Alla inlägg den 12 januari 2009

Av Jenny - 12 januari 2009 20:15


Shit, vad jag är sugen på att åka längdskidor! Jag fick grym mersmak efter att ha åkt runt dom där fem kilometrarna i spåret uppe hos honom. Jag har bestämt mig för att köpa mig ett par nya braiga längdåkningsskidor och pjäxor när dom reas ut i mars (eller när nu rean väl börjar). Jag har insett att mina gamla skidor från tidigt 90-tal och mammas gamla pjäxor från 80-talet som jag använt hittills bör förpassas till närmsta skidmuseum.. eller kanske närmsta soptipp rentav. Skidorna hade till och med spruckit på längden konstaterade jag när jag plockade fram dom.. Nä, nya skidor till Fröken Jenny är det som gäller!


Nu ska jag börja åka mer längdskidor! Jag lånar mammas skidor tills jag har köpt nya. :-) Fast.. det fattas något väsentligt.. DET FINNS JU INTE NÅGON SNÖ!! Måste jag skaffa rullskidor oxå?? Det verkar bli dyrt det här.. *kliar mig i huvudet* Hur ska jag lyckas åka med rullskidorna i elljusspåret sen då? För jag vill ju åka i skogen såklart. Något säger mig att hjulen kommer att fastna i lergyttjan.. Snyft.. Jag vill ju åka skidor ju.. Hm.. Jag får kanske försöka satsa på gymmet och promenader istället. Och danserna finns ju oxå. Nu ska undertecknad börja röra på fläsket! Yiiihaa! ;-D


Tjillevippen från Jenny!


Ps.. Några kalorier kanske jag kan lyckas bli av med i sängkammaren oxå..

*fniss* Ds.




Av Jenny - 12 januari 2009 14:53


Måndag.. Har ni det bra på jobbet eller kanske ni går i skolan rentav? Måndagar kan ju vara lite småtråkiga, eftersom helgen nu är slut och en hel arbets/skol-vecka ligger framför en. Själv ligger jag här hemma som en utslagen kråka.. Krax krax! Enda positiva är att min feber äntligen har försvunnit. Men halsonten, hostan, nästäppan och orkeslösheten kvarstår. Oootroligt intressant att veta va? :-o Nej, kan tänka mig det. ;-)


Vet ni vad jag tänker ibland när jag skriver i min blogg. Jo, jag tänker att jag inte bara skriver för min egen skull eller till er, mina läsare, utan jag kom på att det jag skriver här även är ämnat för mina blivande barn. När dom blir äldre eller när dom rentav är vuxna, så kan dom få läsa min blogg och få reda på vad deras mamma var med om och vad hon tänkte om saker och ting. Det låter nästan som att jag planerar att gå bort i tidig ålder, men det hoppas jag vid Gud att jag inte gör. Jag blev visst nästan lite from där! Jag ska inte dö förrän jag är 90 bast - minst! Det har jag bestämt. ;-P Men oavsett om jag är död eller om jag fortfarande lever, så kanske ni, mina barn, tycker att det är roligt att läsa om mig..? Även om min blogg kanske inte ligger kvar på nätet, så har jag sparat nästan allt jag har skrivit i Word.


Tillbaka till att det är måndag och hela arbetsveckan ligger framför en. Jag tänkte muntra upp er lite serrni! Här under lägger jag upp några roliga tecknade skämt som jag har hittat. *smile*


Må så gott allihopa!


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards