Alla inlägg den 26 oktober 2008

Av Jenny - 26 oktober 2008 14:12


Fick just reda på att min farmor åkte in med ambulans till sjukhuset. Hon hade fått en hjärtattack, men läkarna lyckades få igång henne igen. Usch, vilken chock jag fick när min bonuspappa ringde och berättade det för mig nu. Tårarna bara sprutar på mig.. Ville bara skriva av mig lite här.. Vi ska åka in nu och hälsa på henne på sjukhuset. Jag har skrivit om min farmor förut i bloggen. Det var hon som jag kallade för krutgumma.. (läs inlägget från den 12 augusti). Hinner inte skriva mer nu.. Måste göra mig iordning. Får ha tvättstugan någon annan dag. Tvätten finns kvar...


Hoppas att hon blir helt bra igen!


Kram


Av Jenny - 26 oktober 2008 10:00


Mörr'n mörr'n!


Ni har väl inte glömt att ställa tillbaka era klockor en timme? Now it´s wintertime! Jag somnade redan vid tolvtiden igår. Vaknade strax efter sju och kände mig tämligen utsövd. Ställde om min klockradio till vintertid och låg kvar i sängen ytterligare en timme. Mmm, det var riktigt skönt att göra det för en gångs skull..


När jag var yngre hade jag lätt för att ligga kvar länge och dra mig. Men dom senaste åren har jag inte riktigt haft ro att ligga kvar i sängen på helgerna. På vardagarna när man ska upp och jobba, ligger jag gärna kvar. Det är väl typiskt!? På helgerna, är det ju en annan femma om man har någon att ligga och dra sig tillsammans med.. Då är det lättare och mysigare att ligga kvar. Undras hur det kommer sig? Har ingen aaning! *smile*


När jag väl gick upp här på morgonen, kom jag inte så långt.. Jag hamnade i soffan. Tittade på Pluto och Nalle Puh på tv medans jag åt frukost. Pluto var rolig! Han hade fått i uppdrag att vara barnvakt åt sitt brorsbarn. Eh, ni kanske inte bryr om vad som hände i Pluto vid närmare eftertanke?? Nalle Puh var lite sorglig, men slutade iallafall lyckligt! Hm, ni kanske inte bryr er om vad som hände i Nalle Puh heller?? Nähä.. ;-) Jaja, jag tyckte iallafall att det var en bra början på denna söndag att titta på lite avkopplande tecknat på tv:n. :-D


Vad ska jag hitta på denna söndag? Man blir inte sugen att ge sig ut iallafall.. Jag tittar ut genom fönstret och ser att det regnar och blåser som bara den! Himlen är alldeles grå och löven flyger runt på marken där nere.. Nä, det blir till att stanna inne i värmen istället. Har kommit fram till att jag ska göra lite fint här hemma. Ja, så får det bli. Tvättstugan är bokad klockan 14. Intresse-smurfarna hoppar för fullt va? Förstår det. *garvar*


Surfade runt lite i cyberrymden och fann denna dikt. Visst är den fin? A big hug from me to you!


There's something in a simple hug
That always warms the heart;
It welcomes us back home
And makes it easier to part.


A hug's a way to share the joy
And sad times we go through,
Or just a way for friends to say
They like you 'cause you're you.


Hugs are meant for anyone
For whom we really care,
From your grandma to your neighbour,
Or a cuddly teddy bear.


A hug is an amazing thing -
It's just the perfect way
To show the love we're feeling
But can't find the words to say.


It's funny how a little hug
Makes everyone feel good;
In every place and language,
It's always understood.


And hugs don't need new equipment,
Special batteries or parts -
Just open up your arms
And open up your hearts.


 


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards