Alla inlägg den 19 september 2008

Av Jenny - 19 september 2008 21:54


Kommer ni ihåg att jag i ett tidigare inlägg (den 24 augusti) berättade om mina gamla stövlar som var inköpta någon gång på stenåldern? Idag har jag faktiskt köpt ett par nya stövlar. Men dessa stövlar är allt annat än bekväma att ha på sig - dom är nämligen gjorda i porslin. Japp, du läste rätt. Jag har införskaffat ett par porslinsstövlar. Jag tycker att det är väldigt roligt att inreda och när jag såg dessa stövlar på rean, kunde jag bara inte låta bli att köpa dom. Här nedan kan ni se hur stövlarna ser ut. Jag stoppade i en knippe torkad vete som jag plockat på ett fält förut. Tycker att resultatet blev fint och lite annorlunda. :-) Vad tycker ni?



Av Jenny - 19 september 2008 13:43


Uj uj uj uj uj uj uj uuuuuj!


Det kommer ut tårta ur öronen på mig! Jag smakade bara litegrann. Eller kanske lite mer än litegrann.. Hm.. Rättare sagt så tog jag tre portioner. MEN dom var små! Där fanns två olika tårtor, en prinsesstårta och en gräddjordgubbstårta. Då var jag ju tvungen att prova båda två. Och sen var jordgubbstårtan så god, och det är ju så sällan som jag äter tårta, så jag kände att det var lika bra att ta en LITEN bit till utav den sistnämnda tårtan.. Och nu sitter jag här framför datorn med en kalaskula till mage och tårtrester som håller på att tränga ut ur öronen. Men det är ju fredag vettja och solen skiner utanför. *smile*


Det var en IT-konsult som tackades av. Han ska sluta här. Vi var 30 personer i matsalen som fikade tillsammans. 28 killar och 2 tjejer. Jag och Ingela var i minoritet om man säger så.. Men vem klagar? Fika i sällskap av 28 killar är ju inte helt fel.. ;-)


Var nyligen på toa. Jag börjar nog bli trött, eller nåt. Jag drog ner byxorna och satte mig, inte på toaringen, utan på toalocket! Det var jag inte beredd på! Iiih, vad kallt det var mot stjärten! Jag studsade upp igen illa kvickt. Jag tror att det är bäst att hädanefter kissa i toaletten istället för på toalocket. ;-D


Kramis från Tårt-monstret!


Av Jenny - 19 september 2008 11:09


Fredag! Tänk att man blir så nöjd när man vaknar upp på morgonen och kommer på att det är fredag. Bara åtta timmar kvar att jobba och sedan är det äntligen helg. :-D Och som inte det vore nog, så skiner solen utanför idag! Det var några dagar sedan solen visade sig. Välkommen hit, du får gärna stanna så länge du vill!


Känner mig verkligen riktigt glad idag! Till stor del beror det på att det är soligt och ljust ute.. Har märkt att ju äldre jag blir desto vemodigare blir jag när hösten och vintern kommer.. Men det kanske har kännts extra tungt dom senaste åren för att jag inte har haft någon att mysa med i höst/vintermörkret? Egentligen kanske jag skulle mått bättre om jag hade kommit ut mer i naturen, istället för att befinna mig i Stockholm där jag egentligen inte trivs så bra? I storstaden är det bullrigt och brunslaskigt överallt.. :-S På landet finns det visserligen inte så många gatulyktor som lyser upp, men snön (som är vit där) lyser ju upp rätt mycket i sig.


Undras när jag kommer mig för att flytta? Jag vill gärna tro att jag kommer att flytta iväg någonstans i vårt avlånga land, eftersom jag har drömt om det i så många år. Jag får se om jag träffar en trevlig man som jag kan flytta med/till. Vågar inte flytta iväg alldeles ensam nämligen. Så modig är jag inte.


Igår var det lugnt på jobbet, förutom på slutet, när jag skulle gå hem.. Då ringer flera konsulter och vill avboka och boka diverse hotell. Så jag fick jobba över ett tag. Lite typiskt med tanke på att det har varit lugnt hela dagen innan.


På kvällen gick jag igenom hela min klädkammare och sovrumsbyrå. Sorterade bort sommarkläderna och la i kartonger, och tog istället fram vinterkläderna. Det känns inte som att jag kommer att gå omkring ute i kjol och linne något mer i år. Hösten kom tidigt till Stockholm. Jag minns att för två år sedan när vi hade en sån kanonsommar, var jag iväg och badade efter jobbet i september. Det är knappt så att man kan fatta det nu. :-o


Sissi ringde mig och frågade om vi skulle ta en kvällspromenad. Sagt och gjort, vi var ute och gick i en timme. Skönt att få röra på sig och det i trevligt sällskap. :-) Somnade ovaggad sen så fort jag la huvudet på kudden.


Ikväll ska jag bara softa. Tänker dra på mig mysbyxorna, äta något gott och se på någon hyrfilm. Det ser jag fram emot. :-P


After a two year visit to the United States, Michelangelo's David is returning to Italy.. Look at the before and after pictures. Tihi!



Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards