Direktlänk till inlägg 19 september 2008

Några fredagstankar..

Av Jenny - 19 september 2008 11:09


Fredag! Tänk att man blir så nöjd när man vaknar upp på morgonen och kommer på att det är fredag. Bara åtta timmar kvar att jobba och sedan är det äntligen helg. :-D Och som inte det vore nog, så skiner solen utanför idag! Det var några dagar sedan solen visade sig. Välkommen hit, du får gärna stanna så länge du vill!


Känner mig verkligen riktigt glad idag! Till stor del beror det på att det är soligt och ljust ute.. Har märkt att ju äldre jag blir desto vemodigare blir jag när hösten och vintern kommer.. Men det kanske har kännts extra tungt dom senaste åren för att jag inte har haft någon att mysa med i höst/vintermörkret? Egentligen kanske jag skulle mått bättre om jag hade kommit ut mer i naturen, istället för att befinna mig i Stockholm där jag egentligen inte trivs så bra? I storstaden är det bullrigt och brunslaskigt överallt.. :-S På landet finns det visserligen inte så många gatulyktor som lyser upp, men snön (som är vit där) lyser ju upp rätt mycket i sig.


Undras när jag kommer mig för att flytta? Jag vill gärna tro att jag kommer att flytta iväg någonstans i vårt avlånga land, eftersom jag har drömt om det i så många år. Jag får se om jag träffar en trevlig man som jag kan flytta med/till. Vågar inte flytta iväg alldeles ensam nämligen. Så modig är jag inte.


Igår var det lugnt på jobbet, förutom på slutet, när jag skulle gå hem.. Då ringer flera konsulter och vill avboka och boka diverse hotell. Så jag fick jobba över ett tag. Lite typiskt med tanke på att det har varit lugnt hela dagen innan.


På kvällen gick jag igenom hela min klädkammare och sovrumsbyrå. Sorterade bort sommarkläderna och la i kartonger, och tog istället fram vinterkläderna. Det känns inte som att jag kommer att gå omkring ute i kjol och linne något mer i år. Hösten kom tidigt till Stockholm. Jag minns att för två år sedan när vi hade en sån kanonsommar, var jag iväg och badade efter jobbet i september. Det är knappt så att man kan fatta det nu. :-o


Sissi ringde mig och frågade om vi skulle ta en kvällspromenad. Sagt och gjort, vi var ute och gick i en timme. Skönt att få röra på sig och det i trevligt sällskap. :-) Somnade ovaggad sen så fort jag la huvudet på kudden.


Ikväll ska jag bara softa. Tänker dra på mig mysbyxorna, äta något gott och se på någon hyrfilm. Det ser jag fram emot. :-P


After a two year visit to the United States, Michelangelo's David is returning to Italy.. Look at the before and after pictures. Tihi!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 3 juni 2014 20:48

Hellou!   Nu har Erik hunnit bli 15 månader och jag mår toppen! Har gått ner alla 18 gravkilon plus några extra kilon och alla fysiska och psykiska besvär är borta. Jippey!   Erik väger 12 kg och är 80 cm lång. Världens snällaste unge är han....

Av Jenny - 8 mars 2014 08:23

Hej!   Nu har Erik fyllt ett år! Stora killen kan inte gå själv ännu, men det är nog bara en tidsfråga innan han släpper taget och stapplar iväg på egen hand.   Han säger två ord: "den" och "där". Allting ska pekas på och så säger han den nä...

Av Jenny - 23 januari 2014 19:30

Hej!   Snart, om 22 dagar rättare bestämt, kommer min älskade son att fylla ett år. Ett år har gått sen mitt liv förändrades totalt och jag blev mamma. Det var jättetungt i början eftersom jag drabbades av förlossningsdepression. Idag hittade jag...

Av Jenny - 5 december 2013 10:35

Morsning korsning!   Holy macaroni vad snabbt tiden går och vad fort lillskrutten utvecklas. Ja, jag vet att jag skrev det även i mitt förra inlägg men så är det verkligen. Nästa vecka fyller min lille pojke tio månader. Han har upptäckt att geno...

Av Jenny - 23 november 2013 16:51

Hellou!   Jag är ensam hemma just nu. Är tyvärr förkyld och har nackspärr. Även om det finns en del städande som jag skulle behöva göra, så är det bara att strunta i det och sitta ner och ta det lugnt. Klarar ju inte av att göra något när huvudet...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards