Alla inlägg den 14 januari 2009

Av Jenny - 14 januari 2009 22:58


För första gången i mitt liv (jag tror iallafall att det är första gången) har jag halsfluss. Var till min gulliga husläkare Agneta i förmiddags och tog halsprov. Jodå mycket riktigt, jag hade streptokocker som hoppade runt i min hals. Så nu har jag börjat knapra på pencillin. Det stod på bipacksedeln att en vanlig biverkning var illamående. Japp, det stämmer bra det, för illa är just vad jag mår nu. Känner mig matt och kallsvettas. Jag ska ta och bädda ner mig i slafen nu. Imorgon är förhoppningsvis en annan dag. :-)


Men innan jag stänger ner min computer måste jag rekommendera en film! Idag har jag sett Rails and Ties med bl.a Kevin Bacon på hyr-dvd. Det är en film regisserad av Clint Eastwoods dotter Alison.


En gripande berättelse om människor i kris och känslor på upphällningen. Bacon spelar Tom Stark, en ingenjör som inte kan förlika sig med att hans fru (Harden) är sjuk.

När en fasansfull tågolycka lämnar en pojke föräldralös tar Tom hand om honom och - steg för steg - lär han sig att möta sin älskade fru genom att ge allt till en pojke som behöver allt det stöd och säkerhet en kärleksfull familj kan ge. 


Jag tycker att detta var ett fint drama som helt klart var sevärd. Det är en film för både män och kvinnor anser jag. Filmen får fyra colaburkar av fem möjliga av mig.


Over and out för denna gång..


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards