Alla inlägg den 8 oktober 2008

Av Jenny - 8 oktober 2008 20:01


Zzzz Zzzz Zzzz..Zzzz.. *tittar nästan i kors och försöker fokusera blicken på dataskärmen* ...Zzzz Zzzz..

Snyft , vad jag är trött.. Jag var vaken för länge inatt.. Dumma bok som höll mig vaken. Men dom fick ju varandra på slutet, så jag ska väl inte vara den som klagar.. hehe..tack och lov börjar min huvudvärk försvinna nu.. Har nyligen tagit mig ett bad och en huvudvärkstablett. Egentligen orkar jag inte skriva i min blogg, men jag vill ju så gärna samtidigt.. så jag totar ihop några rader. Om inte annat så kan jag ju få beklaga mig lite.. Tihi! Det är sååå syyyynd om mig..

… fast jag har i alla fall lyckats få ett nytt jobbuppdrag! Imorgon börjar jag jobba som receptionist/telefonist på ett investmentbolag i närheten av Stureplan. Så nu är man tillbaka i sina gamla vanliga jobbkvarter. Stureplan – det är jag och alla kändisar som håller till där.. ;-) Idag mötte jag Rickard Wolf efter att jag hade varit på arbetsintervjun. Han såg glad ut där han gick gatan fram. För ett tag sedan när jag stod och väntade på bussen vid Stureplan tidigt på morgonen, stannade ett lyxigt vrålåk vid trottaren framför mig. Ut klev Carolas Runar med stora solbrillor på sig. Jag brukar också alltid ha solbrillor på mig halv åtta på morgnarna.. Hehe. ;-D Han gick in på Pressbyrån och införskaffade något.. en cafe latté kanske?

Kommer ni ihåg att jag för ett tag sedan sa att jag lyckades få ett jobbuppdrag? Man ska uppenbarligen inte ropa hej för tidigt, för jag fick det till slut inte ändå.. Jag var där på två intervjuer, men dom kom fram till att dom inte vågade chansa på mig eftersom jag har stelopererat min rygg och det förekom väldigt mga tunga lyft på den arbetsplatsen. Lite tråkigt att det ska ligga mig i fatet, men det känns ok ändå.

Jag lyckades i alla fall få det uppdraget som jag blev erbjuden idag. Träffade två intervju-personer i en kvart. När jag kom utanför porten så ringer mitt konsultföretag och berättar att dom ville ha mig och att jag får börja redan imorgon. Spännande.  :-) Något som känns konstigt, men samtidigt soft, är att jag bara kommer att jobba mellan 8.30-14.30 Jag har hela mitt liv jobbat heltid, så dessa arbetstider känns lyxiga. Tur att jag har garantilön så jag kommer få lön så att jag klarar mig ändå. Uppdraget kommer att vara 1-2 månader.

Idag när jag kom hem igen, fick jag ett sms från en danskompis. Hon skrev att det var fest ikväll och att jag var välkommen hem till henne inne i stan. Dom var ett gäng som skulle träffas och sedan bege sig till ett hotell där Melissa (från bandet Zlips) m.fl skulle sjunga. Jag blev glad över att jag blev tillfrågad, men det var synd att förslaget kom med så kort varsel, för jag kände mig inte så sugen på att åka in till stan igen efter att nyligen kommit hem därifrån. Plus att det skulle vara bra om jag är någorlunda utvilad inför min första arbetsdag på det nya stället imorgon bitti.. Jag får istället njuta av Melissas underbara sångröst i övermorgon, fredag, då jag tänker bege mig till ett dansställe där hon och hennes band spelar. :-D

Idag har det varit en riktigt fin höstdag! Solen har till min glädje skinit hela dagen. Tänk vad mycket mer inbjudande naturen och omgivningarna ser ut då.. I söndags när det regnade och blåste hela dagen, var man inte lika sugen på att bege sig ut..

Nu börjar Room Service på tv. Ska se om dom har några bra inredningstips att ge mig. ;-D

Kram kram!


Av Jenny - 8 oktober 2008 00:25


Klockan är halv ett på natten.. Har just läst ut en bok och tårarna rinner på mig. Dom fick varandra! Dom hade gått och längtat efter varandra så länge.. och så äntligen träffades dom och insåg att bådas känslor för varandra var besvarade. Det spelade ingen roll att hon hade blivit misshandlad, förlorat synen på ena ögat och fått ansiktet vanställt. I hans ögon var hon vacker ändå..


Jag vet att jag är knasig som gråter över en bok. Men jag blev så glad för deras skull. Hoppas att jag kan somna nu trots att jag inte är så trött.


Godnatt-kramar från mig :-) 

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards