Alla inlägg den 11 oktober 2008

Av Jenny - 11 oktober 2008 19:45


Hej!


Idag har jag och mamma varit till mormor-gumman. Hon bor fyra mil härifrån på ett demensboende. Jag har berättat om min mormor tidigare i min blogg. Idag var mormor till min stora glädje riktigt pigg och allert! Hon skojade och skämtade mycket. Hon fick karameller av mig som jag hade köpt. Vi putsade hennes fönster, hämtade upp hennes vinterkläder från källaren och tog med henne till frisören. Hon blev så fin må ni tro. :-)

På hemvägen stannade vi till på mataffären som ligger i närheten av mormor. Där jobbar min halvlillasyster Caroline. Hon jobbade extra idag, så vi passade på att hejja på henne. Hon ska snart åka iväg i 2,5 månad till Bali och Thailand m.fl ställen. I februari i år kom hon hem efter att ha tillbringat ett år i Australien. Jag blir också grymt sugen på att åka iväg. En vecka i Medelhavet i vinter skulle verkligen vara smutt! Skönt att komma iväg från mörka Sverige ett tag. Jag fick resecheckar i 30-årspresent, så det återstår bara att hitta någon att resa med. Här under kan ni se några underbara foton från Grekland. När jag ser på dom kan jag inte låta bli att önska att jag kunde hoppa in i korten..  ;-D

Här är en sammanfattning av gårdagens danskväll förresten:

Plus:

* Halva dans-Sverige verkade vara på plats.

* Bandet Zlips var lika duktiga på att uppträda som alltid. Dom ska vara med  och tävla i SVT:s Dansbandskampen den 6 december.

* Jag träffade många dansvänner, varav flera från mitt sk. Ölandsgäng (dom som jag bor med under dansveckan på Öland om somrarna)

* Blev glad över att se att en killkompis, som har varit väldigt deprimerad och haft det tufft en längre tid, hade kommit sig för att gå ut och dansa. Jag vill så gärna att han ska må bra för han förtjänar verkligen det efter allt som han har gått igenom.

* Vägverket hade höjt hastighetsbegränsningen på motorvägen till dansen. Numera får man köra i 100 km/timmen vilket innebär att det går ännu fortare för mig att åka dit. Gut gut.  :-)

Minus:


* Jag var lite trött och seg. Jag hade sovit halvdåligt natten innan. Kände mig inte lika lätt på foten som jag brukar vara. Haha! Vilket dåligt skämt jag kom på där. ;-P

* Det var trångt och det verkade som att jag inte var den enda som var trött denna kväll. Upplevde det som att det var flera som inte var riktigt taggade.

* Dansstället hade höjt inträdet till 150 spänn. Men det betalar jag gärna eftersom jag vill främja mitt favorit-dansställe.


Appropå dans så visar dom nu ikväll VM i bugg och boogie woogie år 2008 (m.fl danser) på TV2. Den kvinnliga kommentatorn Joanna ”Jojo” var min danslärare i boogie woogie för två år sedan. Här är det svenska boogie woogie-parets dans som tog dom till en tredjeplats: http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1275420

Snart kommer min bästis Mia hit och vi ska mumsa på hallonbakelser som jag har köpt och se på film.

Förutom fotona på Grekland här under, kan ni även se en fin dörrkrans som jag har köpt idag och hängt upp på ytterdörren. :-D

Kramiz på er!


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards