Alla inlägg den 30 januari 2009

Av Jenny - 30 januari 2009 11:13


Hejsan hoppsan falleralera,

nu är det åter fredag och då blir man jätte-gla´! :-D

*nynnar glatt för mig själv*


Den här veckan har jag haft fullt upp! I måndags var jag på restaurang med min bonus-farmor, i tisdags hade jag tvättstugan och tog en promenix med Sissi, i onsdags var jag på Sergel-bion med Zandra och såg Bröllopsduellen med Kate Hudson och Anne Hathaway.


Filmen handlar om bästa vännerna Emma och Liv. De har varit bästa vänner hela livet och delat allt, även drömmen om det perfekta bröllopet. Men när det sker en dubbelbokning som gör att båda deras bröllop råkar hamna samma dag, samma tid, på samma lokal är det bara en sak som gäller - catfight!


Jag tyckte inte att filmen var så bra.. Dom var så elaka mot varandra och den var inte lika rolig som jag trodde att den skulle vara. Filmerna som Kate Hudson har medverkat i tidigare brukar ha rätt hög klass, så jag hade kanske för höga förväntningar? Jag ger den här filmen knappt tre colaburkar av fem möjliga. Det känns som att detta är en film som jag snart kommer att glömma.. :-I


Igår var jag till affärer och uträttade diverse ärenden, sedan snabbade jag mig hem för att packa. Idag sitter jag här i repan med min bauta-bag fullpackad. Direkt efter jobbet åker jag norröver till två goa killar dvs Mannen med stort M och hans son. ;-) Ska bli roligt att träffa dom igen! Det var över tre veckor sen sist. Vi skulle egentligen träffats förra helgen, men då blev Han sjuk.


Appropå sjuk.. Har ni hört att Magdalena Graaf har fått en hjärnblödning? Hon ligger på sjukhuset med huvudet inslaget i bandage efter en operation där dom borrade hål i huvudet på henne.. Stackars henne! Som tur var är läget stabilt för henne nu. För några veckor sedan åkte ju Mojje på en hjärtinfarkt oxå.. Årets deltagare i Let´s Dance har verkligen haft otur! Det är inga små åkommor dom råkat ut för..


Många tittare är kritiska mot programmets ledning, men jag anser inte att det är deras fel. Ledningen menar att deltagarna har instruktioner om att träna minst åtta timmar i veckan och därutöver är det upp till var och en hur mycket mer dom har lust och tid att träna. Jag håller med Laila Bagge som tycker att det är fel att skylla incidenterna på produktionen eller på otillräckliga kontroller av deltagarnas hälsotillstånd.  Hon menar att alla som är med i programmet är tillräckligt vuxna för att själva gå och göra en läkarundersökning om man har några tvivel. Ikväll kommer inget danspar att röstas ut på grund av Magdalena Graafs avhopp. Återstår att se om jag kommer att se programmet. Har dock bandat det om det skulle vara så att jag inte har möjlighet att se det. I love Let´s Dance! :-P


Ämnesbyte: Facebook har blivit en kyrkogård där dom döda lever - mot de anhörigas vilja. Det låter väl tråkigt? Hade jag haft en anhörig som dött, vars Facebooksida fortfarande fanns kvar, då skulle jag säkert oxå blivit illa berörd. Så här står det i tidningen Metro:


"Svenskar som dör utan att radera sin Facebooksida lever vidare på internet. Ofta till vännernas och de anhörigas förtvivlan. Metro har gjort sökningar på flera döda personer vars profiler ligger kvar månader och år efter att de avlidit. Endast privatpersoner som har inloggningsuppgifter kan plocka bort materialet på sidan. Men eftersom lösen­ord oftast hålls hemlig av den enskilde Facebookmedlemmen, återstår endast möjligheten att få Facebooks administratörer att plocka bort sidan. Och det är svårt. Telefonnummer till ansvariga saknas på hemsidan och den som mejlar kan inte räkna med svar."


Hm.. fick mig en tankeställare där. Nu vet jag vad jag ska göra! Jag ska skriva upp alla mina användarnamn och lösenord till diverse internetmedlemssidor på ett papper som jag lägger på samma ställe där jag förvarar mitt testamente och organdonationspapper. Inte för att jag ska dö än, men iallafall..


Nä, över till något trevligare! I lördags var jag ju på en släktmiddag (se tidigare inlägg). Då berättade jag att vi bland annat åt en underbart god förrätt. Har nu lyckats komma över receptet på denna! Jag rekommenderar er att göra den. Den är smaskens! :-D


Nu ska jag få gratis massage en halvtimme! Tjohoo vad skönt!


Trevlig helg på er!

_________________________________


Havets tartar med löjrom


(4-6 portioner)


100 gr kallrökt lax

100 g skalade räkor

1 dl creme fraiche

1 msk finhackad gräslök

1 msk hackad dill

1 tsk svensk senap

4 msk löjrom

4 skivor mörkt rostat bröd


Hacka lax och räkor. Blanda med creme fraiche, gräslök, dill och senap. Forma till ovala bollar ovanpå det rostade brödet. Toppa med löjrom.




Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards