man kan få tips och råd och hjälp med att se saker ur en annan synvinkel. Det är ju inte bara när man har problem som man vänder sig till sina vänner. Det är ju även kuligt att få berätta om sitt senaste shopping-fynd eller till exempel om man spanat in någon snygg kille som verkar intressant. ;-)


Jag är så glad att ni finns alla mina vänner och det är underbart att ni bara blir fler och fler. Ni ploppar upp som svampar ur jorden och är hur goa som helst. Tihi!


Detta är ingen matlagningsblogg, men jag måste bara få rekommendera detta recept. Ett recept på vänskap. *smile*

-----------------------------------------------------------

Du tar 2 dl med vänligt bemötande
1 dl med ett stort leende
Lägg till ett fast handslag
1 dl av kärlek
En nypa sympati
4 dl av gästvänlighet

Fyllning med många leenden
Tillsätt separat lite handskakning
Rör i kärlek, sålla lite sympati och ta till slut lite varsamhet
Lägg till gästvänlighet, baka den i ett varmt hjärta
och servera detta ofta!

 -----------------------------------------------------------


Nu ska jag försöka att somna om. Imorgon (eller jag menar idag förresten) ska jag planera min 30-årsfest. My god, kan inte fatta att jag ska fylla 30 bast!! :-o Det måste ju vara fel. Det måste vara någon annan som fyller.. Jag är ju bara 20 år *nickar övertygande*. Tur att man ser någorlunda ung ut fortfarande.. När jag handlar på Apoteket Röda Näsan får jag fortfarande ofta visa legitimation. Sist när jag handlade och expediten bad om att få se leg, så sa jag till honom att det var helt ok och att det numera bara är roligt att få visa det. Dom som stod bakom mig i kön tyckte tydligen att det var roligt sagt, för dom skrattade åt mig.


Natti natti säger 29-åringen.. eh jag menar 26-åring.. Nä, det är 21-åringen som säger godnatt vid närmare eftertanke! ;-P


http://www.youtube.com/watch?v=wTcHT4zpAGs




 
 
Ingen bild

Patrik

10 september 2008 21:17

"var vänlig mot dem du möter på vägen upp, för du kommer att möta dem på vägen ner."
är ett tänkvärt ordspråk...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 3 juni 2014 20:48

Hellou!   Nu har Erik hunnit bli 15 månader och jag mår toppen! Har gått ner alla 18 gravkilon plus några extra kilon och alla fysiska och psykiska besvär är borta. Jippey!   Erik väger 12 kg och är 80 cm lång. Världens snällaste unge är han....

Av Jenny - 8 mars 2014 08:23

Hej!   Nu har Erik fyllt ett år! Stora killen kan inte gå själv ännu, men det är nog bara en tidsfråga innan han släpper taget och stapplar iväg på egen hand.   Han säger två ord: "den" och "där". Allting ska pekas på och så säger han den nä...

Av Jenny - 23 januari 2014 19:30

Hej!   Snart, om 22 dagar rättare bestämt, kommer min älskade son att fylla ett år. Ett år har gått sen mitt liv förändrades totalt och jag blev mamma. Det var jättetungt i början eftersom jag drabbades av förlossningsdepression. Idag hittade jag...

Av Jenny - 5 december 2013 10:35

Morsning korsning!   Holy macaroni vad snabbt tiden går och vad fort lillskrutten utvecklas. Ja, jag vet att jag skrev det även i mitt förra inlägg men så är det verkligen. Nästa vecka fyller min lille pojke tio månader. Han har upptäckt att geno...

Av Jenny - 23 november 2013 16:51

Hellou!   Jag är ensam hemma just nu. Är tyvärr förkyld och har nackspärr. Även om det finns en del städande som jag skulle behöva göra, så är det bara att strunta i det och sitta ner och ta det lugnt. Klarar ju inte av att göra något när huvudet...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards