Direktlänk till inlägg 7 oktober 2008

En ledig dag med pröjs!

Av Jenny - 7 oktober 2008 21:25


Idag fick jag inget nytt jobbuppdrag. Så jag har varit ledig men ändå fått lön. Det känns riktigt lyxigt. Extra tur var det att min konsultfirma inte ringde tidigt på morgonen, för jag försov mig nämligen..  Det hör inte till vanligheterna. Jag brukar vara duktig på att passa tider. Men jag tänkte fel när jag låg där i sängen och tryckte på snooze-knappen på klockradion om och om igen.. Jag fick för mig att klockan bara var 6.30, men i själva verket var hon 7.30 Från kl 7.30 kan ju mina uppdragsgivare börja ringa och då ska man vara färdigklädd och iordninggjord för att kunna ge sig iväg på sitt nya uppdrag. Det blev en jäkla sprutt på Fröken Jenny må jag säga! Jag blev så gott som klar på 20 minuter. Sen återstod bara frukosten. Jag satte mig framför datorn och mumsade på frullen. Fördrev tiden med att hjälpa min ersättare från IT-företaget via Messenger. Hon hade en del frågor om resebokningarna.

Timmarna på förmiddagen gick och dom ringde aldrig från jobbet. Jag fick en del gjort här hemma vilket ju var bra. Bland annat skurade jag mina balkongmöbler i badkaret. Vet inte vem som var blötast efteråt, jag eller möblerna. Oj vad det stänkte från duschen! Nu luktar både jag och mina möbler gott av blomdoftande såpa. Tihi. :-D Möblerna körde jag sedan iväg och ställde upp på Jannes vind där jag lånar lite utrymme. Nu får dom stå där tills vårsolen behagar komma och man åter kan sitta på balkongen och lapa solsken.  :-)

På eftermiddagen sparade jag 900 kronor. Jag var nämligen iväg till Täby centrum och köpte sängkläder till nedsatt pris på Hemtex. Sängkläderna var gjorda av satin. Jag tycker om det materialet i sängen. Det är så mjukt och skönt… även om det brukar vara dyrare än bomull. Ni som har läst min blogg en längre tid har kanske förstått att jag tycker att det är roligt att köpa kläder eller saker till hemmet. Det blir en del inköp, men jag försöker ofta att köpa när det är rabatterat pris. Det känns roligt när man får mer för pengarna.

Förutom sängkläderna köpte jag en del kläder också.. kunde inte låta bli. Nästan allting hittade jag på H&M. Dom har bra kläder till humana priser. Jag har inte riktigt förstått mig på tjusningen med dyra märkeskläder. Men det är ju upp till var och en vad man har för smak och prioriteringar.

Igår hade jag namnsdag. Det var Jenny-dagen. Jag har inte stenkoll på namnsdagar själv, men det hade uppenbarligen mina vänner. Det var väldigt många som grattade mig, både på jobbet, via telefon och på mailen. Det kändes nästan som att man fyllde år. Tihi! Tack kompisar. *kram*

Förra veckan hände något som fortfarande gör mig full i skratt! En fd pojkvän försökte ragga upp mig på  Messenger. Han flörtade hej vilt må ni tro! Han kallade mig för ”sitt allt” och så hälsade han till mig från mina blivande svärföräldrar. Jag trodde att han hade fått en skruv lös, för vi är ju bara vänner sen lång tid tillbaka. Ganska snart insåg jag att han måste tro att jag var någon annan.. Hade jag inte varit så trött och just varit på väg att stänga ner datorn, så hade jag kanske hållit masken och spelat med lite.. bara för att skoja lite med honom. Men jag talade om att han skrev till fel Jenny och att det här var exet som han chattade med. Ha ha ha ha! Ni må tro att jag inte kommer att kunna låta bli att tracka honom för detta framöver. Den ”rätta” Jenny fick sig också ett gott skratt dagen därpå när han berättade vad han hade skrivit till mig, i tron att det var hon. *garvar* Jag fick lov av exet att berätta om denna händelse för er i min blogg.  :-P

Nu ska jag prova mina nya kläder!

Tjingeling!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 3 juni 2014 20:48

Hellou!   Nu har Erik hunnit bli 15 månader och jag mår toppen! Har gått ner alla 18 gravkilon plus några extra kilon och alla fysiska och psykiska besvär är borta. Jippey!   Erik väger 12 kg och är 80 cm lång. Världens snällaste unge är han....

Av Jenny - 8 mars 2014 08:23

Hej!   Nu har Erik fyllt ett år! Stora killen kan inte gå själv ännu, men det är nog bara en tidsfråga innan han släpper taget och stapplar iväg på egen hand.   Han säger två ord: "den" och "där". Allting ska pekas på och så säger han den nä...

Av Jenny - 23 januari 2014 19:30

Hej!   Snart, om 22 dagar rättare bestämt, kommer min älskade son att fylla ett år. Ett år har gått sen mitt liv förändrades totalt och jag blev mamma. Det var jättetungt i början eftersom jag drabbades av förlossningsdepression. Idag hittade jag...

Av Jenny - 5 december 2013 10:35

Morsning korsning!   Holy macaroni vad snabbt tiden går och vad fort lillskrutten utvecklas. Ja, jag vet att jag skrev det även i mitt förra inlägg men så är det verkligen. Nästa vecka fyller min lille pojke tio månader. Han har upptäckt att geno...

Av Jenny - 23 november 2013 16:51

Hellou!   Jag är ensam hemma just nu. Är tyvärr förkyld och har nackspärr. Även om det finns en del städande som jag skulle behöva göra, så är det bara att strunta i det och sitta ner och ta det lugnt. Klarar ju inte av att göra något när huvudet...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards