Alla inlägg den 6 november 2008

Av Jenny - 6 november 2008 21:38


Tjingeling!

Grrrr! Hiiiyyaaa! Come on! Nu är det bäst att ni ser upp allihop! Idag har jag varit på gymmet och blivit jättestark! Stark som en björn. En jättebamsing till björn! :-D Är det någon som har lust att gå en brottningsmatch mot mig?? Eller kanske lite armbrytning skulle vara något? Oavsett så är risken stor att ni kommer att förlora serrni.. Jag tränade med hantlar och… eh, vad heter maskinerna nu igen? Jag kommer inte ihåg. Men många maskiner blev det i alla fall! Ni skulle bara veta vad duktig jag har varit. ;-D *försöker dunka mig själv i ryggen*

Nä, men allvarligt, det känns jättebra att ha varit till Friskis & Svettis-gymmet idag. Där finns verkligen alla sorters människor. Stora, små, korta, långa, tjocka, smala, gamla och unga. Vi har spännarkillen med ett ton muskler på varje biceps som ser ut som att han äger gymmet, vi har gammelgubben med skäggstubb och storputmage som stinker av gammal svett, vi har unga tonårstjejen med dom senaste modeträningskläderna som sitter på motionscykeln och trampar på i sakta mak tuggandes på tuggummi. Sen har vi typen som alltid får mig att bli så full i skratt: unga killen med stickad mössa på sig när han tränar – inomhus!! Tihi! Och så ska gärna hans mjukisbyxor vara nerdragna till knävecket! Hihi. Själv ser jag så otroligt cool ut ska ni veta! Nä, jag bara skoja! Jag ser nog rätt normal ut. Inget märkvärdigt. Jag tycker att det är skönt att få ta i lite och efteråt känns det skönt i hela kroppen. Hoppas att jag nu kommer att vara tillräckligt disciplinerad framöver och kommer iväg och tränar åtminstone några gånger i veckan. Jag vill bli lika vältränad som jag var i våras. Det vore nice! :-P


I skvallertidningen jag läste tidigare idag spekuleras det om att Kronprinsessan Victoria och Daniel inte kan få barn tillsammans, och att det ska vara anledningen till varför dom inte gifter sig.. My god, låt det stackars paret få vara ifred. :-S Det är ju deras ensak tycker jag. Bara för att dom är offentliga personer, så ska massmedia spekulera, klura och tänka-så-att-det-knakar hur det kommer sig att dom inte har gängat sig ”på riktigt” eftersom dom nu har varit ett par i sex-sju år. Det stod i artikeln att Victoria redan har kommit in i den fas i livet då kvinnans möjlighet att föda barn börjar avta. Då hajjade jag till. Hm, Victoria är bara ett år äldre än mig. Jag vill inte att min möjlighet att föda barn ska avta redan… Det låter så tråkigt. Jag känner mig ju inte så gammal..


Imorgon är det fredag. Alltid trevligt med fredagar! Även fast jag trivs på min arbetsplats, så välkomnar jag helgen. Appropå arbetsplats, så fick jag reda på idag att mitt uppdrag hos denna kund förlängs minst månaden ut. Mitt bemanningsföretag hälsade att kunden är jättenöjd med mig. Det är roligt att få höra. Jag trivs som sagt bra hos dom. :-)


På vägen till bussen efter jobbet idag mötte jag Frank Andersson. Han gick med benen brett isär och såg självsäker ut. Ni vet väl vem Frank Andersson är? Han är en av Sveriges genom tiderna främste brottare. OS i Los Angeles 1984 blev Franks sista stora internationella mästerskap. Hans mål var att ta guld, men stannade vid att ta hem bronset. Efteråt festade han till rejält och av frustration över misslyckandet gav han bort medaljen till en taxichaufför. Några dagar senare myntade Andersson det klassiska uttrycket "Kuken ska ha sitt". Hm.. låter som en klyftig kille, eller?!


Appropå ingenting: Nu blev jag plötsligt puss-sugen! Och killen som ger mig fjärilar i magen är inte här. Han är mer än 3o mil härifrån. Hade han varit här, så skulle jag nog allt gett honom en liten puss.. *smile*


Natti, natti på er!  



Av Jenny - 6 november 2008 08:54


Godmorgon!


Jag har sovit många timmar inatt. Skönt! Dessvärre är jag fortfarande trött. Men jag piggnar nog snart till. På vägen in till kneget läste jag "Hänt Extra". Där frågade man fem kändisar vad dom behöver förbättra mest: Sömnen, immunförsvaret, lönen eller självkänslan. Två av dom svarade sömnen, och jag är benägen att hålla med dom. Mitt immunförsvar är helt ok. Det är till och med bättre än vad det någonsin har varit! Genom hela min uppväxttid åkte jag på den ena förkylningen efter den andra. Och det var inga små förkylningar heller, utan ofta medföljde feber i flera dagar. Men dom senaste åren är jag tack och lov sjuk mer sällan. Mamma berättade att det var likadant för henne. Hon var ofta sjuk i sin ungdom, men runt 30 års ålder avtog sjuktillfällena och numera är hon nästan aldrig sjuk. Då vet jag vad som väntar mig med andra ord; ett kärnfriskt åldrande. *smile* Hoppas kan man ju alltid göra. :-)


Ett alternativ i skvallerblaskan var ju att förbättra lönen.. Visst, jag har ingen höjdarlön. Men det bekommer mig inte så mycket just nu. Självklart vill man ha mer pengar, men egentligen prioriterar jag andra saker mer. Till exempel att mina nära och kära ska få vara friska, att jag får dela mitt liv med en man som jag respekterar, som uppskattar mig för den jag är och som jag kan dela sorg och glädje med. Något som oxå är väldigt viktigt för mig är hemmet. Hemmet betyder trygghet för mig. Det gör det nog för många. Jag älskar att fixa där hemma. Borta bra - men hemma bäst. ;-)


Sista alternativet var om man ville förbättra självkänslan.. Njae, just nu mår jag rätt bra faktiskt. Jag trivs med mig själv. Har haft en 30-årskris under en längre period, vilket har varit jobbigt. Men nu går det bra både på jobbfronten och dejtingfronten, så jag mår bra! Det har ni säkert märkt att jag har påpekat tidigare i min blogg. :-D Jag mår oförskämt bra. Men så är ju livet.. det går upp och det går ner, hela tiden. Så nu när jag trivs, passar jag på att njuta ordentligt!


Så alternativet som jag skulle vilja förbättra mest är just sömnen. Datorn tar mycket tid av min fritid just nu. Jag skulle behöva ha sånt där barnlås på datorn, så när klockan är låt säga 21.30 på kvällen skulle datorn automatiskt stänga av sig. Det skulle inte vara dumt. Tihi! Jag är övertygad om att jag inte kommer att sitta lika mycket vid datorn när jag bildar familj, då kommer databeroendet garanterat att avta. Det ser jag faktiskt fram emot. Datorn får vara min sambo just nu.. ;-) Det låter lite sorgligt, men datorn är ett ganska trevligt tidsfördriv. I denna burk med nollor och ettor finns alla min kompisar. Love u! :-D


Nu ska jag slita mig från datorn och förbereda några kundbesök!


Ha en trevlig fortsättning på dagen!









Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards