Alla inlägg den 27 september 2008

Av Jenny - 27 september 2008 15:36


Det är lördag och min fjärde dag som levande död.. Har feber även denna dag. Men nu börjar jag ledsna på att vara sjuk.. Jag har långtråkigt och känner mig rastlös. Sväljer en Alvedon och gör mig iallafall iordning för utgång. Tur att jag har min bil som kan ta mig dit jag vill, eftersom jag inte orkar gå så långt just nu.


Jag åker bort till en loppmarknad som ska lägga ner sin verksamhet. Dom har total utförsäljning med 50 % nedsatt pris på allt. Här hittar jag två saker. En gammal hallmöbel för 70 spänn och en gammal smörkärna (eller vad den heter) för 160 spänn. En gubbe tyckte visst synd om mig när jag kom släpandes på mina två nygamla inköp, för han erbjöd sig att bära min smörkärna till bilen. Hyggligt av honom!


Jag åkte vidare till tygaffären för att köpa mig lite tyg. Småpratade lite med tanten i kassan. Det visade sig att jag kommer att få en liten tygbit över efter att jag har använt det jag behöver till mitt lilla projekt. Tanten föreslog att jag kunde använda den tygbiten som snuttefilt tills jag blev bättre. Haha! Jag måste sett och låtit riktigt risig eftersom hon tyckte att jag såg ut att vara i behov av en snuttefilt. *smile* Jag måste erkänna att bättre har jag mått.. Det kittlade konstant i näsan och av någon anledning gjorde kittlandet att jag fick tårar i ögonen. Var tvungen att gå ut till bilen och snyta mig innan jag kunde gå in i affären igen.


Sen bar det av till färghandeln för att införskaffa lite mer grejor.. Lite färg, en pensel, två olika sorters sandpapper och en sån där slipkloss. Här kommer trevlige Håkan (som har jobbat i färghandeln hur länge som helst typ) fram till mig och vi pratar lite om gemensamma vänner och dansmaran i Ö-vik. Jag varnar honom för att stå alltför nära mig eftersom jag är dunderförkyld.


Sen blir det även en snabbvisit till Mekonomen för att hämta ut mina nya hjulsidor som jag har beställt. På vägen hem från Ö-vik lyckades jag nämligen tappa en hjulsida på bilen och eftersom mina tidigare hjulsidor har utgått ur sortimentet (är det inte typiskt!), så blev jag tvungen att beställa fyra stycken av en ny modell istället. Jag vet inte hur många nya hjulsidor jag har behövt köpa genom alla mina år som bilägare? Det är några stycken vid det här laget. Numera lägger jag ner lite mer pengar på dom, för att få bättre kvalité som sitter fast bättre. Men nu hade alltså en ramlat av iallafall..


Jag skämtade med mannen i kassan och sa att jag skulle klistra fast hjulsidorna med Karlssons Klister hädanefter! Hm, undras om det är en så bra idé? ;-D Någon annan som har något bra tips på hur man får hjulsidorna att sitta bättre? Dom får ju samtidigt inte sitta fast för hårt, för då är ju risken stor att dom går sönder när man ska ta av dom för däckbyte..


Mitt sista stopp blev till videoaffären. Här hyrde jag en romantisk historisk drama som heter "Kärlek i Kolerans tid". Så här står det på baksidan:


"Unge Florentino förälskar sig i den vackra men egensinniga Fermina, som han har känt sen barnsben. Men Ferminas far sätter stopp för deras kärlek och Fermina blir istället gift med läkaren Juvenal Urbino. Florentino kan inte glömma sin älskade Fermina och väntar hoppfullt på henne. 53 år, 7 månader och 11 dagar efter att han första gången erkänt sin kärlek för henne, får han en ny chans - när Urbino dör."


"Kärlek i kolerans tid" är Mike Newells (Fyra bröllop och en begravning, Harry Potter) storslagna filmatisering av Nobel-pristagaren Gabriel Garcia Marquez bästsäljare om kärlek som aldrig vill dö. I rollen som den lidelsefulla Florentino ses Javier Bardem, som vann en Oscar för sin roll i storfilmen "No Country For Old Men".


Jag berättar sen om filmen var sevärd. :-)


Nu är jag hemma igen. Totalt utschasad måste erkännas.. Egentligen ska jag hålla mig hemma eftersom jag fortfarande är sjuk, men jag kunde inte låta bli att ge mig ut.. Nu ska jag bara vila lite, innan jag påbörjar mitt nya lilla projekt. Här kan ni se mina nya grejor. :-) Tjingeling.




Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards