Alla inlägg den 17 september 2008

Av Jenny - 17 september 2008 22:46


Jiiiihaaaaa!

Jag har blivit barn på nytt! Tacka vettja barn- och underhållningsprogrammen på 80-talet! På eftermiddagen idag hade jag för en gångs skull lugnt på jobbet. Jag började nästan tro att det var något fel på mailservrarna, för det kom inte in en enda rese- eller hotellbokning på hela eftermiddagen! Skööönt! Så jag började glutta på Youtube.. Av någon anledning som jag inte kommer ihåg, började jag söka efter gamla barnprogram-videosnuttar. Ååh vad otroligt kul jag hade när jag satt där för mig själv i receptionen. Jag kunde inte låta bli att digga med i introlåten till ett av mina absoluta favvo-program ”Fragglarna”!

”Dansa å häng me´, sjung me´oss, låt munnen le. Sprak å fest å färg, i vårt Fraggelberg!”

Se videon: http://www.youtube.com/watch?v=HAudBe6vAS0

Kommer ni ihåg Mupparna då?! Dum fråga. Alla minns ju Mupparna såklart!! Här är en groovy mupplåt! Snubben i mitten är ju hur gullig som helst när han blinkar med sina solglasögon! Hahaha!

http://www.youtube.com/watch?v=dp3f5xzmbGc

Kommer ni ihåg Nöjesmassakern och kockarna Werner & Werner? För bara två år sedan köpte jag deras jul-cd med bland andra låten ”Julskinkan”.

”Vår julskinka har rymt - och släkten kommer om en timma
Vår julskinka har rymt - hur kan en gris bara försvinna
Har ingen sett vår lilla kotlett, med rumpan blank av fett
Vår julskinka har rymt, det tycker vi är grymt !”


Eftersom vi i min familj alltid spelade Kockarnas Julskiva på kassettband varje jul när jag var barn, så kan jag sjunga med i varenda låt på den skivan. Jätteroliga sångtexter! Här kan ni se en bra sketch med Werner & Werner när dom ska ”göra ett julbord”:


http://www.youtube.com/watch?v=aFmIS5qeetA&feature=related

Här är en sketch från Nöjesmassakern när Sven Melander har duschat och upptäcker att han inte har något att torka sig med. Visste ni förresten att min mamma spelade fotboll i samma lag som Sven Melander när dom båda jobbade på Aftonbladet för en herrans massa år sedan. Coolt. ;-D

http://www.youtube.com/watch?v=_8XMUrTG5y4&feature=related

Ha ha! Hi hi! Ja, det var kuligt att se dessa gamla kultiga videosnuttar! Helt underbara! :-D

Vad har annars hänt i mitt liv på sistone?

Min pärla till bil besiktigades igår.. och den gick igenom utan minsta anmärkning! Jippey, I´m so happy! För en gångs skull var besiktnings-pappret helt rent.. inte ett enda fel… Till och med skyltlyktorna där bak fungerade (vilket jag brukar glömma att kolla upp före..). Så nu är det bara att tuta och köra ett år till! Besiktningsmannen påpekade extra mycket hur fint sprayad höger backspegelskåpa var.. det måste varit ett proffs som hade sprayat den!! Tihi! ;-) Jag ljuger så att näsan växer på mig! Ha ha!

Måste berätta en sak: Jag älskar min mamma. Jag tycker att jag har världens bästa mamma. :- ) Min mamma är inte bara min mamma – hon är även min bästa vän. Hon har alltid funnits där för mig och hon är jättebra på att lyssna och stötta. Jag är hennes enda barn och vi har alltid haft ett starkt band mellan oss. Vi kan prata i telefon med varandra typ tre gånger om dagen, även om det bara handlar om en småsak. Det är skönt att ha någon som står en så nära och som känner en så bra som mamma gör. Kan inte föreställa mig hur mitt liv skulle vara om inte mamsen fanns.. Vill inte ens tänka tanken.

På bussen en morgon förra veckan fick jag en idé.. Jag kom på att jag skulle buda blommor till mamma på jobbet, utan någon särskild anledning. Jag budade tre långa röda rosor som ser så där sammetsaktiga ut på kronbladen ni vet och så skrev jag på kortet att jag älskade henne. Det skulle ha varit roligt att ha sett hennes min när hon fick blommorna av budkillen. Mamma berättade att hon blev väldigt rörd och att hon under veckan fick många kommentarer för rosorna av besökare som kom till hennes reception (ja, mamma är receptionist precis som jag). :-) Här under kan ni se en bild på mamma-gumman. Är vi lika tycker du? Hoppas förresten att ni kan lista ut vem som är mamma och vem som är Fraggel! Haha!

Ikväll har jag varit och hälsat på min styvpappa och hans sambo. Båda två har jag kännt sen jag var fyra år. Dom var barnvakt ikväll åt hennes barnbarn som heter Melody. Hur gullig unge som helst om ni frågar mig! Melody är snart två år och har en gullig Stig-Helmer-tofs mitt på huvudet. Hon tittade  nyfiket på mig och vinkade tillbaka när jag vinkade åt henne. Rätt vad det var fyrade hon av jordens leende.. då kan man ju inget annat än att smälta. :-) Mmm..

Oj, nu håller John Blund som bäst på och häller grus i mina ögon känns det som… Det är lika bra att jag kommer i säng innan jag somnar med huvudet på tangentbordet. :-P

Hasta la vista! Ahora vamos a dormir..  Zzz Zzzz!  

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards