Alla inlägg den 8 november 2008

Av Jenny - 8 november 2008 11:36


Hej hopp - gummi snopp!


Idag är min dator seg. Den verkar inte vara riktigt på G idag.. Någon som däremot inte är seg är undertecknad! Jag vaknade strax efter åtta av mig själv. Gick upp och satte på mig träningskläderna. När klockan var nio och gymmet slog upp sina portar, så var jag där. Värsta hurtiga bruden, eller hur! ;-)


Det gick bra att träna. Något som jag däremot saknade enormt var min mp3-spelare! Min laddningssladd till den är på vift sen en tid tillbaka. Var har jag lagt den måntro? Jag tror att jag har lyckats städa bort den.. Måste hitta den så att jag kan börja lyssna på min sköna träningsmusik igen. Det är så mycket roligare att träna när jag har bra musik som får mig in the right type of mood.


I början av dagens träningspass hade recepionisterna glömt bort att sätta på musiken i gymlokalen. Jag fick gå ut och säga till dom. Bra, tänkte jag nu är det bara att tuta och köra. Men icke, dom hade lyckats sätta på en radiokanal där dom babblade hela tiden. Det var en massa prat om horoskop och judendom och dom intervjuade en kinesiska.. Jag började trampa allt långsammare på motionscykeln.. Det här gick jag inge´vidare ansåg jag, så jag gick ut och bad dom att byta kanal. Åter i gymlokalen började jag träna på en utav magtränar-maskinerna. Tror du att dom bytte kanal? Nej, dom verkade ha glömt bort att jag hade sagt till dom. Efter ett tag bytte dom iallafall till Rix FM. Sedan gav jag järnet till tonerna av Duffy, AC/DC och Jason Mraz.. That was much better! :-D


Nu har jag hemma igen och har ätit en ordentlig frukost. Jag känner mig nöjd med tillvaron. Ni vet väl att jag älskar att bugga förresten? På SVT:s hemsida har man nu lagt upp en liten mini-bugginstruktionsvideo med dom duktiga dansarna Henke och Lotta:


http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=98271&a=1304197


Det är så kul att dansa! *smile*


Kram: Jenny!

Av Jenny - 8 november 2008 02:36


Okej, Zandra! Nu vet jag vad du pratar om. Nu förstår jag varför du har sett samma film flera gånger. Vi pratar om Sex and the City – The Movie. Wow, vilken braig film! Helt underbart härlig! Rallybrudar är ingenting i jämförelse med denna high-class-movie!

Jag skrattade, jag grät, jag blev arg och jag blev lycklig – allt inom loppet av ca två timmar. Kort sagt, Sex and the City berörde mig. :-)

Jag kände igen mig i tjejernas tankegångar och jag levde mig in i deras känslor. Dom är vanliga tjejer, som samtidigt lever ett tämligen lyxigt liv. Tänk att ha en sån där härlig garderob som Carrie fick av Big! Tänk att kunna åka iväg till Mexiko så där och njuta av ett liv i sus och dus. Och porrscenerna där Samanthas manlige granne medverkade var inte att leka med! Jag skrattade åt Miranda som hade odlat värsta busken mellan benen för hon hade blivit bekväm i sitt förhållande. Jag blev frustrerad när Carrie blev lämnad av sin blivande man strax före vigsel-ceremonin. Jag blev glad över tjejernas fina starka gemenskap och deras sätt att ställa upp och stötta varandra. Filmen handlade om sex, kvinnor vs män, kläder och mode, familjen, stolthet, att älska, glömma och förlåta. Och den hade massor av Girlpower! Jag tycker att den här filmen var bättre än tv-serien, ändock är personerna dom samma som dom var i serien.

Jag har svårt att bestämma mig, men Sex and the City-filmen får fyra STORA colaburkar av fem möjliga utav mig.

Vinkevink!


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards