Alla inlägg den 9 januari 2009

Av Jenny - 9 januari 2009 00:15


Hej!

Jag har stoppat i mig Alvedon, så jag är lite piggare och orkar skriva lite. :-)

Vilken underbar gemenskap jag har upplevt på sistone! Jag har träffat en man vars sällskap jag verkligen trivs i. Han är så fin och go. Han har många av de egenskaper som jag uppskattar och har saknat. Allting med honom känns enkelt. Då menar jag inte enkelt i negativ bemärkelse, utan jag menar att tillsammans med honom känner jag att jag kan vara mig själv. Det känns som att vi förstår och respekterar varandra. Han är snäll och omtänksam och jag vill i min tur återgälda allt han ger mig. Jag har verkligen känt mig lycklig tillsammans med honom under dessa 13 dagar. Det har känts så skönt att få dela alla upplevelser.

Vad har vi då hittat på under dessa dagar? Bland annat har vi åkt snöskoter tillsammans. Jätteroligt att få uppleva ett vitt vinterlandskap (hemma hos mig finns det nästan ingen snö alls). Jag satt bakpå skotern och höll ett stadigt tag om honom som satt framför. I skogen gällde det att hålla i sig ordentligt för ena sekunden gick det tvärt uppåt, nästa rakt neråt. Ena stunden lutade det åt höger och nästa åt vänster. Faktum är att jag ramlade av ner i snön vid två tillfällen när jag inte klarade av att hålla balansen. Men ingen skada skedd. Det var bara att borsta av sig snön och sitta upp igen. Vi gasade på riktigt ordentligt när vi åkte över sjöarna. Jag provade också på att köra och det var riktigt kul. Fast jag vågade inte gasa på så fort. Vilket kraftpaket det var!

En annan dag åkte vi längdskidor. Jag har knappt åkt något alls de senaste åren. Det gick väl lite knaggligt och lite ostadigt, men jag tycker att det är ett roligt sätt att kombinera motion och samtidigt få uppleva naturen. Det är så fint i skogen! Det är verkligen kontrast mot storstaden Stockholm. Nej, det är i naturen som jag mår som bäst – helt klart. Uj uj, vad jag blev svettig! Jag tog i för kung och fosterland. Ni ska veta att min kille är en riktig atlet (i alla fall i mina ögon). Han har åkt Vasaloppet tio gånger. Även om både han och jag var otränade nu, så var han ändå miltals från min kondisnivå. Jag är glad att jag tog mig runt femkilometersspåret. Jag bytte om och satte mig i kafeterian smuttandes på varm choklad medan han snabbt tog sig runt enmilsspåret också.

En kväll var vi bjudna till hans mamma på middag. Det var första gången jag träffade henne. Jag tyckte omedelbart om henne. Hon verkar vara lika go och trevlig som sin son. En riktig husmor. Vi serverades den ena ”gottheten” efter den andra. Totalt var vi nio personer på middagen. Jag blev även presenterad för hans storasyster och hennes familj och mammans trevlige sambo. Allihopa var trevliga och lättpratade. Jag drack nubbar medan min kille ställde upp som chaufför. Det var en ny erfarenhet för mig. I mitt tidigare förhållande var det alltid jag som fick vara chaufför. För mig var det inte lika viktigt att kunna ta mig ”ett glas”, som det var för mitt ex. Därför föll det ofta på min lott att köra. Men det är klart att jag tycker att det är kul att kunna dricka jag med ibland. :-P Vi avslutade kvällen med att spela kort allihopa. Det gick inte så bra för mig för det var första gången jag spelade det spelet. Men det gjorde mig ingenting. Jag tyckte att det var så trevligt ändå. :-)

En annan kväll åkte vi och dansade tillsammans med några vänner till honom. Det var bandet Blender som spelade. Kvällen var helt okej. Jag kände inte så många på dansen. Det var ett nytt dansställe för mig. Det var blandat på dansgolvet, både dansfolk och krogfolk. Det blev lite knuffigt och buffligt mellan varven, men över lag en lyckad kväll tycker jag. Det känns roligt att ha funnit en kille som delar mitt dansintresse. Precis som allt annat är suget efter dans varierande för mig. Ibland är jag väldigt danssugen och dansar varje vecka. Just nu känner jag mig inte lika sugen. Men jag tycker att det är helt okej att han åker iväg och dansar. Jag vill att han ska känna att han kan åka på dans, utan att jag blir svartsjuk. Vi har båda upplevt svartsjuka från våra respektive i våra tidigare förhållanden och det känns inte så lustigt. Det handlar ju om att kunna ha roligt även fast den andre inte är med alla gånger. Man måste lita på varandra.

Hoppas att ni, mina läsare, hade en trevlig nyårsafton! Själva tog vi det lugnt. Vi åt en romantisk middag med levande ljus på tu man hand. Toast Skagen till förrätt och oxfilé med hemmagjord potatisgratäng och rödvinssås till varmrätt. Mumsfillibabba! Drack ett gott vitt vin till: La Garonne. Det rekommenderar jag. Det var lättdrucket och friskt. Efter middagen blev vi överbjudna till grannarna. Vi tog snöskotern över till dom och umgicks med the neighbours i en timme. Lagom i tid till tolvslaget åkte vi hem igen. Vi avfyrade en raket. Ja, ni läste rätt: En raket. När vi skulle köpa raketer, så var de nästan slut överallt. Bara de dyraste bomberna kvar.. Min kille köpte dock en bamseraket och en låda med diverse olika raketer. Bamseraketen gick bra att fyra av, men lådan strejkade. Stubintråden brann upp, men inget mer hände. Det var snopet. Men skit samma! Vi hade varandra och vi skålade med champagne för att fira in det nya året – År 2009! :-D

Något annat som var roligt, var att jag fick tillfälle att träffa hans lille son för första gången. Han var med oss de sista dygnen. Jag tycker att det är så roligt att få lära känna honom efter allt som jag har hört om honom. Jag var nervös innan, men allting flöt på bra och till min glädje ville han leka med mig och han gav mig en stor hejdå-kram när jag sedan skulle åka hem. Ett riktigt charmtroll som jag gärna vill träffa fler gånger.

Jag har blivit eldningsproffs förresten! Hans hus värms inte upp med el, utan av en stor panna som finns i en byggnad ute på gården. Det var ruskigt kallt vissa dagar (ner emot 20-25 minusgrader) så vi hjälptes åt att elda i öppna spisen i vardagsrummet, i kakelugnen i matrummet och i den gamla kaminspisen i köket. En gång gick jag även ut till den stora pannan och skyfflade in stora stockar och tuttade fyr på. Men annars var det mest han som gick ut till storpannan. Det här är ett helt annat liv än vad jag är van vid. Men jag trivdes väldigt bra ändå. Det känns så hemtrevligt med öppna spisar som sprakar och sprider värme. ;-) Ibland fick jag inte någon riktig fyr på elden, så något riktigt eldningsproffs är jag inte ännu, but I’m working on it. *fniss*

Tack Läckerbit för alla mysiga stunder vi har haft. Saknar redan din närhet. Det är underbart att vakna upp mitt i natten och kunna krypa nära dig och gosa in mig i din famn. Älskar även att du och jag har våra barnasinnen kvar och kan skoja tillsammans. Du är en riktig guldklimp och jag ser fram emot att träffa dig igen. Hoppas att du har haft det lika trevligt som jag. Kramis.

Nu ska jag bädda ner mig i sängen tillsammans med min kylgelé på pannan och försöka somna ifrån mina golfbollar till halsmandlar. Shit, vad det gör ont när jag sväljer. *stön* Tur att det finns Alvedon som håller febern och huvudvärken nere..

Sköt om er där ute i dessa förkylnings- och influensatider!

Kram kram

Ps. Som ni har insett så är jag förälskad/kär, så jag beskriver honom utifrån mitt hjärta. Ni kanske tycker att han låter lite väl underbar? Han har väl, som alla vi andra, sina fel men dom har inte jag märkt av så mycket. Han tycker att jag överdriver när jag beskriver honom. Ds.    


 

 

         


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards