Alla inlägg den 16 januari 2009

Av Jenny - 16 januari 2009 23:37


Hallå hallå..


(OBS: Varning för negativt bloggande)


.. Idag har jag haft en tuff dag. Jag har jobbat första dagen sen jag insjuknade i halsfluss. Var till mammas jobb för att bli upplärd i hennes arbetsuppgifter som receptionist/telefonist. Jag ska vara hennes ersättare och jobba ensam i receptionen där i tre veckor. Är fortfarande inte riktigt frisk, så den här dagen var en pärs för mig. Det blev total korvstoppning. Nu sitter jag i soffan och känner mig helt svajjig och matt. *stön*


Saknar redan mamma.. knasig jag är va? Jag skjutsade henne och hennes väninna till Arlanda direkt efter jobbet idag. Just nu sitter dom på flyget. Men jag saknar henne nog extra nu bara för att jag är trött och känner mig lite ensam.. Om jag är glad eller om jag är ledsen, så kan jag alltid ringa till mamma och prata lite. Hon lyssnar så bra på mig och är omtänksam. Men nu kommer jag inte att kunna ringa till henne på tre veckor för hennes mobil funkar inte i Thailand. Känns lite tomt..


Fick höra en tråkig nyhet nu ikväll. En man som jag kände har dött här i dagarna.. Han dog tydligen av cancer i hjärnan. Han efterlämnar fru och fyra barn. Blää vad tråkigt!! Om man ska försöka se något positivt över huvudtaget i tragedin, så är alla hans barn vuxna och klarar sig själva. Men jag lider med alla anhöriga. Hoppas att han inte behövde lida så mycket.. Jag är ledsen för din skull, R..


Över till något mer materialistiskt, eller vad man ska kalla det.. Fick höra talas av en kompis att man i månadsskiftet ska släcka ner tv-nätet här hemma.. Vad är det för idéer?? Jag tycker redan att jag betalar mycket pengar till Radiotjänst för att se på tv som det är.. Verkar som att jag är tvungen att skaffa en sån där Boxer-grej för att kunna se på tv hädanefter. Måste luska vidare om det där.. Varför har inte vi hyresgäster fått någon info om detta? Det verkar vara dyrt med Boxer.. Hm..


Nu slutar jag med mitt gnällande. Avslutar med att berätta något roligt istället! Jag har vunnit tio kronor på en TIA-lott som jag fick med posten från mitt försäkringsbolag idag! Jag som aldrig brukar vinna något.. Jihoou! :-P


Nu ska jag gå och lägga mig, sova gott och vakna som en ny människa. ;-) Imorgon ska jag klippa mig (skönt!) och åka till mormor.


Tjingeling på er!





Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards