Alla inlägg den 11 januari 2009

Av Jenny - 11 januari 2009 18:12


Hellou on you! (bra engelska va?)  ;-P


Är fortfarande soff- och sängliggandes.. Har mina aningar om att jag kanske råkat ut för halsfluss för första gången i mitt liv.. Mina halsmandlar är så svullna. Det känns obehagligt att svälja. När jag tittade ner i munnen med en liten ficklampa såg jag att jag har vita prickar på halsmandlarna.. Det, i kombination med att jag har haft feber nu i flera dagar (även fast den inte är lika hög som i torsdags) och en del hosta, gör att jag misstänker halsfluss.. Men vad vet jag? I'm not a doctor.


Jag måste iallafall bli frisk tills på fredag, för då ska jag på upplärning på ett nytt ställe. Eller man kan säga att det är ett ny-gammalt ställe för mig. Jag ska nämligen vara ersättare åt mamma på hennes jobb! Hon ska åka iväg till Thailand på fredag efter jobbet och vara borta i tre veckor. My god, vilken lyllost! Jag vill oxå ha semester!! Jag vet att jag nyligen varit ledig i två veckor, men jag vill vara ledig mera! :-P Tänk att man aldrig blir nöjd.. Hehe.


Appropå det.. Undras egentligen hur många som trivs på sitt jobb egentligen?  Undras hur många som accepterar sina jobb bara för att det är en inkomstkälla? Jag undrar vad jag skulle trivas att jobba som? Jag är avundsjuk på människor som verkligen har funnit sin nisch.. Tänk om jag kundes säga att jag vill jobba som doktor, eller jag vill jobba som banktjänstekvinna, eller jag vill jobba som advokat.. Men det kan jag tyvärr inte. :-( Det är inte lätt.. Jag har inte på dessa elva år sen jag tog studenten klurat ut vad jag vill jobba som. Enda gången som jag har gått med 100% glädje till jobbet är när jag jobbade som barnskötare. Men min rygg tillåter mig inte att jobba med små barn längre. Det är för påfrestande. Jag får vara glad åt att läkarna säger att jag åtminstone kan skaffa egna barn.


Nu är det ett nytt år! Har ni klurat ut några nyårslöften eller tycker ni inte att det är någon idé att hitta på några kanske? Jag vet en del saker som jag skulle vilja försöka eftersträva åtminstone. :-)


* Dricka mindre cola och energidricka än förra året.

* Gå ner minst fem kilo till sommaren (ställde mig på vågen imorse vilket jag inte har gjort på säkert två månader. Den stod på 70 kilo..Ähum.. Fem kilo mer än vad jag vägde i somras..)

* Inte shoppa lika mycket kläder.

* Vårda kärleken och njuta till 100% (detta blir säkert inte svårt om bara kärleken består *hoppas*).

* Laga mer mat hemma, istället för att äta ute eller ta med färdiggjord mat hem (eftersom jag bor själv har lusten att göra hemmalagad mat inte varit på topp)..

* Lära mig något nytt skulle var kul. :-)


Appropå att shoppa så har jag förstrött bläddrat i nya Haléns-katalogen för att fördriva tiden i sängen/soffan.. Dom har ju en hel del schyssta kläder asså! Här nedan kan ni se några plagg som jag gärna skulle vilja köpa. Vart tredje år bestämmer jag mig för att beställa kläder från en postorderfirma typ Haléns och Ellos. Och varje gång blir jag besviken när jag får kläderna. Antingen stämmer inte storleken, eller så sitter kläderna inget snyggt, eller så överensstämmer inte plagget med bilden i katalogen. Och så får jag hålla på och krångla med att skicka tillbaka kläderna minst en eller flera gånger. Känner ni igen er? Varje gång jag blir missnöjd med min beställning så bestämmer jag mig för att det här var den sista gången jag beställer kläder via postorder. Sen går några år och minnet bleknar. Jag ser några snygga kläder i katalogen och tänker: Hm, man kanske skulle ta och beställa? Visst är dom rätt schyssta kläderna som är på bild här nedan? Fast.. jag får nog avstå från att beställa dom.. Jag skulle ju försöka shoppa mindre kläder var det ju.. ;-P


Kramis







 



Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards