Direktlänk till inlägg 6 november 2008

Några tankar om livet i allmänhet..

Av Jenny - 6 november 2008 08:54


Godmorgon!


Jag har sovit många timmar inatt. Skönt! Dessvärre är jag fortfarande trött. Men jag piggnar nog snart till. På vägen in till kneget läste jag "Hänt Extra". Där frågade man fem kändisar vad dom behöver förbättra mest: Sömnen, immunförsvaret, lönen eller självkänslan. Två av dom svarade sömnen, och jag är benägen att hålla med dom. Mitt immunförsvar är helt ok. Det är till och med bättre än vad det någonsin har varit! Genom hela min uppväxttid åkte jag på den ena förkylningen efter den andra. Och det var inga små förkylningar heller, utan ofta medföljde feber i flera dagar. Men dom senaste åren är jag tack och lov sjuk mer sällan. Mamma berättade att det var likadant för henne. Hon var ofta sjuk i sin ungdom, men runt 30 års ålder avtog sjuktillfällena och numera är hon nästan aldrig sjuk. Då vet jag vad som väntar mig med andra ord; ett kärnfriskt åldrande. *smile* Hoppas kan man ju alltid göra. :-)


Ett alternativ i skvallerblaskan var ju att förbättra lönen.. Visst, jag har ingen höjdarlön. Men det bekommer mig inte så mycket just nu. Självklart vill man ha mer pengar, men egentligen prioriterar jag andra saker mer. Till exempel att mina nära och kära ska få vara friska, att jag får dela mitt liv med en man som jag respekterar, som uppskattar mig för den jag är och som jag kan dela sorg och glädje med. Något som oxå är väldigt viktigt för mig är hemmet. Hemmet betyder trygghet för mig. Det gör det nog för många. Jag älskar att fixa där hemma. Borta bra - men hemma bäst. ;-)


Sista alternativet var om man ville förbättra självkänslan.. Njae, just nu mår jag rätt bra faktiskt. Jag trivs med mig själv. Har haft en 30-årskris under en längre period, vilket har varit jobbigt. Men nu går det bra både på jobbfronten och dejtingfronten, så jag mår bra! Det har ni säkert märkt att jag har påpekat tidigare i min blogg. :-D Jag mår oförskämt bra. Men så är ju livet.. det går upp och det går ner, hela tiden. Så nu när jag trivs, passar jag på att njuta ordentligt!


Så alternativet som jag skulle vilja förbättra mest är just sömnen. Datorn tar mycket tid av min fritid just nu. Jag skulle behöva ha sånt där barnlås på datorn, så när klockan är låt säga 21.30 på kvällen skulle datorn automatiskt stänga av sig. Det skulle inte vara dumt. Tihi! Jag är övertygad om att jag inte kommer att sitta lika mycket vid datorn när jag bildar familj, då kommer databeroendet garanterat att avta. Det ser jag faktiskt fram emot. Datorn får vara min sambo just nu.. ;-) Det låter lite sorgligt, men datorn är ett ganska trevligt tidsfördriv. I denna burk med nollor och ettor finns alla min kompisar. Love u! :-D


Nu ska jag slita mig från datorn och förbereda några kundbesök!


Ha en trevlig fortsättning på dagen!









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 3 juni 2014 20:48

Hellou!   Nu har Erik hunnit bli 15 månader och jag mår toppen! Har gått ner alla 18 gravkilon plus några extra kilon och alla fysiska och psykiska besvär är borta. Jippey!   Erik väger 12 kg och är 80 cm lång. Världens snällaste unge är han....

Av Jenny - 8 mars 2014 08:23

Hej!   Nu har Erik fyllt ett år! Stora killen kan inte gå själv ännu, men det är nog bara en tidsfråga innan han släpper taget och stapplar iväg på egen hand.   Han säger två ord: "den" och "där". Allting ska pekas på och så säger han den nä...

Av Jenny - 23 januari 2014 19:30

Hej!   Snart, om 22 dagar rättare bestämt, kommer min älskade son att fylla ett år. Ett år har gått sen mitt liv förändrades totalt och jag blev mamma. Det var jättetungt i början eftersom jag drabbades av förlossningsdepression. Idag hittade jag...

Av Jenny - 5 december 2013 10:35

Morsning korsning!   Holy macaroni vad snabbt tiden går och vad fort lillskrutten utvecklas. Ja, jag vet att jag skrev det även i mitt förra inlägg men så är det verkligen. Nästa vecka fyller min lille pojke tio månader. Han har upptäckt att geno...

Av Jenny - 23 november 2013 16:51

Hellou!   Jag är ensam hemma just nu. Är tyvärr förkyld och har nackspärr. Även om det finns en del städande som jag skulle behöva göra, så är det bara att strunta i det och sitta ner och ta det lugnt. Klarar ju inte av att göra något när huvudet...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards