Alla inlägg den 15 januari 2009

Av Jenny - 15 januari 2009 19:05


Jiihaa! Tjohoo! Jag har inte klarat av att lyssna på musik på en hel vecka pga min halsfluss och huvudvärk. Men idag har jag krämat på ordentligt på högtalarna. Så nu vet grannarna om att jag lever igen. Tihi! En låt som har gått om och om igen på stereon är "Hallå du gamle indian" från Scotts nya album. Alltså jag tycker att den låten är bara för skön!! Extra bra tryck i den blir det om man skruvar upp volymen ordentligt. Jag har hoppat och studsat och dansat runt här i vardagsrummet må ni tro! Kan skråla med i texten rätt bra oxå för den sången är med på en av mina karaoke-dvd:er. Det må vara hänt att det är en rätt löjlig text, men jag blir jätteglad och lycklig när jag hör denna medryckande låt! :-D


"Just där vägen tar vid över prärien
några mil strax söder om Cameron
där ligger en liten bensinstation
just där vägen tar vid över prärien.
Ja, ni känner väl han som står för den
Röde Ned som är tvättäkta indian
och han tappar och fyller mest hela dan
ja, ni känner väl han som står för den.
 
Hallå, du gamle indian
har du glömt de dar
då din farfarsfar
satte skräck bland klippiga bergen­.
­Och din tomahawk
var det enda språk
som du då kunde förstå.
Minns du när som valp
du din första skalp
fick i bältet som segertrofé.
Minns du gamla Golden Hill
där du slogs med Buffalo Bill.
Hallå, du gamle indian..... "


:-D


Av Jenny - 15 januari 2009 12:05


Oh la la! *klappar händerna av förtjustning*


Jag känner det! Jag känner det klart och tydligt! Livsandarna börjar återvända till min arma sjukdomsdrabbade kropp. Jag är inte längre en död sill, utan man kan mer beskriva mig som en cool sengångare. Tihi! Jag är ju faktiskt på benen idag. Jag har lagt disken i blöt för att senare kunna, ja ni vet vad: diska. ;-P Har även gett mina kära växter lite vård och omsorg, tvätten ligger numera i byrålådan och jag har anständiga kläder på kroppen. Jenny börjar äntligen bli frisk serrni! :-D Pencillinet, plus det faktum att jag har sovit i tio timmar inatt har gjort susen. Nu ska jag, förutom att diska, packa ihop alla julsaker (som jag hittills bara ställt in i klädkammaren) i kartonger, och så ska jag ta ner julgardinerna och sätta upp mina vintergardiner. Så ser Jennys dagsschema ut. En bonus, om jag orkar och hinner, är att åka bort med bilen till OK/Q8 och få den tvättad.


Hm, det är säkert sånt här bloggskriveri, där man bara skriver vad man gör rätt upp och ner, som en del folk tycker är boring att läsa om.. Men eftersom jag är sjukskriven så händer det inte så mycket spännande i mitt liv som jag kan skriva om. Alltså blir det lite disk- och städbloggande idag. ;-)


Varje sommar brukar jag åka på dansvecka till Öland. Som ni vet så älskar jag att dansa. Jag har i alla år bott med samma gäng. I detta gäng ingår en stört-skön kille som heter Tommy. Denne Tommy är en hejjare på att laga god gröt till oss allihop på morgnarna. Hans gröt är väldigt populär bland oss och vet ni vad!? Jo, idag har jag ätit en gröt som påminner mycket om hans gröt! Jag har köpt en sån där färdig rulle med gröt. Den heter 4-kornsgröt av märket Lecora. Den innehåller fyrkornsflingor (havre, vete, korn och råg), vatten, äppelbitar, russin, honung, linfrö och salt. Jag gjorde ett snitt i rullen och klämde ut så mycket jag ville ha på en tallrik, satte in den i micron några minuter och sedan på med sylt och mjölk. Den var jättegod! Egentligen behövdes nog ingen sylt för gröten var söt i sig själv. Den här gröten rekommenderar jag er läsare! Perfekt om man, som jag, har bråttom på morgnarna och inte hinner skala/hacka äpplen och stå vid spisen och göra sån här gröt. :-)





Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards