Alla inlägg den 25 oktober 2008

Av Jenny - 25 oktober 2008 19:51


Vad mysigt jag har det nu!! :-D


Det är lördagskväll. Mörkret har lagt sig utanför. Jag har tänt upp flera stearinljus i rummet. Är fortfarande varm i kroppen efter ett skönt bad som jag nyss klev upp ur. Har satt på mig mina allra skönaste mysbyxor och en t-shirt. I köksskåpen finns en godispåse, en chipspåse med tillhörande dipp och micropopcorn. Mitt största dilemma just nu är vad för gott jag ska bestämma mig för att mumsa på ikväll? Ole, dole, doff… ;-P

Vet ni vad jag blev sugen på när jag låg i badet nyss? Jo, mormors korvstroganoff. Den är så otroligt god! Min kära mormor har lagat den rätten åt mig i ca 20 års tid. Jag är uppvuxen med den. Nu kommer jag inte att få äta den någon mer gång. Det är så att man nästan får tårar i ögonen. Mormor är numera så dement så hon kommer inte ihåg hur man gjorde korvstroganoffen. *snyft* Jag har försökt tidigare att göra samma stroganoff som hon gör, men jag får inte till det. Det smakar inte samma lika.. Och mormor använde inget recept, utan hon gjorde ur sitt huvud bara (heter det så?)..  Jag vill så gärna äta mormors korvstroganoff!!!!!! *snyft, snyft*

Min kompis Mia ringde tidigare idag och frågade om jag ville hänga med henne och hennes kille till Kejsaren ikväll och äta och dansa. Jag tackade för att dom frågade mig, men avböjde. Hela dagen har jag sett fram emot att bara ha en skön mysig hemmakväll. Jag har ju varit hemifrån tre kvällar på raken nu.

Igår var jag och dansade till ett dansband som heter Shake. Dom ska vara med och tävla i Dansbandskampen i samma deltävling (den 6 december) som bandet Zlips som jag berättade om förut i bloggen (den 11 oktober). Jag hade en trevlig danskväll, trevligare än sist jag var där. Det var kanske bara hälften så mycket folk som sist, för denna helg har många danzers åkt upp till Hudiksvall där det är dansmara. Jag skulle väl tippa på att det var ca 300 personer som kom till min dans denna kväll. Men det var skönt att få lite mer dansutrymme. Hittade på några nya dansare som jag aldrig dansat med tidigare. Skoj! Dansade även med en man som jag har haft som elev när jag var danslärare. Han hade blivit riktigt duktig må jag säga. Kände mig faktiskt lite stolt över att han var min gamla elev. Tihi!

Nu är det alldeles snart dags att titta på Dansbandskampen igen. Ikväll kommer jag att hålla tummarna för banden Scotts och Date. Går ni in på denna länk och trycker på ”watch in high quality” till höger under bildrutan, så kan ni se hur Scotts rockar loss:

 http://www.youtube.com/watch?v=Wrwq00Nia1U

Här nedan kan ni även lyssna/se på en mysig bugglåt som Shake uppträdde med på dansen igår. Jag tycker att denna låt är ett ganska bra exempel om man vill träna på musikanpassning. Ni som inte dansar kan bortse från denna kommentar. ;-) Ni som dansar vet vad jag menar. *smile*.  Vet inte vem den där Van Diesel-mannen är som är med i videon, men jag hittade ingen bättre video till denna låt på Youtube. Ni som gillar lite muskulösare killar, kan ju gotta er lite extra när ni fluktar på denna video vettja. *fniss*

 

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards