Direktlänk till inlägg 25 januari 2009

Triss-skrap, dansdrömmar, Gormande Gordon och släktträff

Av Jenny - 25 januari 2009 12:31


Idag vaknade jag strax efter åtta. Känner mig ganska pigg och utvilad även om jag drack diverse alkoholhaltiga drycker igår. Utanför snöar det, men snön vill inte stanna kvar på marken eftersom det är plusgrader ute. Istället täcks marken av en slaskig röra. Vad har hänt med klimatet egentligen? När jag var liten hade vi riktiga vintrar här i Uppland.. Numera känns det som att vi bara får en vintervecka i november och två vinterveckor i februari.. Det känns lite vemodigt tycker jag. Vintern i mitt landskap är inte så fin längre.. *suck*

 

Jag slår mig ner i soffan och plockar ut en enkrona ur min plånbok. Spänningen är ooolidlig! Idag kanske det är den STORA dagen? Dagen då jag blir miljonär. :-) Jag lägger fram den första trisslotten på soffbordet framför mig. Tar god tid på mig. Skrapar fram den ena summan efter den andra. För att riktigt dra ut på spänningen skrapar jag bort vartenda grått grejs som finns på lotten. Slår sidan av lotten mot bordet för att få bort allt ”skräp”, borstar bort de sista ”smulorna” och inspekterar resultatet. NEJ, det var en nitlott! Jag stönar till och lägger ifrån mig lotten.

 

Efter några sekunder av grämelse vänder jag på huvudet och spanar in min lilla hög av trisslotter. Hehe! Jag har fortfarande chans att bli miljonär! Med ett leende på läpparna tar jag en ny lott och placerar den framför mig. Sakta, sakta skrapar jag fram de olika summorna.. Wow, nu har jag fått ihop flera stycken med två likadana summor och till och med två tv-apparater! Nu har jag bara en summa kvar att skrapa fram..  *skrap, skrap, skrap* .. Jag borstar bort alla gråsmulor och fluktar nyfiket på siffrorna. Nääe, jag får inte ett öre på denna lott heller! :-I

 

Efter några minuters intensivt skrapande är resultatet ett faktum. Jag har inte vunnit ett nickel på mina sex trisslotter. Inte ens 25 pix som ju är den lägsta vinsten.  Förra månaden köpte jag sex lotter och vann ingenting då heller. Ingen vinst på 12 lotter! I can wave all my dreams goodbye.. Ingen solsemester, ingen skidsemester, ingen SPA-vistelse, inga nya läckra kläder, inga gåvor till mina nära och kära, ingen röd Ferrari Testerosa och inga nya fina möbler till min lägenhet. Vilken tur att jag inte är en så dålig förlorare, för då skulle det vara jobbigt. :-D Visst var det tråkigt att jag inte vann något, men vem vet, en vacker dag kanske jag gör det?! :-P Jag köpte förresten en Harry Boy igår också, men jag fick bara fyra rätt och för att vinna något var man tvungen att ha åtminstone fem rätt.

 

Det händer ytterst sällan att jag spelar eller köper lotter. Tycker att jag har otur i såna här spel och resonerar att det inte är värt pengarna. Men om man inte köper, så har man heller ingen chans att vinna. Så är det ju. Varför jag har köpt trisslotter och spelat på V75 nu på sistone har sin förklaring. Min snälla mormor betalar. Om det blir någon vinst, får jag och mamma dela på den. Så jag njuter av skrap- och spelspänningen så länge den varar. *smile*

 

I fredags såg jag på Let´s Dance. Kan inte låta bli att undra hur det skulle ha gått för mig om jag var med i den tävlingen?  :-) Men jag är ju ingen kändis så det är ju rätt kört att få delta. Det räcker ju inte med att mamma och mina polare vet vem jag är för att jag ska få shejka loss i tv-rutan. *fniss* Vid närmare eftertanke skulle jag nog inte ens våga vara med. Hu, vad läskigt att dansa inför stora delar av Sveriges befolkning! Jag är alldeles för o-exhibitionistisk för det. Den enda som får ta del av lite Jenny-exhibitionism är min goding i sängkammaren. Tihi! ;-)

 

Även om jag inte skulle medverka i Let´s Dance så skulle jag lätt kunna tänka mig att få privatlektioner i alla danserna av Tobias Karlsson eller Daniel Da Silva. Wow, vilken dröm! Dom är ju grymma dansare, proffsiga lärare och verkar väldigt trevliga! Hade jag vunnit den där miljonen på Triss eller V75 så skulle jag nog kunna tänka mig att kosta på privatlektioner av Tobias och Daniel. *ler stort*

 

Jag tycker om Morgan Alling som är med i Let´s Dance. Jag visste faktiskt inte vem han var innan jag såg honom dansa för första gången för tre veckor sedan. Men han fick genast mina sympatier när jag märkte hur duktig han var på att dansa, och hur glad, naturlig och mysig han var/är som person. Niclas Wahlgren och Laila Bagge är också favoriter. I fredags fick Blondin-Bella lämna programmet. Jag vill gärna inte prata illa om någon person, men jag kan i alla fall säga att jag inte kommer att sakna hennes medverkan. Kitty Jutbring och George Scott får inte heller många poäng av mig. Återstår att se vem som kommer att åka ur nästa gång..

 

Undras hur det skulle kännas förresten att, liggandes i vågrät ställning, bli upplyft i luften av Magnus Samuelsson? Skulle jag känna mig lätt som en fjäder eller tung som en säck potatis? Hm, jag kommer nog aldrig att få reda på det, men undra kan man ju göra. :-P

 

I fredags såg jag även programmet Hell´s Kitchen  på TV3. Klarade inte av att se på hela avsnittet, utan var tvungen att slå över på en annan kanal. Jag blir så illa berörd när programledaren Gordon Ramsey skriker och skäller på de unga deltagarna. Usch, över huvudtaget tycker jag inte att man löser några problem genom att skrika på någon. Har själv utsatts för en hel del nedklankande och skällande av en närstående person under min uppväxttid och det är inte roligt. Jag är själv tämligen snäll och lugn som person. Har alltid tyckt att det är bättre att prata i normal samtalston, att diskutera och kompromissa, istället för att skrika och vara spydiga mot varandra. Man skulle kunna kalla programledaren Gordon för ”Gormande Gordon”. Det där är helt klart inte något program för lilla mig. :-(

 

Jag skrev i början av inlägget att jag drack diverse alkoholhaltiga drycker igår.. Detta kom sig av att jag var bjuden på släktmiddag bestående av bara tjejer hos min storasyster. Vi var totalt tio tjejer från åldrarna 20 till 60 år. Vi träffades klockan 15 på eftermidagen. Det var mycket trevligt att träffa min storasyster, min storebrors fru och min halvlillasysters mamma (min lillasyster var inte med för hon, den stackaren, befinner sig just nu i Thailand ;-)). Min storasysters mamma (jag och min storasyster har olika mammor) och hennes tre systrar var också där med två av deras döttrar.

 

Vi hade knytis, och oh la la säger jag bara, vad mycket god mat vi smaskade i oss! Det var brynta tortillas innehållandes ruccola, tacosås, champinjoner, riven ost och tomatskivor till välkomstbålet. Supergott verkligen! Dom måste jag göra någon gång! :-) Till förrätt var det en variant av Toast Skagen som var helt underbar (måste se till att få receptet!). Till varmrätt serverades baconlindat fläskkött i god sås med ris, sallad och hembakt bröd med oliver och soltorkade tomater. Efterrätten bestod av päronbitar i frasig smördeg med kanel och nötter ovanpå. Inte dumt det heller. *slurp* Jag är glad att festandet började redan klockan 15 på eftermiddagen, eftersom vi hade så mycket mat att äta. Kan meddelas att efter middagen satt jag och jäste i soffan. Tur att jag hade en luftig blus på mig som döljde min mage rätt bra. Skojar inte när jag säger att jag såg ut att vara i femte månaden! Uj uj!

 

Förutom all mat serverades även bål baserat på mousserande vin och jordgubbar, vitt och rött vin, likör, whisky och Baileys. Jag hade med cider som jag drack till varmrätten eftersom jag inte är någon rödvinsdyrkare. Vartefter kvällen gick fylldes huset av en massa fnitter och skrattsalvor från oss  tjejer. :-D Nivån på skämten var inte så hög, men vad gjorde det? Vi hade kul i alla fall! *smile* Alla gäster, utom jag, sov över hos min syster och hennes ena moster som bor i huset bredvid. Själv hade jag ordnat ditkörning och hämtning av en god vän. Min syster bor ca fem kilometer från mig så det var inte så långt att åka. Här under kan ni se några kort som jag tog under kvällen. :-)

 

Nu är det dags att göra lite nytta! Pyssel-Jenny ska sätta igång med diverse söndagspyssel. :-P

Må så gott allihop. Kramelikramis!

 

 
 
Ingen bild

Patrik

25 januari 2009 17:14

Ni verkar haft trevlig fest m meycket o god mat o gott sällskap. Kul !
Ang trisslotter- ett tips ! Köp aldrig flera på raken i samma affär. Köp hellre en i taget helt hux flux. Det gjorde jag o jag har här 25 :- att hämta ut.

Själv hade jag min 40-årsfest o inflyttn.fest igår. 25 inbjudna, 16 kom. Alla blev mätta o belåtna. Bilder o mer info kommer på DM eller FB (Facebook).
Idag har jag besökt kolonilotten för 1:a gången i år. Slaskigt o blött här oxo.
Diskat 4 omgångar disk och det kommer att bli en 5:e innan dagen är slut.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 3 juni 2014 20:48

Hellou!   Nu har Erik hunnit bli 15 månader och jag mår toppen! Har gått ner alla 18 gravkilon plus några extra kilon och alla fysiska och psykiska besvär är borta. Jippey!   Erik väger 12 kg och är 80 cm lång. Världens snällaste unge är han....

Av Jenny - 8 mars 2014 08:23

Hej!   Nu har Erik fyllt ett år! Stora killen kan inte gå själv ännu, men det är nog bara en tidsfråga innan han släpper taget och stapplar iväg på egen hand.   Han säger två ord: "den" och "där". Allting ska pekas på och så säger han den nä...

Av Jenny - 23 januari 2014 19:30

Hej!   Snart, om 22 dagar rättare bestämt, kommer min älskade son att fylla ett år. Ett år har gått sen mitt liv förändrades totalt och jag blev mamma. Det var jättetungt i början eftersom jag drabbades av förlossningsdepression. Idag hittade jag...

Av Jenny - 5 december 2013 10:35

Morsning korsning!   Holy macaroni vad snabbt tiden går och vad fort lillskrutten utvecklas. Ja, jag vet att jag skrev det även i mitt förra inlägg men så är det verkligen. Nästa vecka fyller min lille pojke tio månader. Han har upptäckt att geno...

Av Jenny - 23 november 2013 16:51

Hellou!   Jag är ensam hemma just nu. Är tyvärr förkyld och har nackspärr. Även om det finns en del städande som jag skulle behöva göra, så är det bara att strunta i det och sitta ner och ta det lugnt. Klarar ju inte av att göra något när huvudet...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards