Direktlänk till inlägg 26 september 2008

Att vara en soffpotatis med feber..

Av Jenny - 26 september 2008 11:21


Jaha… Här ligger man i soffan och pillar sig i naveln och väntar på att orken ska återkomma.. Har sovit rätt dåligt i natt eftersom jag är så täppt i näsan. Nu på morgonen visade det sig att jag har feber oxå. Alla mina superpowers har flygit sin kos och lämnat mig helt schack matt. Sicket elände! Vad ska jag göra? Det finns inte så mycket att göra... Jag hade gärna åkt och dansat ikväll, men dom planerna blir till att lägga på hyllan. Just nu är jag sugen på att göra en massa saker, men det känns som om jag har ett mindre bomullslager instoppat i roten och någon har placerat typ en tvåkilostyngd ovanpå kålan.. 

Sist jag var sjuk var i somras. Jag hade varit och dansat på Öland en vecka och blev smittad av den fruktansvärda, beryktade Ölandsbacillusken som inte visade någon pardon med oss dansare.. Var och varannan låg däckade när dom kom hem därifrån. Nä, jag tog i lite nu.. så fruktansvärd var den faktiskt inte. Tihi! Men jag tröttnade på att ligga hemma, så när febern väl lagt sig drog jag iväg och tältade en vecka i Malung där det var, ja just det, dansvecka! Har ni provat att ligga med förkylning och hosta i ett tält där det bara är några få plusgrader på nätterna.. Kanske inte så jättesmart ur sjukdomssynpunkt. Men jag ångrar inte en sekund att jag åkte dit. Jag hade i alla fall en väldigt trevlig vecka, även fast jag inte orkade dansa så mycket. :-)

Har insett att jag inte har så mycket hemma i kylen.. Måste nog släpa mig upp ur soffan, dra en räfsa  genom håret, sätta på mig några paltor och bege mig ner till mataffären… Man kanske skulle gå in en sväng i videobutiken och se om dom har några bra filmer man kan hyra? Ja, det ska jag göra. Nu, ska jag gå upp ur soffan.. Nu, nu, nu, nu… Nä, jag orkar bara inte. Jag ligger kvar och drömmer mig bort ett tag till.. Jag drömmer mig tillbaka till maj i år när jag och min bästis Mia var till Mallorca. Ah, vad skönt det var där borta! Sol, bad, turkost vatten, god mat och smaskiga drinkar, trevliga människor och inga måsten under en veckas tid..

Kramizar på er!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 3 juni 2014 20:48

Hellou!   Nu har Erik hunnit bli 15 månader och jag mår toppen! Har gått ner alla 18 gravkilon plus några extra kilon och alla fysiska och psykiska besvär är borta. Jippey!   Erik väger 12 kg och är 80 cm lång. Världens snällaste unge är han....

Av Jenny - 8 mars 2014 08:23

Hej!   Nu har Erik fyllt ett år! Stora killen kan inte gå själv ännu, men det är nog bara en tidsfråga innan han släpper taget och stapplar iväg på egen hand.   Han säger två ord: "den" och "där". Allting ska pekas på och så säger han den nä...

Av Jenny - 23 januari 2014 19:30

Hej!   Snart, om 22 dagar rättare bestämt, kommer min älskade son att fylla ett år. Ett år har gått sen mitt liv förändrades totalt och jag blev mamma. Det var jättetungt i början eftersom jag drabbades av förlossningsdepression. Idag hittade jag...

Av Jenny - 5 december 2013 10:35

Morsning korsning!   Holy macaroni vad snabbt tiden går och vad fort lillskrutten utvecklas. Ja, jag vet att jag skrev det även i mitt förra inlägg men så är det verkligen. Nästa vecka fyller min lille pojke tio månader. Han har upptäckt att geno...

Av Jenny - 23 november 2013 16:51

Hellou!   Jag är ensam hemma just nu. Är tyvärr förkyld och har nackspärr. Även om det finns en del städande som jag skulle behöva göra, så är det bara att strunta i det och sitta ner och ta det lugnt. Klarar ju inte av att göra något när huvudet...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards