Alla inlägg den 21 oktober 2008

Av Jenny - 21 oktober 2008 21:47


Med åren lär man känna en massa nya människor, vilket jag tycker är gör-skoj! Vissa är man bara flyktigt bekanta med. Andra kommer att stå en mycket nära. Det är vänner som man känner gemenskap med och som man har förtroende för, personer som man upplever en massa tillsammans med, både roliga grejor och tråkigheter. Människor som gör en glad och som på sätt och vis blir en del av en själv och som man har mycket kontakt med.

Man har ju hört ordspråket: Kärleken kommer och går, men vänner består.

Tyvärr stämmer inte alltid detta. Det gör mig lite sorgsen.. Det har hänt att vänner helt plötsligt slutat upp att höra av sig. Utan att ge någon förklaring. Ofta beror det på att dom har träffat en ny partner. Jag förstår att man är helt bortkollrad i början av ett nytt förhållande och att man gärna uppslukas av förälskelsens rosa dimma (jag har själv upplevt det så jag vet). Har full förståelse för att man inte har så mycket tid för någon annan/något annat då.

Men i vissa fall så fortsätter vännen i fråga inte att höra av sig.. trots att man själv gör det. Man undrar om man har sagt eller gjort något fel? Eller är vännens nya partnern väldigt svartsjuk? Det är svårt att veta när man inte får någon förklaring. Det är mest manliga vänner som slutar upp att höra av sig. Det kanske inte är så konstigt ändå..? Det är kanske jag som är naiv? Det skulle vara roligt om man kan fortsätta att hålla kontakten trots att vännen har skaffat sig en käreste/käresta.

Jag är nog lite blåögd när det gäller detta. Jag vet inte om ni läser detta, men jag vill ändå säga till alla er som jag en gång i tiden hade mycket kontakt med: Jag saknar er och tänker på er..

Kramisar från en blåögd liten Jenny-Penny :-)

Av Jenny - 21 oktober 2008 14:01


Oh no! Hujedanemej!


Sockersuget anfaller!! Just nu är jag sugen på allt möjligt mellan himmel och jord. Har just ätit lite chili con carne till lunch och strax därefter sjönk mitt blodsocker flera meter - minst.. vi kanske till och med snackar kilometer! Mina tankar skenar iväg.. ser framför mig hur jag går ut och köper coca cola, en stor kanelbulle full med pärlsocker på, en påse Haribo-nappar.. och lite mer cola tror jag bestämt! Nä, jag får inte falla för suget som skoningslöst tagit min kropp i besittning. Får inte, får inte..


Nu ringde telefonen här på jobbet. Gissa vem som ringde? Jo, en kvinna som är instruktör på SATS vid Stureplan. Hon frågade om jag var intresserad att komma dit och träffa henne, så kunde vi gå igenom ett träningsprogram åt mig och så fick jag prova på att träna gratis på deras gym en gång. Ja, jag ska ju börja mitt nya liv nu är ju tanken.. Så jag bokade in ett möte. SATS är ju värsta dyra gymmet. Där har jag ju egentligen inte råd att gå annars.. Men en gratisgång är ju svårt att tacka nej till. Jag kanske stöter på en kändis rentav? Tihi. Har hört att SATS är kändisfolkets favvo-gym..


Hm.. det blev över några olika smörrebröd med kyckling och räkor efter ett lunchmöte här.. Vilka gulliga små smörgåsar! Har aldrig ätit såna där danska smörrebröd förut.. Måste nästan prova några. Ja, jag gör så. Så gick det med den självdiciplinen.. Det blir till att ta nya tag senare. ;-)


När jag var ute på lunchen, gick jag in i en affär där dom hade en hel gulliga små prylar. Bland annat hade dom börjat ställa ut julpyntet. Om man bortser från att affärerna börjar sälja julsaker på tok för tidigt enligt min mening, så tycker jag om julen och allt som hör julen till. Jag ser fram emot att plocka fram alla kartonger med julsaker från vinden och börja pynta hemmet. Sätta upp julgardinerna, klä granen, ställa fram alla tomtar. Ja just det, förra året fick jag i julklapp ett jättegulligt tomtepar som håller i varandra och dansar. Ska bli kul att plocka fram dom igen! :-D Jag har en hel del tomtar. Men jag slår inte min mormor i tomteinnehav. Hon har totalt ca 80 tomtar i olika storlekar och former. Hon brukar säga att hon har "tomtar på loftet". Hihi! :-)


Nu måste jag jobba lite till innan det är dags att åka hem igen om en halvtimme.


Adíos amigos!





 

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards