Alla inlägg den 6 september 2008

Av Jenny - 6 september 2008 15:17


Hepp hepp!


Jag gick ner till centrum för att strosa runt lite.. Rätt var det var så tog shopping-demonen min kropp i besittning! :-o Köpte mig en snygg, lite annorlunda grå stickad kofta.. å så hittade jag flera par trosor som jag inte kunde motstå.. å även en svart annorlunda bh med spets.. Rätt porrig är den if you ask me. Fniss! Sorry guys, jag tänker inte lägga upp något kort på mig själv iförd min nya bh här.. Får se om jag "stöter" på någon nice kille som jag kan bh-posera för framöver. You´ll never know..? :-D


Däremot är jag verkligen i STORT behov av smakråd! Jag ska nämligen köpa ett par glasögon som jag kan ha och variera med när jag inte har mina linser på mig. Hittade fyra par glasögon hos optikern som jag lånade hem nu. Lägger upp bilder på mig där jag bär dom olika glasögonen här nedan. Jag skulle bli väldigt tacksam om du som läser min blogg kan skriva en kommentar vilka glasögon som du tycker att jag passar bäst i. Glasögonen ska lämnas tillbaka på måndag efter jobbet, så tills dess tänkte jag att jag skulle bestämt mig.. Vilka tycker du att jag ska välja??


Av Jenny - 6 september 2008 07:57


Klockan 07.30 igår såg jag en livs levande björn i Mörby Centrum! Han var STOR, brun och luffsig. Man borde kanske blivit rädd.. och sprungit iväg och gömt sig.. Ja menar, tänk er själva, björnar ska man ju ha respekt för vettja! Den här björnen hade stora tassar med en massa klor på, stora hängande öron, en käft full med en MASSA tänder och en tunga som såg ut att vilja provsmaka på mig! Aaah! Vad skulle jag ta mig till? Efter några evighetslånga sekunder bestämde jag mig för att stå kvar där jag stod och fortsätta med det jag höll på med. Björnen befann sig bara sju meter ifrån mig och han verkade inte riktigt veta vad han skulle göra.. ibland gick han runt på stället, ibland la han sig ner med huvudet på dom stora tassarna..

Han tittade på mig.. Han tittade på mig med världens vackraste och snällaste ögon. Faktum är, om jag ska vara helt uppriktig, att han inte såg så skräckinjagande ut ändå.. Faktum är, att jag ville rusa fram till honom och krama honom och gosa med honom och köra in mina fingrar i hans tjocka härliga päls!! Undras vad hans husse skulle sagt då? Han stod bredvid och höll i nallebjörnens koppel och pratade oberört med en annan kille. Björnen var ingen björn. Det var en Leonberger. En hund. Jag älskar hundar. Men jag är allergisk mot dom. Varför då? Livet är bra orättvist ibland.. :-( Under denna text kan ni se hur min söta ”björn” såg ut.

Vad gjorde jag i Mörby centrum kl 07.30 en fredagsmorgon undrar kanske ni? Ja men det kan ni väl räkna ut! Jag pantade 126 pantburkar såklart. :-P Brukar inte ni panta burkar så tidigt på morgonen? Nähä, inte det.. Det är helt underbart att få ha alla pantburksautomater för sig själv, man får hjälp att vakna till ordentligt av ihop-knycklar-ljudet och det är rätt fränt när man blir så där härligt klibbig om fingrarna av gammal läsk.. Haha! ;-)

Nä, egentligen låg det till så här. Jag tog för en gångs skull bilen till jobbet, istället för att åka buss. Jag åkte iväg rätt tidigt för jag behövde tanka min bil vars tank var snudd på snustorr. Tänkte att det kanske var kö till bensinpumparna (som det var sist jag tankade) och sen brukar det alltid vara så köigt ju närmare stan man kommer.. Men denna fredagsmorgon var det ingen kö på bensinmacken och nästan ingen kö på motorvägen in mot stan heller. Hade folk tagit ledigt från sina kneg denna morgon måntro? Jag hade ingen lust att komma till jobbet hur tidigt som helst och bestämde mig därför att svänga av vid Mörby centrum där dom har en mataffär som öppnar redan kl 7. Kunde lika gärna panta alla pantburkspåsar som låg i bakluckan, så fick jag det gjort. :-)

Arbetsdagen gick rätt fort. Det är synd att jag inte trivs så bra på nya jobbet.. Det är för ensamt där jag sitter och så trivs jag inte med att sitta och boka resor och hotell åt alla anställda som jobbar runt om i Sverige. Jag har aldrig sysslat med såna här bokningar förut, jag är ju egentligen receptionist och telefonist. Självklart kan jag tänka mig att göra annat också som kanske inte är förknippat med receptionssysslor, men just resebokningar var inge´ kul. Dom tar ju aldrig slut! Så fort man bokat en order, så dimper det ner en ny order i inboxen. Suck.

Rätt var det var så stod klockan på 17.00 Dags att slå igen butiken med andra ord. Nu var det HELG! Tjohoo! Jag åkte direkt från jobbet till Vaxholm där min storebror bor (det är han som poserar på kortet från min 30-årsfest med rosa solbrillor och laxrosa skinnjacka). Han ville bjuda mig på middag. En sån trevlig inbjudan kunde man ju inte motstå vettja. Hemma hos brorsan var det rätt stojigt. Mina två brorsbarn, en flicka på fem år och en pojke på tre år, var hemma plus äldsta flickans jämnåriga kompis.

Min bror jobbar inom IT-branschen, men innan han sadlade om jobbade han som kock på en restaurang. Jag blev bjuden på jättegod middag beståendes av ostfylld baconlindad kycklingfile´ med smarrig sås och pasta till. Det var otroligt gott! Jag hade gärna tagit ett glas vin till, men jag körde ju bil, så jag fick avstå. Jag kanske tar lite vin till maten ikväll istället? Då ska Rikard, min klasskompis från gymnasiet, bjuda mig på restaurang eftersom jag har fyllt år. Rikard och jag har varit vänner i 14 år nu. Jag kan knappt fatta att det är så länge sen som vi träffades. Tiden går verkligen fort ibland.

Klockan halv tio igår var jag supertrött och dessvärre inte så social längre.. Barnen var nog lika trötta som jag för dom grät och var kinkiga. Dom brukar normalt sova vid den här tiden på kvällen, men i och med att min bror var barnvakt till äldsta dotterns kompis, så fick dom fortfarande vara uppe. Kompisen skulle bli hämtad kl 22. Jag sa hejdå till allihopa, satte mig i bilen och styrde kosan hemåt. Det var nästan lite läskigt att köra för jag var verkligen så trött. Men hem kom jag i alla fall och en timme efter att jag lämnat min bror, så låg jag och trynade gott på kudden. :-)

Kram på er mina vänner!

   

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards