Alla inlägg den 27 januari 2009

Av Jenny - 27 januari 2009 18:13


Hej..


Hur mår du? Jag mår bra. *fniss*

Kommer ni ihåg när man var liten och började sina brev på det sättet? :-)


Idag har jag saknat en joystick!

En joystick skulle helt klart ha underlättat mitt hoppande och skjutande.

Men hur skulle det ha sett ut? Kan ni se mig i receptionen i full färd med att ratta på spaken, samtidigt som min tungspets lipar åt höger.. Alltså ni vet som man kan göra när man koncentrerar sig mycket. Man lixom vill hjälpa till med tungan.. Hm, det där blev svårt att förklara..


Så här var det va.. jag spelade Super Mario via nätet idag på jobbet. Men det blev så svårt att springa, hoppa och skjuta med hjälp av piltangenterna och "A" och "S"-tangenterna. Jag kolavippade hela tiden! *stön* Därför skulle det ha varit perfa om jag hade haft en joystick. Ni vet en sån där liten svart fyrkantig bullig platta med en liten pinne som sticker upp mitt på och på den pinnen sitter en orange-röd kula som man håller i. Och så minns jag att det även fanns en eller kanske två orange-röda knappar på själva plattan. En sån liten en hade jag som barn och den skulle jag ha behövt idag. :-D    


Förutom Super Mario, så spelade jag även Zelda, Pacman, Tetris, Ninja-spel och så la jag patiens och bowlade.. Det är nästan så att man skäms. Men jag hade faktiskt inget annat att göra. Det var såå lugnt. Nästan inga samtal och nästan inga besökare. Och jag har inga andra sido-uppgifter på detta företag som jag är uthyrd till just nu.


Vill du själv prova din lycka inom internetspelens underbara värld så klicka på denna länk:  http://spelagratis.nu/


På lunchrasten tog jag en promenad i raskt takt. Var dock tvungen att kryssa mellan hästblajjor. Heter det hästblajja förresten? Koblajja har man ju hört talas om.. Var rädd att jag skulle gå vilse och inte komma tillbaka i tid tills det var dax att sätta igång växeln igen, men jag hann som tur var. :-)


Förutom hästblajjorna och joystick-drömmandet har det inte hänt så mycket upphetsande idag.. Jag höll på att somna i kontorsstolen. Det vore ju just snyggt om jag hade gjort det!


Ikväll har jag tvättstugan och så ska jag klämma in en väninna med en promenad. Nej, jag menar att jag ska klämma in en promenad med en väninna! I´m a little bit snurrig ikväll tror jag bestämt.


Ni MÅSTE bara kolla på världens coolaste fotografier! Jag blev helt hänförd när jag såg dom. Här är dom: http://www.alltelleringet.com/ :-D


Nu är det dax att hänga tvätten!


Tack och hej - munsprej






Av Jenny - 27 januari 2009 08:11


LÄTT FRUKTKAKA
 
1 dl socker
4 ägg
2 dl torkad frukt
1 tsk salt
4 msk citronsaft
2 lit sprit
 
Ta fram en mellanstor skål. Kolla spriten genom att hälla den i 1dl mått o smaka. Upprepa. Sätt på elvispen. Smaka åter på spriten, så den fortfarande håller kvalitén. Blanda 1 dl smör i en stor skål, lägg till 1 msk socker o vispa igen.
Kolla om spriten fortfarande e god, drick ännu en kopp.
Schtäng av elvischpen. Knäck 2 hönor o schläng dom i skålen, me all tojkad fjukt.
 
Om den fjuktade tojken faschtnar i schkålen, vjid loss den me en skjuvmejschel.
 
Schmaka sen om spjiten fojtfarande e god.
 
Schen schka du schila 2 dl schalt el nåt sånt. De e inte schå noga.
 
Kolla spjiten!
 
Schila citjonschaften, lägg till en matsched. O så schocker eller nåt, va faan. Schmöj ugnen. Vrid kakfojmen på 220 grader, glöm int att schtänga elvischpen
 
Schläng ut schkålen i fönschtret, o kolla spjiten!
 
Gå o lägg dig, vem faan vill ha fjuktkaka??!!


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards