Direktlänk till inlägg 9 oktober 2008

Första arbetsdagen avklarad

Av Jenny - 9 oktober 2008 18:09


Halloj! Halloj!

Idag är jag glad! :-D

Jag har avverkat första arbetsdagen på min nya arbetsplats. Jag trivs bra med både kollegorna, arbetsplatsen och arbetsuppgifterna! Och som inte det vore nog, så var det hur underbart som helst att sluta redan klockan halv tre på eftermiddagen! Wow, såna arbetstider skulle man lätt kunna vänja sig vid. Jag får passa på att njuta för jag kanske aldrig kommer att ha råd att kunna sluta så tidigt senare i livet.. Eller jo förresten, om jag får barn kanske jag skulle kunna sluta lite tidigare? I alla fall medans barnet/barnen är riktigt små? När jag jobbade som barnskötare, tyckte jag synd om dom barnen som blev lämnade på dagis redan vid 7-8 och sedan fick stanna kvar ända till 17-18. Det blir långa dagar för ett litet barn..

För att återgå till min första arbetsdag, så blev jag ännu mer glad när jag blev uppringd av min arbetsgivare på hemvägen. Av dom fick jag vet att kunden, hos vilka jag nu börjat jobba, var väldigt nöjda med mig. Min arbetskollega där hade beskrivit mig som trevlig, hjälpsam, ödmjuk och att jag har en trevlig telefonröst! Åh, vad roligt att få sådan feedback. :-D *kan inte låta bli att le med hela ansiktet*

Snart kommer min kära mamma på besök, så jag hinner inte skriva mer just nu.. Efter mamma-besöket ska jag kanske gå en promenad med Sissi. Återstår dock att se hur mina fossingar mår.. Har haft dumma skor på mig idag som har gjort att jag har fått ont i trampdynorna och i ryggen. Jag har svårt att gå i skor med för hög klack. Överhuvudtaget är jag rätt bekväm av mig när det gäller skor och kläder. Jag är en typisk jeanstjej. Därför har jag egentligen fel yrke.. I dom flesta receptioner kräver dom att man ska ha kostym på sig. Kostym är inte min melodi direkt.. Känner mig ganska stel och så är det obekvämt. Undras vad dom skulle säga om jag en dag kom med mjukisbyxor och college-tröja på mig? Hihi! ;-P

En klapp-på-rumpan från Jenny! *smile*



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 3 juni 2014 20:48

Hellou!   Nu har Erik hunnit bli 15 månader och jag mår toppen! Har gått ner alla 18 gravkilon plus några extra kilon och alla fysiska och psykiska besvär är borta. Jippey!   Erik väger 12 kg och är 80 cm lång. Världens snällaste unge är han....

Av Jenny - 8 mars 2014 08:23

Hej!   Nu har Erik fyllt ett år! Stora killen kan inte gå själv ännu, men det är nog bara en tidsfråga innan han släpper taget och stapplar iväg på egen hand.   Han säger två ord: "den" och "där". Allting ska pekas på och så säger han den nä...

Av Jenny - 23 januari 2014 19:30

Hej!   Snart, om 22 dagar rättare bestämt, kommer min älskade son att fylla ett år. Ett år har gått sen mitt liv förändrades totalt och jag blev mamma. Det var jättetungt i början eftersom jag drabbades av förlossningsdepression. Idag hittade jag...

Av Jenny - 5 december 2013 10:35

Morsning korsning!   Holy macaroni vad snabbt tiden går och vad fort lillskrutten utvecklas. Ja, jag vet att jag skrev det även i mitt förra inlägg men så är det verkligen. Nästa vecka fyller min lille pojke tio månader. Han har upptäckt att geno...

Av Jenny - 23 november 2013 16:51

Hellou!   Jag är ensam hemma just nu. Är tyvärr förkyld och har nackspärr. Även om det finns en del städande som jag skulle behöva göra, så är det bara att strunta i det och sitta ner och ta det lugnt. Klarar ju inte av att göra något när huvudet...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards