Alla inlägg den 23 oktober 2008

Av Jenny - 23 oktober 2008 23:00


BAJS!


Det ligger bajskluttar och bajskringlor lite varstans på trottoarerna på Östermalm. Det går inte att dagdrömma när man promenerar runt i denna stadsdel, den saken är klar. Rätt vad det är så ligger det en brun krämplätt i varierande konsistens framför en. Urk och blä. När man några timmar senare går förbi samma hög, så ser man hur någon mindre observant människa har trampat rakt däri.. :-S Morgonen därpå, ser man flera bruna kletiga skoavtryck runt den numera nedmosade högen.. Min fråga lyder: Är hussarna och mattarna på Östermalm för fina för att plocka upp sina voffsingars avföring? Har inte upplevt lika mkt bajs på trottoarerna i andra stadsdelar. Ähum..

Efter jobbet idag gick jag runt i affärer inne i stan. Hade inget annat för mig.. Jag väntade nämligen på att Zandra skulle sluta sitt kneg. Vi hade bestämt att vi skulle äta en bit mat och sedan gå på bio ikväll. Mariana skulle egentligen också varit med, men hon fick förhinder och kunde tyvärr inte joina oss..

Under min affärsrunda hittade jag lite grejor som jag inte kunde motstå att köpa. Bland annat ett par sköna stövlar för endast 400 pix, en smart och lite annorlunda förvaringsbag för returpapper och, lite barnslig som jag är, köpte jag även en badkarspropp med en tillhörande cool och gullig lila fisk. Jag hade ingen riktig badkarspropp tidigare, så den här blir perfekt. Framöver kommer jag och firren kunna ta många sköna bad tillsammans. Tihi! Bilder på mina inköp kan ni se här under dagens inlägg. :-)

Vet ni vem jag stötte på utanför bion när jag skulle hämta ut våra reserverade biljetter tidigare på dagen? Jo, en av Sveriges genom tidernas största idrottsmän! Jag mötte ingen mindre än Ingemar Stenmark. Han såg ut precis som på tv. Jag tycker att han ser väldigt snäll ut. :-) Jag har träffat på hans kompis för några år sedan. Det var i en kö i en mataffär där jag bodde förut. Framför mig befann sig en man som stod litegrann bredvid kön. Jag var stressad och frågade med lite halvirriterad röst: ”- Står du i kö, eller!?”. Mannen vände sig om och svarade att det gjorde han. Då upptäckte jag att det var Börje Salming. Det kändes lite pinsamt faktiskt. *smile*

Det var jättetrevligt att träffa min väninna Zandra igen. Även om vi har kontakt nästan dagligen, så har vi inte träffats på flera månader. Zandra väntar sitt första barn och är i fjärde månaden nu. Hon börjar få en fin liten bebismage nu. Jag är mycket glad å hennes vägnar. Det är spännande när hon berättar om allt som hon är med om.. Barnet hickar och kissar redan. Tänk vad fort det går! :-D

Vi såg den svenska filmen Rallybrudar. Rallybrudar utspelas i Värmland på 60-talet och handlar om Ulla och Birgitta som ger sig in i den manligaste av världar – rally. Eva Röse spelar veterinärassistenten Ulla som tagit jobbet bara för chansen att få köra snabbt på värmlandsvägarna. Marie Robertson spelar storbondens dotter Birgitta som drömmer om Paris men istället blir Ullas kartläsare. En annan stor roll i filmen – lokaltidningens redaktör Melin som spelar trummor i ett dansband på fritiden – görs av Janne ”Loffe” Carlsson. Även Maria Lundqvist är med i filmen.

Jag och Zandra tyckte inte att filmen var så speciellt bra.. Den får tre svaga colaburkar av fem möjliga utav mig i betyg. Vi hade förväntat oss mer av dessa stora svenska skådespelare och skådespelerskor. Handlingen var rätt lam men någon gång ibland skrattade man ändå till. Jag blev dock lite småförtjust i den ljusrosa Amazonen som tjejerna körde. Den färgen tilltalade mig. ;-P Det är inte alla som har en ljusrosa bil minsann. Hihi!

Jag gillade även att filmen hade girlpower. Jag är ingen kvinnosakskvinna, men tycker att det är roligt att tjejer inte är rädda för att göra sånt som är typiskt manligt. Jag är till exempel själv sån att jag vill försöka klara av saker och ting utan att alltid behöva be en man om hjälp. Ibland klarar jag det och ibland inte. Jag försöker i alla fall. Jag tror att jag har fått den inställningen från min mamma. Hon är väldigt självständig och ganska smart. Men ibland måste jag erkänna att det är skönt att få hjälp av en man. Det är tur att ni män finns. Kramis på er! :-D

Nu hinner jag inte skriva mer. Klockan har hunnit bli mycket. Vi ”ses” här på bloggen vid ett annat tillfälle vettja!

Må så gott.


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards