Direktlänk till inlägg 15 januari 2009

Hallå du gamle indian!

Av Jenny - 15 januari 2009 19:05


Jiihaa! Tjohoo! Jag har inte klarat av att lyssna på musik på en hel vecka pga min halsfluss och huvudvärk. Men idag har jag krämat på ordentligt på högtalarna. Så nu vet grannarna om att jag lever igen. Tihi! En låt som har gått om och om igen på stereon är "Hallå du gamle indian" från Scotts nya album. Alltså jag tycker att den låten är bara för skön!! Extra bra tryck i den blir det om man skruvar upp volymen ordentligt. Jag har hoppat och studsat och dansat runt här i vardagsrummet må ni tro! Kan skråla med i texten rätt bra oxå för den sången är med på en av mina karaoke-dvd:er. Det må vara hänt att det är en rätt löjlig text, men jag blir jätteglad och lycklig när jag hör denna medryckande låt! :-D


"Just där vägen tar vid över prärien
några mil strax söder om Cameron
där ligger en liten bensinstation
just där vägen tar vid över prärien.
Ja, ni känner väl han som står för den
Röde Ned som är tvättäkta indian
och han tappar och fyller mest hela dan
ja, ni känner väl han som står för den.
 
Hallå, du gamle indian
har du glömt de dar
då din farfarsfar
satte skräck bland klippiga bergen­.
­Och din tomahawk
var det enda språk
som du då kunde förstå.
Minns du när som valp
du din första skalp
fick i bältet som segertrofé.
Minns du gamla Golden Hill
där du slogs med Buffalo Bill.
Hallå, du gamle indian..... "


:-D


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 3 juni 2014 20:48

Hellou!   Nu har Erik hunnit bli 15 månader och jag mår toppen! Har gått ner alla 18 gravkilon plus några extra kilon och alla fysiska och psykiska besvär är borta. Jippey!   Erik väger 12 kg och är 80 cm lång. Världens snällaste unge är han....

Av Jenny - 8 mars 2014 08:23

Hej!   Nu har Erik fyllt ett år! Stora killen kan inte gå själv ännu, men det är nog bara en tidsfråga innan han släpper taget och stapplar iväg på egen hand.   Han säger två ord: "den" och "där". Allting ska pekas på och så säger han den nä...

Av Jenny - 23 januari 2014 19:30

Hej!   Snart, om 22 dagar rättare bestämt, kommer min älskade son att fylla ett år. Ett år har gått sen mitt liv förändrades totalt och jag blev mamma. Det var jättetungt i början eftersom jag drabbades av förlossningsdepression. Idag hittade jag...

Av Jenny - 5 december 2013 10:35

Morsning korsning!   Holy macaroni vad snabbt tiden går och vad fort lillskrutten utvecklas. Ja, jag vet att jag skrev det även i mitt förra inlägg men så är det verkligen. Nästa vecka fyller min lille pojke tio månader. Han har upptäckt att geno...

Av Jenny - 23 november 2013 16:51

Hellou!   Jag är ensam hemma just nu. Är tyvärr förkyld och har nackspärr. Även om det finns en del städande som jag skulle behöva göra, så är det bara att strunta i det och sitta ner och ta det lugnt. Klarar ju inte av att göra något när huvudet...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards