Alla inlägg den 22 januari 2009

Av Jenny - 22 januari 2009 21:54


Snälla Hjälp!


Katt bortskänkes!!

Fick precis en förfrågan från en vän som undrar om det finns någon,

som kan tänka sig ta hand om lille Tiger.

Han är den enda kvar av tre kattungar.

Kan någon av er tänka sig ta hand om honom?

Bifogar en bild.


Kram!







Av Jenny - 22 januari 2009 14:15


Hua, vad jobbigt.. Jag tror inte att jag klarar av att hålla ögonen öppna längre.. Är så trött och uttråkad.. Det kommer knappt några besökare och det ringer knappt något i växeln. Har surfat runt på den ena internet-siten efter den andra.. Min blick har blivit dimmig och det känns nästan som att ögonen går i kors.. Två arbetstimmar kvar innan jag får packa ihop och åka hem. Har spelat en hel del spel på internet, men nu har jag inget tålamod längre så jag bara dör hela tiden (i spelen alltså). Vad ska jag ta mig till? Det är frustrerande att vara så trött. Jag önskar att jag var någon annanstans. Tycker nästan lite synd om mig själv, men bara nästan.. *smile*


Zzzzzzz Zzzzzz Zzzzz


Jag gick förresten in på Vings hemsida och tittade på resor till Kanarieöarna. Det ju är så tråkigt väder ute.. Vi har ju knappt någon snö och det är snorhalt och kallt. Ja, då är det rätt skönt att få drömma sig bort.. Önskar jag kunde hoppa in i korten från Teneriffa! ;-P



Av Jenny - 22 januari 2009 08:16


Min mamma, som åkte till Thailand i fredags, hörde äntligen av sig igår. Jag tyckte att det var lite konstigt att hon inte hade skickat ett mail och meddelat att hon och hennes väninna hade kommit fram ordentligt. Nu fick jag förklaringen, dom hade åkt på magsjuka redan andra dagen och varit helt däckade! Först igår var dom så pass pigga att dom kunde gå ut. Känns skönt att veta att allt är okej med mamma-gumman nu. :-)


Igårkväll ringde min bästa väninna Mia. Hon hade feber och hosta. Stackarn! Direkt efter samtalet ringde Han (killen som jag dejtar) och berättade att han var sjuk! Nämen vad är detta? Vartenda kotte verkar utslagen. Han och jag hade planerat att träffas nu till helgen, men nu kanske inte det blir av.. Hade sett fram emot att få umgås med honom. Det var över två veckor sen sist vi sågs, fast det känns som om det var längre sen.


Om vi inte kan ses denna helg, så får vi vänta en till två veckor till. Så är det när man har ett förhållande på distans. Man får passa på att njuta ordentligt när man väl ses. Hittills har vi haft det väldigt bra när vi har träffats. Får se sen hur framtiden ser ut för oss. Jag hoppas såklart att vi fortsätter att trivas tillsammans. Vi tar en vecka i taget och jag berättar hur det går här i min "dagbok".. :-)


Jag är faktiskt stolt idag. Min gulliga storasyster skrev så fint om mig i ett mail till mig. Hon skrev att jag är en kämpe när det blåser i motvind, en livsnjutare när solen skiner och en glädjespridare i alla väder. Hon skrev även att jag var en sann förebild. Uj uj, jag blir så till mig av allt beröm så jag vet knappt vart jag ska ta vägen. *rodnar* Det var stora ord hon skrev och jag blev verkligen glad. :-D Är det verkligen mig hon beskriver?


Appropå beröm så har jag en gullig vän som kallar mig för världens bästa Jenny! Det låter så fint. Det värmer verkligen! Tack M! Fick oxå mail från min ex-sambo som numera är omgift (ni vet han som ställde upp så mycket när jag var nyopererad). Han skrev att han hoppades att det går bra för mig, att jag får en underbar man, blir gravid, lever länge och lyckligt! Åh, vad gulligt! Alla är så otroligt gulliga och snälla mot mig så jag blir helt stum! Min manlige granne (som förresten ska få sitt första barn nu! Super-roligt!) började sitt mail till mig med "Kära granne!".


Jag menar inte att skryta när jag skriver detta. Jag blir bara så glad! Det måste ju innebära att dom tycker om mig. Det är dessa beröm man ska plocka fram ur sitt minne och tänka på när man går igenom något jobbigt eller om man får en släng av dåligt självförtroende. För att muntra upp sig själv menar jag. :-)


Tack för allt beröm!


KRAMAR!!





Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards