Alla inlägg den 7 oktober 2008

Av Jenny - 7 oktober 2008 21:25


Idag fick jag inget nytt jobbuppdrag. Så jag har varit ledig men ändå fått lön. Det känns riktigt lyxigt. Extra tur var det att min konsultfirma inte ringde tidigt på morgonen, för jag försov mig nämligen..  Det hör inte till vanligheterna. Jag brukar vara duktig på att passa tider. Men jag tänkte fel när jag låg där i sängen och tryckte på snooze-knappen på klockradion om och om igen.. Jag fick för mig att klockan bara var 6.30, men i själva verket var hon 7.30 Från kl 7.30 kan ju mina uppdragsgivare börja ringa och då ska man vara färdigklädd och iordninggjord för att kunna ge sig iväg på sitt nya uppdrag. Det blev en jäkla sprutt på Fröken Jenny må jag säga! Jag blev så gott som klar på 20 minuter. Sen återstod bara frukosten. Jag satte mig framför datorn och mumsade på frullen. Fördrev tiden med att hjälpa min ersättare från IT-företaget via Messenger. Hon hade en del frågor om resebokningarna.

Timmarna på förmiddagen gick och dom ringde aldrig från jobbet. Jag fick en del gjort här hemma vilket ju var bra. Bland annat skurade jag mina balkongmöbler i badkaret. Vet inte vem som var blötast efteråt, jag eller möblerna. Oj vad det stänkte från duschen! Nu luktar både jag och mina möbler gott av blomdoftande såpa. Tihi. :-D Möblerna körde jag sedan iväg och ställde upp på Jannes vind där jag lånar lite utrymme. Nu får dom stå där tills vårsolen behagar komma och man åter kan sitta på balkongen och lapa solsken.  :-)

På eftermiddagen sparade jag 900 kronor. Jag var nämligen iväg till Täby centrum och köpte sängkläder till nedsatt pris på Hemtex. Sängkläderna var gjorda av satin. Jag tycker om det materialet i sängen. Det är så mjukt och skönt… även om det brukar vara dyrare än bomull. Ni som har läst min blogg en längre tid har kanske förstått att jag tycker att det är roligt att köpa kläder eller saker till hemmet. Det blir en del inköp, men jag försöker ofta att köpa när det är rabatterat pris. Det känns roligt när man får mer för pengarna.

Förutom sängkläderna köpte jag en del kläder också.. kunde inte låta bli. Nästan allting hittade jag på H&M. Dom har bra kläder till humana priser. Jag har inte riktigt förstått mig på tjusningen med dyra märkeskläder. Men det är ju upp till var och en vad man har för smak och prioriteringar.

Igår hade jag namnsdag. Det var Jenny-dagen. Jag har inte stenkoll på namnsdagar själv, men det hade uppenbarligen mina vänner. Det var väldigt många som grattade mig, både på jobbet, via telefon och på mailen. Det kändes nästan som att man fyllde år. Tihi! Tack kompisar. *kram*

Förra veckan hände något som fortfarande gör mig full i skratt! En fd pojkvän försökte ragga upp mig på  Messenger. Han flörtade hej vilt må ni tro! Han kallade mig för ”sitt allt” och så hälsade han till mig från mina blivande svärföräldrar. Jag trodde att han hade fått en skruv lös, för vi är ju bara vänner sen lång tid tillbaka. Ganska snart insåg jag att han måste tro att jag var någon annan.. Hade jag inte varit så trött och just varit på väg att stänga ner datorn, så hade jag kanske hållit masken och spelat med lite.. bara för att skoja lite med honom. Men jag talade om att han skrev till fel Jenny och att det här var exet som han chattade med. Ha ha ha ha! Ni må tro att jag inte kommer att kunna låta bli att tracka honom för detta framöver. Den ”rätta” Jenny fick sig också ett gott skratt dagen därpå när han berättade vad han hade skrivit till mig, i tron att det var hon. *garvar* Jag fick lov av exet att berätta om denna händelse för er i min blogg.  :-P

Nu ska jag prova mina nya kläder!

Tjingeling!


Av Jenny - 7 oktober 2008 19:08


Just nu drömmer jag mig bort.. närmare bestämt till Edinburgh i Skottland. För några månader sedan fick jag denna länk av en väninna. Jag sparade den och tog fram den ikväll igen.. Inte för att jag tror att jag någonsin kommer att få bo på detta otroliga ställe, men drömma och fantisera om det kan jag ju alltid göra. :-) Tänk vad mysigt att få bo här några dagar med den man älskar! Det är ju som gjort för romantik och man kan riktigt höra historiens vingslag som slår.. *får nästan gåshud* .. Me like a lot. :-P


Kolla själva in bildspelet på den här sidan: http://www.dalhousiecastle.co.uk/default.asp



Av Jenny - 7 oktober 2008 18:42


Tio sätt att få ett förhållande att funka:


1. Säga hur man känner och vad man tycker, hur löjligt det än låter.

2. Alltid vara självständig och aldrig vara beroende av sin partner.

    Även om han/hon betalar, ska man inte vara beroende.

3. Ha sina egna vänner.

4. Kontrollera sin svartsjuka.

5. Lita på sin partner.

6. Alltid behandla sin partner som man själv vill bli behandlad.

7. Försöka vara ifrån varandra, iallafall litegrann.

8. Krydda sexlivet och inte alltid ha det som en rutin.

9. Göra romantiska saker, som tex romantiska middagar.

10.  Sluta aldrig att ge din partner komplimanger och inte ta henne/honom för givet.


(Källa: Natasha Peyres blogg)


----------------------------------------------


Det ligger en hel del i vad fotomodellen skrev tycker jag.. Vad tycker du?

Av Jenny - 7 oktober 2008 18:07


DÄRFÖR ÄLSKAR MÄN BLONDINER..

(texten är hämtad från www.improvement.se)


"Att killar gillar blonda tjejer kan ha en evolutionär förklaring, menar forskare. Blondiner har länge ansetts vara sexigare än brunetter och rödhåriga. Men var är det som gör att män verkar föredra blonda kvinnor? Enligt forskaren Satoshi Kanazawa kan förklaringen ha med biologi att göra, skriver han i Psychology Today.

Blonda kvinnor tenderar att få mörkare hår när de blir äldre. Det blonda håret är alltså ett tecken på ung ålder, och därmed hög fertilitet och förmåga att föra människosläktet vidare.

Men varför finns det då inga blonda kvinnor i exempelvis Afrika? Satoshi Kanazawa har ett svar på det också.

I de varma länderna är det lättare för männen att avgöra kvinnornas ålder, eftersom kvinnorna har mindre kläder, eller till och med går nakna. Då kan männen lättare avgöra exempelvis hur pass fasta kroppar de har och därmed hur pass fruktsamma de är. I Sverige och andra nordliga länder är tjejerna så påbylsade att det kan vara svårt att veta."

----------------------------------------------------


Hmm.. stämmer detta måntro? Jag är en fuskblondin.. Jag gör ljusa slingor i mitt hår. Mitt ljusa barnhår försvann innan jag blev tonåring.. men jag kan ännu idag föra människosläktet vidare trots min mörkare hårnyans. Haha! Eh, tror jag iallafall.. jag har inte testat. :-) Och inte har jag så fast hull heller för den delen. Men jag är glad ändå. *smile*


Stämmer det att killar tycker att blondiner är sexigare än brunetter och rödhåriga tjejer? Jag tycker att alla tjejer kan vara sexiga oavsett vilken hårfärg dom har. Nej, jag är inte lesbisk om ni trodde det..  Men jag kan ju se om en tjej ser sexig ut ändå vettja. :-D


Det där med vilken hårfärg det motsatta könet föredrar är väl rätt individuellt? Eller är det verkligen så att dom flesta killar föredrar ljushåriga girls? Hm.. Om den jag var tillsammans med inte tycker att jag ska färga mitt hår rött till exempel, så skulle jag nog inte göra det. Jag vill ju att min partner ska tycka om mitt utseende..


Det var några funderingar från mig bara..   


Kram.



Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards