Alla inlägg den 9 oktober 2008

Av Jenny - 9 oktober 2008 21:00


Vad skönt det var ute ikväll! Jag är glad att jag lyckades ta mig ut, även fast jag hade ont i min arma lekamen. ;-) Tänkte först inte gå så lång promenad med Sissi, men när vi väl började gå kändes det så bra så vi var iallafall ute i cirkus en timme. När man går och pratar så tänker man inte på tiden eller hur långt man har gått.. man bara går på lixom.. ;-)


Börjar bli sugen på sex.. eh..njae, jag menar jag börjar bli sugen på mat! :-D Det är ett matlagningsprogram på tv just nu.. har bara ätit en sallad till middag och nu reagerar magen på maten i tv-rutan! Namnam, hemlagad mat.. *börjar dregla litegrann* Neeej, nu stänger jag av tv:n så att jag slipper bli suktad! 


Tack för mig! Over and out..




Av Jenny - 9 oktober 2008 18:09


Halloj! Halloj!

Idag är jag glad! :-D

Jag har avverkat första arbetsdagen på min nya arbetsplats. Jag trivs bra med både kollegorna, arbetsplatsen och arbetsuppgifterna! Och som inte det vore nog, så var det hur underbart som helst att sluta redan klockan halv tre på eftermiddagen! Wow, såna arbetstider skulle man lätt kunna vänja sig vid. Jag får passa på att njuta för jag kanske aldrig kommer att ha råd att kunna sluta så tidigt senare i livet.. Eller jo förresten, om jag får barn kanske jag skulle kunna sluta lite tidigare? I alla fall medans barnet/barnen är riktigt små? När jag jobbade som barnskötare, tyckte jag synd om dom barnen som blev lämnade på dagis redan vid 7-8 och sedan fick stanna kvar ända till 17-18. Det blir långa dagar för ett litet barn..

För att återgå till min första arbetsdag, så blev jag ännu mer glad när jag blev uppringd av min arbetsgivare på hemvägen. Av dom fick jag vet att kunden, hos vilka jag nu börjat jobba, var väldigt nöjda med mig. Min arbetskollega där hade beskrivit mig som trevlig, hjälpsam, ödmjuk och att jag har en trevlig telefonröst! Åh, vad roligt att få sådan feedback. :-D *kan inte låta bli att le med hela ansiktet*

Snart kommer min kära mamma på besök, så jag hinner inte skriva mer just nu.. Efter mamma-besöket ska jag kanske gå en promenad med Sissi. Återstår dock att se hur mina fossingar mår.. Har haft dumma skor på mig idag som har gjort att jag har fått ont i trampdynorna och i ryggen. Jag har svårt att gå i skor med för hög klack. Överhuvudtaget är jag rätt bekväm av mig när det gäller skor och kläder. Jag är en typisk jeanstjej. Därför har jag egentligen fel yrke.. I dom flesta receptioner kräver dom att man ska ha kostym på sig. Kostym är inte min melodi direkt.. Känner mig ganska stel och så är det obekvämt. Undras vad dom skulle säga om jag en dag kom med mjukisbyxor och college-tröja på mig? Hihi! ;-P

En klapp-på-rumpan från Jenny! *smile*



Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards