Alla inlägg den 7 september 2008

Av Jenny - 7 september 2008 19:26


Idag har jag varit duktig om jag får säga det själv. Dessvärre känns det som att det mesta har strulat för mig. Storstädningen hemma gick i alla fall problemfritt. Nu är golven och möblerna dammfria och badrummet blänker. Har tvättat bilen också..

Jag har varit till grovsoprummet och slängt diverse kartonger fulla med prylar. Det var här som krånglandet började.. Jag använde mig av min nya fina gula pirra.. Rätt var det var så lossnade det ena hjulet! Upp med pirran i lägenheten och skruva dit muttrarna ordentligt. Försökte även pumpa däcken för dom var lite luftlösa.. men cykelpumps-munstycket passade inte till pirrdäcken (coolt namn!).. Däcken fick helt enkelt fortsätta vara dåligt pumpade tills jag kommer till en mack med pirran.

Jaha, då var det dax att hämta mina nya bildelar hos Janne. Sagt och gjort.. när jag kom hem med prylarna satte jag igång att spraya min nya backspegelskåpa i samma nyans som bilen. Jag följer anvisningen på sprayburken och börjar spraya på kåpan. Hm.. det verkar som att Janne hade beställt fel färg till kåpan för den såg mörkgrå ut, och min bil är ljusgrå... Efter ett tag inser jag vad jag har gjort! Jag har sprayat på den genomskinliga topplacken, istället för att använda den färgade baslacken som fanns i den andra burken som var med. Undertecknad trodde ju att det var samma färg i båda burkarna. Inte konstigt att det blev fel färg på kåpan!

Jag väntar tills topplacken har torkat och sprayar på den ljusgråa sprayen. Till min förtvivlan börjar färgen att rinna! Sprayade för tjockt lager. :-( Jag får vänta ytterligare 40 minuter tills färgen har torkat och tar nagelfilen (hittade inte mina sandpapper) och filar bort det färgklumpiga på kåpan. Sprayar på ett nytt lager, väntar 40 minuter, sprayar på ytterligare ett lager så att det täcker ordentligt, väntar 40 minuter och sprayar slutligen på topplacket. Tur att man har gott om tid. Tihi. Nu är kåpan äntligen färdig. :-D

Nästa projekt bestod i att sätta fast den nya bakvindrutetorkaren. Med polygripen i högsta hugg går jag loss på den trasiga lilla stumpen som fortfarande sitter kvar sen tidigare. Herre min skapare vad den satt hårt! Men Jenny är inte den som ger sig! Efter några minuter håller jag stumpen i min hand! :-D  Efter detta skruvar jag fast den nya torkararmen och åker till OK och köper torkarblad. Vad nu då!? Det går inte att sätta fast torkarbladet på den nya armen.. Jag är tvungen att först få bort plastkåpan till torkararmen för att kunna ”trä på” det nya torkarbladet. Men varför vill plastkåpan inte lossna? Jag micklar och micklar, men det går inte.. Jag får skruva loss hela armen igen. Går upp i lägenheten och sätter mig till rätta i soffan. Efter ett tags klurande får jag äntligen loss plastkåpan. Med ett belåtet leende sätter jag på bladet på armen och ”spänner” fast kåpan igen. Hihi! I made it!

Jag kan vara väldigt envis av mig ibland. Det är roligt att klara såna här grejor själv, och inte bara ge upp och be någon kille om hjälp. Men ibland behöver jag ju hjälp av en man ändå. Om jag till exempel inte har tillräckligt med kunskaper om hur man gör, eller om dom rätta verktygen saknas  eller om något är för tungt.

Jag är i alla fall nöjd med dagens prestationer. Nu ska jag gå ner till min port och träffa Sissi. Vi ska, som jag nämnde tidigare, gå en promenad och snacka lite ”girl-talk”.

Over and out // Jenny

Av Jenny - 7 september 2008 09:14


Tjaba´, tjena, hallå! :-)


Idag vaknade jag och kände mig riktigt glad! Först var jag lite trött, men nu har jag varit uppe i en och en halv timme och tröttheten har bytts ut mot energi. Det är lika bra att ta vara på energin som genomsyrar min kropp.. Nä men, Jenny, så där fjantigt kan du ju inte uttrycka dig! Ha ha! "Genomsyrar".. det låter på tok för gammaldags och stelt. Skärpning. ;-) Ja ja, hur som helst, nu ska jag sätta på mig städrocken, kavla upp ärmarna (hm, jag har ju t-shirt på mig..?), sätta på glad-musik, dra ut snabeldraken ur städskåpet och dansa runt i lägenheten med honom! Tjohoo!


Om ett tag ska jag åka över till Janne och fixa med min bil. Har fått en ny kåpa till min högra backspegel och en ny bakvindrutetorkare av honom i födelsedagspresent. Några sat-ungar gick förbi min bil förut och bröt helt fräckt av min bakvindrutetorkare. Smisk skulle dom ha, helt klart! Synd att jag inte såg när dom gjorde det..


Senare idag ska jag eventuellt träffa min kompis Sissi och ta en promenix med henne om vädret tillåter.


Vet ni, ni ska vara glada att ni inte är här just nu.. Jag var på restaurang igår och åt kinesisk-mongolisk buffé. Kocken brassar på maten, som man själv har valt ut, medan man ser på. Jag vräkte på en herrans massa vitlökssås på min wok och detta har resulterat i att det nu levs rövare i min kista. Uj uj, den där vitlökssåsen tog verkligen skruv. :-S Den ena rapen efter den andra avlöser varandra och odören ska vi inte ens gå in på. Man kanske skulle öppna balkongdörren och vädra lite? :-) Tihi!


Glöm inte att ge mig tips om vilka glasögon som jag passar bäst i. Se mitt förra inlägg här nedanför. :-)


Är ni möjligen sugna på att sjunga lite så här på söndagsförmiddagen? Då kan jag tipsa er om denna skojiga karaokesång:

http://www.albinoblacksheep.com/flash/volare


Chao! :-D



Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards