Alla inlägg den 22 september 2008

Av Jenny - 22 september 2008 22:40


Dagens sorgligaste händelse: Jag sitter på bussen på väg hem från arbetet. Tittar ut genom fönstret och ser landskapet svepa förbi där utanför. Plötsligt upptäcker jag ett litet rådjurskid i diket. Det ligger där alldeles stilla. Ögonen stirrar rakt fram. Blicken är alldeles tom. Någon bilist har tagit den lilla ungens liv..

Dagens skönaste händelse: Jag ligger i soffan och lyssnar på det hemtrevliga ljudet av vattenkranen som tappar upp vatten i mitt nya badkar som jag köpte igår. Tänder några ljus i badrummet och dimrar ner belysningen i taket. Sätter på en skiva med Elton John Love Songs på svag volym. Tar av mig kläderna och för sakta ner ena benet i vattnet. Oh, vilken lycka. Detta har jag sett fram emot länge! Känner hur håren reser sig på benet av det varma vattnet. Ner med det andra benet också.. Glider sakta ner i vattnet med resten av kroppen. Ligger sedan där och bara njuter.. Känner hur varje kroppsdel slappnar av.. Äntligen har jag fått mitt efterlängtade badkar.

Dagens kändis-händelse: På väg till jobbet möter jag Görel Crona på sin cykel. Bakom henne cyklar hennes son. Kommer ni ihåg Görel Crona? Född 1959, blev känd genom sin medverkan i tv-serien Varuhuset på 80-talet och har sedan dess varit med i serier som till exempel Nya Tider och Anna Holt. Görel har även skådespelat i filmen Änglagård m.fl Fick senare idag veta av en arbetskollega att Görel bor granne med IT-företaget där jag jobbar.

Dagens smaskigaste händelse: Jag köper ingredienser och gör iordning formfranskesmörgåsar med skinka, ost och tomater på och tjoffar in dom i ugnen. Tio minuter senare tar jag ut mina färdiga smörgåsar och avnjuter dom tillsammans med ett glas kall mjölk. Mumsfillibabba!

Dagens knasigaste händelse: Någon lustigkurre har i natt roat sig med att hälla i en massa diskmedel i fontänen utanför Bergshamras tunnelbanestation. Skumt var bara förnamnet! Man kunde inte ens se vattnet i fontänen för allt skum som fanns där..

Dagens nya prova-på-händelse: Jag har agerat fotomodell. En arbetskollega frågade mig om hon kunde få fota mig. Hon förklarade att hon gick på en fotokurs och att dom nu hade fått i hemläxa att intervjua och fota en person. Jag tänkte att det kunde jag väl ställa upp på, så vi satte på oss ytterkläderna och gick ner till vattnet. Där blev jag fotograferad från en massa olika vinklar. Alla korten var tagna i svart-vitt. Ska bli kul att få se resultaten sedan. Hon sa att hon skulle maila fotona till mig vid ett senare tillfälle.

Det var min måndag i stora drag.. :-)

Sköt om er allihopa!

Kramar..


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards